Internationale bekendheid

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Internationale bekendheid

Post by jurgen M »

Iemand van onze club heeft internationale bekendheid, frankrijk, denemarken...
Source : www.matrasport.dk par Oetker (chez nous Herman)
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Zullen er vast nog wel meer zijn die internationaal bekend zijn.
Een forum is uiteindelijk toegankelijk voor iedereen, en ge?ntresseerde liefhebbers kijken ook op andere forums en nemen contact op.

Ik vind het alleen maar een goede zaak dat de liefde voor het merk Matra niet ophoud bij de club- of landgrenzen.
Zoveel Matra's zijn er niet meer, dus laten we ook internationaal samenwerken en de kennis delen om het restant ook rijdend te houden.


De restauratie van mijn Rancho wordt blijkbaar ook overal in europa gevolgd gezien de mailtjes in het frans, duits en engels die ik met regelmaat in m'n postvak heb zitten.
Ik probeer dan ook overal een antwoord op te geven, al valt het soms niet mee door mijn beperkte talenkennis... :oops:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Muddy Bandit wrote:Zullen er vast nog wel meer zijn die internationaal bekend zijn.
Een forum is uiteindelijk toegankelijk voor iedereen, en ge?ntresseerde liefhebbers kijken ook op andere forums en nemen contact op.

Ik vind het alleen maar een goede zaak dat de liefde voor het merk Matra niet ophoud bij de club- of landgrenzen.
Zoveel Matra's zijn er niet meer, dus laten we ook internationaal samenwerken en de kennis delen om het restant ook rijdend te houden.


De restauratie van mijn Rancho wordt blijkbaar ook overal in europa gevolgd gezien de mailtjes in het frans, duits en engels die ik met regelmaat in m'n postvak heb zitten.
Ik probeer dan ook overal een antwoord op te geven, al valt het soms niet mee door mijn beperkte talenkennis... :oops:
Het is idd een goede zaak :wink: , om mijn matra te repareren ben ik ook via het Nl talbotforum aan wisselstukken gekomen, al vonden ze het slopen van een Solara om een Murena te redden niet zo'n goed idee :-?
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

jurgen M wrote: .... al vonden ze het slopen van een Solara om een Murena te redden niet zo'n goed idee :-?
Ik denk dat jij het ook geen goed idee gaat vinden als ze een Murena gaan slopen om een Solara te redden.... :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

In principe zit ik op alle forums, behalve het Duitse forum.
Wetenschap in de Matra scene moet niet beperkt worden door geheimhouding.
Nu is het wel zo dat dingen die strikt in het ledengedeelte zitten niet onmiddelijk zal ventileren, en indien het een samenwerkingsverband betreft dat met de betrokkenen eerst overleg.

Ik haal veel wetenschap uit de geschiedenis op andere forums, en zie daar soms dezelfde problemen als bij ons.
Als je de oplossing voor een probleem hebt, kun je daar ook weer een ander mee helpen.
Nationaliteit maakt daar niet bij uit.
Zo loopt er op het Deense forum een topic om de slag van de versnellingshendel te beperken op een simpele manier.
Dat is een supergoed idee.
Dat ga ik beslist op pakken, en zal daar atijd de vermelding van de bron bij doen als het niet van mezelf is, maar wat meer gedetaileerd beschrijven, en mijn eigen invulling aan geven.

Ook foto's van anderen zullen de vermelding krijgen van de bron voor zover ik het nog weet.
Heb geloof ik 4000 foto's over Matra, maar weet soms zelf niet meer waar het vandaan komt.

We zullen wat betreft Matra toch langzaam maar zeker internationaler moeten gaan denken.
Het aantal auto's wordt steeds dunner, dus de info ook.

Het is leuk om te zien dat er in Zwitserland een Murena rijdt met Unospiegels en het Radiostuurelement wat ik ook heb.
In de UK en denemarken rijden er inmiddels verschillende Murena's met het draadrubber van de land/range rover rond.
Ook de Alfa schijven zijn op diverse locaties opgepakt.

Zo komt het idee van de Visa radiateur weer uit Frankrijk.
Het was echter helemaal niet duidelijk hoe en wat qua montage.
Dat is Harry aan het uitzoeken.

Het 5e versnelling topic heeft zijn bron bij Roy G, die het in de 80er jaren heeft uitgezocht.
Deze man heeft ook veel info verstrekt over de achter remmen van de Murena.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Mijn foto's zijn voor iedereen beschikbaar zolang niet iemand gaat zeggen dat het zijn foto's zijn, zou ik me wel aan storen.
Dus al wat ik post aan foto's mag je voor mij gerust gebruiken zonder bronvermeldig.
Wat ik wel zo netjes vind is een bronvermelding plaatsen als je delen tekst gaat kopi?ren van ergens om die te gbruiken in je tekst op een forum.
Zo doe ik het toch steeds.
Ik vind ook dat je veel dingen moet delen, om zomaar een voorbeeld uit te vinden : onder de rails van je stoel steek je rubberen ringen die je uit een wartel haalt, kosprijs 4? en de stoelen piepen niet meer.
Mijn voorbeeld is fictief maar zou geen staatsgeheim zijn, je helpt er wel X aantal mensen mee die ook met dat probleem zitten.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Post Reply