En ik stel me ook maar even voor...

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

En ik stel me ook maar even voor...

Post by brinkie »

Zo, het aanmelden is eindelijk gelukt, heb de eerste bijdragen aan dit forum al geleverd en ben eveneens welkom geheten.

Ik zal mij eens voorstellen, ik ben Robert, 40 jaar oud inmiddels, woon in sinds kort in Houten in de Nederlandse provincie Utrecht, daarvoor woonde ik in Nijmegen.

Ooit, het zal 1996 zijn geweest, wilde ik een Bagheera. Ik zag er op een gegeven moment eentje te koop en keek er eens naar, maar ik vertrouwde het niet. Daarna deed ik navraag en iedereen raadde me het af. Wat dan wel? Murena! En niet de 1.6, neem de 2.2

Dus ik op zoek... beetje geld sparen, informatie inwinnen (veel contact gehad met Theo vd Munckhof destijds) enfin, je kent het wel, je loopt iets tegen het lijf en denkt: die wil ik hebben. Ik heb in november 2000 mijn Murena 2.2 voor veel teveel geld gekocht (Cor Hogenboom zei later nog tegen mij, daar had ik je wel een S voor kunnen verkopen...) en omdat verkoop zo'n enorme des-investering is, heb ik de auto nog steeds :) Maar da's natuurlijk gekheid, ik vond en vind het gewoon een schitterende wagen, was al jaren bezig met zoiets te kopen en nu ik 35 km van mijn werk woon, kan ik 'm daar ook eens mee naartoe nemen. Alleen met een hittegolf rijd ik toch liever in een van onze andere auto's, die hebben airconditioning.

Dit is 'm:
Image

Laklaag is van 2003, velgen van 2010. Interieur komt van een S. Hopelijk een revisiemotor met S-nokkenas van 2012 of zo ;) Ik kan niet zo veel zelf aan de auto, mede omdat ik geen eigen stalling heb (hij staat ofwel op straat, ofwel bij m'n ouders op de oprit, ofwel in de winterstalling), wel heb ik eigenhandig de elektrische bedrading gerepareerd. Technisch zorg ik er altijd voor dat de auto in orde is, ik mag het afkloppen maar ik heb al jaren niet meer de wegenwacht hoeven bellen.

De auto is een niet geheel onbekende verschijning in de Nederlandse Matra-club, ik ben een redelijk trouw bezoeker van meetings en toertochten en in 2004 ben ik ermee naar de internationale meeting in Zwitserland gereden. Ik moet ook maar eens lid gaan worden van de Belgische club, daar zit allicht meer activiteit in dan de Nederlandse :-?

En zoals ik een ander topic al vermeldde, van mijn vrouw en haar zoontje mag 'ie niet weg. :lol: We hebben alleen nu een zetel tekort, omdat zowat 3 maanden terug ons dochtertje is geboren.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

:o die ziet er goed uit. 8)
Nogmaals welkom. :D
Of er meer beweegt in deze club dan in de Nederlandse weet ik niet, ik weet wel dat dit een fijne club is,... :lol:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Welkom brinkie, dat ziet er nog een zeer mooie uit en ook nog een zeer mooi kleur meer moet dat niet zijn.




grt harry de matra.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Welkom hier, een zeer mooie verschijning :o
Bagheera X '78
User avatar
JV
Posts: 510
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by JV »

Hij oogt als nieuw!
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
User avatar
matrafan
Posts: 2137
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Welkom Brinkie.

Ge hebt een prachtige wagen, hopelijk kunt ge uw droom verwezenlijken en de motor binnen korte tijd vervangen.
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik heb jeonlangs al is ontmoet Robert, maar toch ook welkom hier.
Het is mooi dat je al zolang trouw bent aan je Murena, en dat zien we het liefst, mensen met het Matra-virus.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

JV wrote:Hij oogt als nieuw!
In ieder geval ziet 'ie er beter uit dan toen ik 'm kocht, dit is een foto uit 2001:
Image

De Devil is er letterlijk onderuit gerot, vervangen door een rvs exemplaar.
De lak was gecraqueleerd, dat is niet goed te zien op deze foto. Tevens was de kleur verkeerd, Rouge Vallalunga (een Simca-kleur) in plaats van Rouge Mephisto. Begin 2003 geheel overgespoten, rubbers vervangen, etc. Tevens nieuwe voorruit erin.
Achterlichten waren zwart gemaakt aan de randen, op eBay een setje goeie op de kop getikt en vervangen.
Interieur was redelijk toen ik de auto kocht, maar sleet gaandeweg steeds meer, totdat er scheuren in het velours kwamen. Via Cornelis Hoogenboom S-bekleding bekomen (he, ik begin vanzelf een beetje Vlaams te klappen hier ;)) en later heb ik via het Nederlandse forum nog een zwart hemeltje en zwarte zonnekleppen op de kop weten te tikken.
Onderhuids heel veel vervangen, koppeling, waterpomp, draagarmen, schokdempers, ontsteking, dynamo en de bedrading.
En als laatste, vorige maand de 15" Stilauto velgen met uitgedroogde Pirelli P5000 banden (volgens de datumcode uit 1998) vervangen door de originele 14" die ik heb laten zandstralen en poedercoaten, al was het vinden van banden daarvoor niet bepaald een sinecure. Heb nu Uniroyal Rallye 550 erop laten zetten, maar die zijn binnenkort niet meer leverbaar. Enfin, dan zie ik over 10 jaar wel weer.

Het enige wat nog gedaan moet worden aan het interieur, zijn de B-stijlbekleding (is nog grijs velours en behoorlijk vies/versleten) en de stuurkolomschakelaars. Die zijn van een Talbot of een Simca afkomstig, maar zeker niet origineel van deze auto.

En de motor en versnellingsbak uiteraard... maar dan heb ik wat meer Eurootjes nodig op de spaarrekening. :oops:
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Mooie wagen!

Die Eurootjes op de rekening is bij mij ook altijd het probleem.... Mocht iemand daar eens een oplossing voor weten dan hoor ik dat graag! :lol:
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dat valenlunga red heb ik er ook op zitten.
Origineel was de auto zilver.
Wat de 3e kleur gaat worden weet ik nog niet.
Daar ben ik nog niet aan toe.
Die banden zijn echt een probleem aan het worden, en daarom heb ik juist de originele wielen er af gehaald.
Ik bewaar ze wel tot er echt weer een goede band ter beschikking komt, al vrees ik dat het moeilijk gaat worden (Is het nu al).
Je auto staat er netjes bij, maar werk houd je volgens mij altijd wel aan deze machines.
Dat maakt het een leuke hobby.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Herman, je moet ze zwart laten spuiten dat is mooi. Als ik de grijze ooit laat spuiten dan word ze zeker zwart .




grt harry de matra.
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Mijne was in den beginne zwart.. Tenminste, toen ik hem kocht.... Grote nadeel is dat het snel heel warm wordt en dat je dan meer kans krijgt op (haar)scheurtjes... Stond wel heel mooi trouwens het zwart! 8)

Maar mijn huidige kleur vind ik zelf ook heel erg mooi. Mijn wagen is al niet origineel, dus een aparte kleur kan er ook nog wel bij!
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik ben wel een liefhebber van zwart, het liefst in JPS combo.
Maar ja, het is geen Lotus, dus het moet maar wat anders worden.
Zal wel weer rood worden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Er zijn zoveel mooie kleuren... En de Murena staat vrijwel alles erg goed! Donker of licht maakt weinig uit.....
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
djapo
Posts: 105
Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by djapo »

Welkom, leuk verhaal en zit strak in de lak. Ben benieuwd of je de plannen in 2012 idd kan realiseren.
Elk probleem heeft een houdbaarheidsdatum...
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Die kleur van brinkie vind ik ook zeer mooi dat zie ik ook nog wel zitten voor bij die grijze.




grt harry de matra.
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

hendrik wrote:Die kleur van brinkie vind ik ook zeer mooi dat zie ik ook nog wel zitten voor bij die grijze.
Het is de oorspronkelijke kleur, zoals die in 1981 uit de fabriek kwam.

Mijn Murena schijnt een van de eerste van modeljaar 1982 te zijn, er staat "CX" op het chassisnummer en het klopt ook wel qua kleur en interieur, tenzij er iemand een ander interieur heeft ingezet (modeljaar 1981: bruin velours, modeljaar 1982: grijs velours). Het kenteken is van november 1994 (invoer, vermoedelijk uit Duitsland), de papieren vermelden 15-06-1981 als datum eerste toelating. Dat kan natuurlijk niet, pas na les vacances ging het nieuwe modeljaar in, dus er zal wel een ambtenaar zijn geweest die een aanname deed bij de invoer.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
fjodor 2.2
Posts: 171
Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
Location: Amersfoort (NL)

Post by fjodor 2.2 »

Uh, o ja , ook welkom bij de club
Groet Fjodor

Matra Murena 2.2 -1982

Weet je nog toen
"de boten van hout en de mannen van staal waren"
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Welkom bij de familie Matra bezitters.

Lekker kleurtje, zie je van ver komen die "Fer...... eh, sorry Matra" :D
Post Reply