lakken zelf doen?

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

lakken zelf doen?

Post by jo »

Via via kom ik op het Jag forum waar de vraag gesteld werd of je een auto zelf kunt lakken.
Bere interessant want ik ga het ook zelf doen.
Deze link komt van Akzo Nobel http://www.jaguarforum.nl/download/file.php?id=2253
Wie heeft er nog tips? Alvast een begin met de volgende post :
http://www.jaguarforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=2787 wrote:De compressor

Compressoren voor huis- tuin- en keukengebruik zijn ongeschikt voor het verfspuiten. Het zijn zgn. doorstroomcompressoren, dwz. de lucht wordt aangezogen, gecomprimeerd en onmiddellijk weer afgegeven. Het luchtdebiet ervan is onregelmatig en vooral te klein. Je kan er theoretisch wel verf mee spuiten, maar het resultaat zal slechts middelmatig zijn. Voor het inoli?n van houten tuinmeubelen of het schilderen van een afsluiting volstaan ze, maar veel verder dan dat zou ik er niet mee gaan.

Een goede compressor :

beschikt over een reservoir : bedoeling is een voorraad gecomprimeerde lucht te stockeren, zodat de afgifte ervan z??r regelmatig kan verlopen.

heeft twee drukmeters : ??n meet de druk in het reservoir, de andere de druk van de lucht die wordt afgeleverd.

levert een voldoende groot volume gecomprimeerde lucht, en dit is z??r belangrijk. Veel fabrikanten maken melding van de hoeveelheid aangezogen lucht, maar het is de hoeveelheid afgegeven lucht die telt. Hier is de regel : de afgegeven hoeveelheid lucht is ongeveer de helft van de hoeveelheid aangezogen lucht. De meeste low-budget compressoren leveren zelden meer dan 100 liter/min gecomprimeerde lucht en dit is te weinig, vermits de betere verfspuitpistolen 200 ? 300 liter lucht per minuut verbruiken. Compressoren die een dergelijke hoeveelheid lucht kunnen aanleveren zijn echter groot en duur en eigenlijk alleen maar bestemd voor de vakman. Dilemma ? Niet ?cht, want er is een truukje : vermits het reservoir van de compressor een beperkte hoeveelheid lucht stockeert, kan er tijdelijk meer lucht worden geleverd dan de compressor in staat is om aan te maken. Met andere woorden, als je tijdens het verspuiten regelmatige korte pauzes inlast, is een compressor met een nuttig debiet van 150 liter/min in staat om gebruikt te worden met een verfpistool dat normaal 200 ? 220 liter/min verbruikt.

Het spuitpistool

Een goed spuitpistool is helaas niet ?cht goedkoop. Vergeet de spuitpistolen die je in de klassieke doe-het-zelf zaak vindt, ze zijn uitsluitend bestemd voor het spuiten van klassieke verven als vervanger van kwast en verfrol. De betere verfpistolen vindt je in de gespecialisserde autovakhandel. Goede merken zijn Sata en DeVilbiss (professioneel) en AirGunsa (semi-professioneel). Een spuitopening van 2,0 mm, is ruim voldoende voor de meeste primers en nog n?t kan voor zgn. spuitplamuren, dat is plamuur die je zoals het woord aangeeft kan spuiten ipv aan te brengen met een klassiek plamuurmes.

De Sata Minijet is een echt juweeltje en wordt door de vakman vooral gebruikt voor "spot repair" werkzaamheden en dus bij uitstek geschikt voor kleinere reparaties. De beschikbare spuitopeningen vari?ren tussen 0,3 en 1,1 mm, de grootste komt het dichtst in de buurt van wat autoverffabrikanten aangeven als ideale opening voor het spuiten van hun kwaliteitsverven (ideaal is doorgaans 1,3 ? 1,4, te kleine openingen leveren vooral problemen op met metaallakken omdat de fijne metaaldeeltjes dan onregelmatig verspreid worden). Bovendien is dit spuitpistool van het HVLP type, wat staat voor High Volume Low Pressure, wat eenvoudig gesteld betekent dat de verf onder lage druk gespoten wordt, waardoor er minder overspray ontstaat en minder verf verloren gaat. En dit verschil merk je ?cht in de praktijk !

Een nuttige accessoire is een extra manometer met regelventiel die tussen spuitpistool en luchtslang bevestigd wordt. Op die manier kan je met hoge precisie de luchtdruk regelen aan de ingang van het spuitpistool, wat vooral belangrijk is met HVLP pistolen zoals de Minijet. Zonder manometer dien je ongeveer 1 bar extra druk in te stellen langs de kant van de compressor per 10 meter extra luchtdrukslang.

Het verfspuiten

Hoe bereik je nu een professioneel resultaat ? De kwaliteit van het spuitwerk wordt bepaald door volgende faktoren :

Een goede voorbereiding van het te spuiten oppervlak, dwz het aanbrengen van de geschikte primer, het zorgvuldig fijnschuren (steeds natschuren!) en het volledig stofvrij maken voor het aanbrengen van de laklaag.

Het gebruik van goede verf, 2K autolak, dit is twee componenten verf (verf + verharder) zoals die gebruikt wordt in de auto industrie. Voordelen zijn z??r goede fixatie dwz. de verf loopt niet af indien correct gespoten + z??r goede slijt- en krasweerstand wat uitermate interessant is .
Het correct toepassen ervan. Volg steeds met een zo groot mogelijke precisie de aanwijzingen van de verf- en verpistoolfabrikant (mengverhouding, spuitdruk, spuitopening, spuitafstand, etc). Onthoud ook dat het aanbrengen van 2 of 3 dunne lagen veel beter is dan het willen aanbrengen van ??n dikke laag.

Het regelmatig en verticaal bewegen van het spuitpistool waarbij de afstand tot het oppervlak constant moet blijven (onnodig te zeggen dat dit het moeilijkste puntje uit deze lijst is !). Gebruik een overlapping van ongeveer 50%.

Het aanbrengen van een eindvernislaag, sowieso verplicht als je werkt met metaallakken, maar ook nuttig om de "naad" tussen kleurovergangen te egaliseren en aangebrachte stickers te fixeren.

Het eigenlijke verfspuiten dient te gebeuren in een zo stofvrij mogelijke omgeving. Het kan stom klinken, maar werken in open lucht op een windvrije, warme zomerdag vroeg in de ochtend wanneer het gras nog bedauwd is, is nagenoeg ideaal.

Een zorgvuldig onderhoud van spuitpistool en compressor.

De grootste moeilijkheid bij het verfspuiten is het bekomen van een perfect glad oppervlak. Dit kan je alleen maar bereiken door de verf voldoende dik te spuiten zodat ze mooi door elkaar loopt, maar daardoor verhoogt wel de kans op aflopers. Spuit je meerdere dunne lagen over elkaar met tussenposes van pakweg 5 minuten, verminderd de kans op aflopen maar dan krijg je in meer of mindere mate een "sinaasappelhuid". Je zal ook merken dat het eenvoudiger is een correct resultaat te bekomen op een plat oppervlak omdat de verf daar uiteraard meer "op" blijft liggen. Het moeilijkst is het spuiten van onregelmatige vormen met veel hoeken en kanten.

Lak spuiten is een moeilijk werk, zeker als je geen professionele spullen
hebt. Toch een paar tips:
- Spuit alleen als het warm genoeg is (zeker een graad of 15 maar 20 beter). Werk niet met
een garagekachel, die veroorzaken een hoop stof.
- Zorg vooraf dat je alle oneffenheden wegwerkt: plamuren - schuren -
plamuren - schuren - grondlakken - schuren - grondlakken - .... tot het 100%
glad is.
- Spuit de geplamuurde stukken v??r met zo donker mogelijke grondlak i.v.m.
de dekking.
- Maak voor het spuiten de vloer nat tegen het stof.
- Bezuinig niet op een spuitmasker, neem er een met koolstoffilter. Zelfs in
watergedragen lakken zitten schadelijke stoffen en in lakken op basis van
oplosmiddelen en lak met harder helemaal. Officieel mag je die zelf helemaal
niet spuiten zonder afzuiginstallatie.
- Laat na het spuiten de afplak-kranten niet te lang zitten, anders trek je
met het plakband ook de lak er weer af.
- Nevel eerst voor. Wacht dan een halve minuut en spuit dan de laag. Je
krijgt dan minder snel lopers.
- Probeer niet in 1 keer dekkend te spuiten, de verf zal dan naar beneden
lopen. Je zult zeker 2 of misschien 3 maal moeten spuiten.
- Wees nauwkeurig met de hoeveelheid verdunner. Te dikke (of te koude) lak
vloeit te weinig en geeft een "sinaasappelhuidje", te dunne lak geeft
lopers.
- Bezuinig niet op de kwaliteit van de lak. Goede autolak kan wel 70 euro
per liter of meer kosten en de speciale harder/verdunner wel 30 euro.
- Gebruik alleen een goede verfspuit en regel de spuitdruk nauwkeurig. Ook
voor de spuit is een goede dikte van de lak erg belangrijk. Te dik: er komt
niets uit of de druk moet te hoog staan. Te dun: veel verf met lopers als
resultaat.
- Hou er rekening mee dat na zo'n spuitkarwei (zeker met zwarte lak) alles
in de garage een grauwsluier krijgt . Ramen en lampen geven minder licht en
de muren worden grauw. Ook zullen je oogleden en vingers aan elkaar plakken.
Je krijgt ze alleen schoon met oplosmiddelen.
- Oplosmiddelen zijn gevaarlijk: brandgevaarlijk en vaak kankerverwekkend,
niet alleen bij inademen, maar ook bij kontakt met de huid. Vooral
spuitnevel kan gemakkelijk ontstoken worden door bijv. een roker.

Als je niet te veel haast hebt en voldoende tijd en moeite besteed, kan het
resultaat prachtig zijn. Wil je snel klaar zijn, dan zul je je altijd weer
ergeren aan mislukt spuitwerk.
Misschien kun je zelf ook het nodige "voorwerk" doen en dan een professional
laten spuiten. Die werkt in een overdrukpak en heeft veel minder last van in
de lucht zwevende lakdeeltjes.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jo,

Onderschat het spuiten van een auto niet!!
Ik heb al verschillende keer een auto gespoten maar nog nooit het gewenste resultaat bereikt!!
Stof is het grootste probleem.
Het beste huur je een spuitkabine en misschien ook de spuiter. Dit is mogelijk in Zutendaal bij autocomfort 089/611670.

Succes. :wink:
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

vraag het eens aan marcel.
kan het zeergoed heb, al werk van hem gezien.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Onderschatten zeker niet, heb al veel gespoten maar vooral met bussen, veel minder met het pistool (wel industrie, containerbakken, graafmachines etc.)
Ik heb ook een basis van airbrush.
Voorbeelden van bussenspuitwerk :
Heel de neus (behalve motorkap) van deze C25 en het onderste deel van de flank http://i9.photobucket.com/albums/a58/pa ... 1248368912
C15 het Beige deel en dan nog wel met die slechte bussen van de Hubo http://i9.photobucket.com/albums/a58/pa ... 1248370456
Verder heb ik een keer een volledige auto gedaan met 10 bussen.

Mijn garage krijgt sowiezo een deftige afzuiging.

Kan mij moeilijk voorstellen dat ik de Rancho opmaak en dat er dan iemand voor 1000? de boel een beetje gaat verknoeien met half zijn gat spuitwerk.
Dan kan ik het beter zelf doen.

En 2000 of meer euro uitgeven aan spuitwerk vind ik overkill.

Dacht dit topic te starten niet enkel voor mij, iedereen kan er wel wat aan hebben niet? :wink:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
benny
Posts: 3821
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Laat je auto spuiten bij een professionele spuiter. Wanneer je zelf al het voorbereidend werk doet, valt de prijs echt mee. Maar spreek eerst af zodat je niet voor verrassingen komt te staan. En wanneer er iets verkeerd is met de lak, moet de spuiter het opnieuw doen, want hij is verantwoordelijk.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ik spuit zelf met een Airpress 1-cilinder compressor, luchttank 50 liter.
Voor enkel een spatbord, portier of motorkap gaat deze prima.
Wil je echter een gehele auto spuiten dan heeft deze compressor wel wat ademnood.
Om dit enigszins te compenseren kan ik eventueel nog 2 LPG-tanken van 100 liter koppelen aan de tank van de compressor.
Zo kan ik vooraf een voorraadje van 250 liter gecomprimeerde lucht opbouwen, dit geeft vaak net even dat beetje extra wat je nodig hebt.
Verder wel spuitpauze's inlassen om de druk op voldoende peil te houden.

Zorg ook voor een goede vochtafscheider bij de drukregelaar, anders krijg je onherroepelijk waterspatten op je vers gespoten autolak.

Let er met de diverse lakken ook op dat ze elkaar verdragen, je zult de ??rste niet zijn die na een paar dagen vreemde barstjes en/of blaasjes ziet verschijnen.
Neem verder de droogtijden en uithardingstijden ook in acht, deze zijn nogat temperatuurafhankelijk.

Vraag om advies over de te gebruiken materialen bij een autospuiter, deze mensen willen je vaak best helpen aan goede tips en adviezen...vooral als je de benodigde (grond)lakken, vernis, verdunner, spuitplamuur en schoonmaakspullen gelijk bij hun besteld.

Oh ja, ik werk zelf nog steeds het liefste met die ouderwetse lak en niet met die moderne waterzooi.
(die oude lakken zijn veel gemakkelijker om bij te werken mocht er eens een klein krasje op komen)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Hmmm, tja dat spuiten is al een vak appart op zich, maar voorbereiden van polyester moet je ook niet onderschatten.
Alle belletjes en barstjes moeten op de juiste manier behandeld (zeer tijdrovend)
Als je dat goed wil doen moet dat met de juiste materialen, en die kosten ook nog aardig wat meer als voor een normale auto.
De murena hier laten spuiten door een proffesioneel spuitberijf met voorbehandeling van polyester, kost hier gewoon meer als €3000.- en dat is niet voor niets zo duur.
Dan weet je ook dat het goed gebeurd.
Voorlopig wil dit nog niet doen.
Ik beschouw dat als de kers op de cake, en zal een van de laatste dingen zijn die ik aan de Murena doe.

Overigens, het beste spuitwerk heb ik geleverd met de roller :o
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
matrafan
Posts: 2137
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Heb in m'n vroegere jaren tientallen wagens gelakt met de toen nog heersende 2 K lakken.

Had zelfs een garage omgetovert tot spuitcabine met stofvrije vloer en muren, tevens met afzuiging.

Moet toch toegeven dat het gewenste 100% resultaat zelden gehaald werd.

Vandaar dat ik nu al het voorbereidend werk zelf doe en vervolgens het eigenlijke spuitwerk door een proffesioneel laat doen.

Is dan wel wat duurder maar uiteindelijk is dit wel het hele uitzicht van de restauratie.

Heb tevens het werk van Marcel gezien, benadert het 100% resultaat zeer goed maar het is met wat je content bent, voor de echte restaurateur die z'n wagen optimaal wil (ligt er natuurlijk aan wat je wil uitgeven aan je project) raad ik toch aan het uiteindelijke spuitwerk door een proffesionele spuiter te laten verrichten.
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

100% behaal je met spuiten nooit, na het spuiten word de gehele auto geschuurd en gepoleist mijn murena heeft meer dan 40 uren polijst werk eerst schuren met 2500 opbouwen naar 4000 en dan met pasta's, ik heb toch al heel veel auto's gespoten maar adviseer voor een goed resultaat gewoon niet zelf aan beginnen, zeker als je niet het benodigde gereedschap niet hebt
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Nu is gereedschap kopen nog zo een hobby van me. :oops:
Kan hem natuurlijk ook in de primer-filler en epoxy zetten en de eindlagen laten doen, alles in overleg met de spuiter zodat ik en hij de juiste verf gebruiken.

Diegene die zelf spuiten, ben ik verkeerd als ik denk dat een bovenvuller handiger werkt aan een auto?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Persoonlijk heb ik het liefst een bovenbeker, maar neem dan niet zo'n goedkoop sputtergeval.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

een goede spuit kost 600 tot 1000 euro dus denk 2 x na als je iets van 150 euro koop vaak is het rommel of grove verneveling een goede spuit verbruikt ook meer lucht minimaal 300ltr maar 450ltr is geen uitzondering, sata of devilbis zijn goed maar er zijn er vast meer
boven of onderbeker zegt weinig de meeste gaan voor de nieuwere bovenbekers maar die zijn vaak hvlp dus high volume low pressure meestal voor de watergdragen lakken, die gebruiken nog meer lucht met lagere druk en druk op de verf, wat betrefd de primer daar kun je wel een goedkoper pistool voor gebruiken en een wat groter nozzle, ik denk dat je met het voor werk 500 euro bespaar dus reken maar na je zal niet veel verdienen als je zelf nog spullen moet aanschaffen.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Maar dan heb je het wel voor andere klussen dus dat is geen eenmalig voordeel-nadeel.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Gisteren voor de verandering toch weer met bussen bezig geweest aan de Laro, die kan maar net binnen dus dak moest ik wel buiten spuiten.
Zitten 3 vliegjes in de blanke lak en niet 100% blinkend, dat zullen we nog polieren.
Foto's zijn slechter dan het spuitwerk, sorry. :-?
Image
Image
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Vandaag zag ik een Porsche 911 die in matzwarte folie was 'herkleurd' in het passeren leek het zeker mooi gedaan, op youtube zijn verschillende filmpjes waar ze auto's een nieuwe kleur/look geven met 3M folie. Als het resultaat en de prijs altijd zo mooi zijn als in de filmpjes, is het misschien iets voor onze Matra's. Origineel was de lak ook al niet het beste, maar zo'n nep carbonlook (zoals bij de W D Mini ...) zou wel niet misstaan. oke oke is natuurlijk niet origineel...
http://www.youtube.com/watch?v=sGJ7LWbF ... re=related
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het bekleden van de bus met vinyls was 2 dagen werk voor 2 man.
Volgens het programma voor 1000 pound gedaan.
Toch zal de ondergrond perfect vlak moeten zijn al je dit folie in een effen kleur er op wil hebben.
De binnenstijlen zullen niet mee gekleurd zijn dus zal ook nog voorbereidend werk betekenen.
Het idee is leuk, maar denk dat het uiteindelijk niet veel goedkoper zal zijn.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ik heb hier al eens naar geïnformeerd, JaBé Reclame in Tubbergen doet dit ook vrij veel op bedrijfswagens.

Maar voordat je dat vinyl op je auto kunt plakken zal de ondergrond toch eerst perfect moeten zijn.
Dus of een srakke laklaag, of de wagen moet geheel strak en spuitklaar zijn... en dan heb je de meeste onkosten van de spuiter ook inmiddels gehad.

Let er daarbij ook op dat het vinyl een stukje kwetsbaarder is voor beschadigingen, en de gemiddelde levensduur hierdoor in de praktijk maar op zo'n 3-4 jaar ligt.
Kortom, mooi spul voor reclamedoeleinden maar niet als vervanger voor de autolak.

En voor de prijs hoef je het ook niet te doen, alleen de effen groene band van 25 cm breed rondom mijn Niksan-busje zou me met folie al 225,= ex. BTW gaan kosten... die heb ik er zelf maar even opgespoten.

Image
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Geen makkelijke kleur dat groen om over het rode zetten.
Bus ziet er goed uit.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Wat denken jullie hier van? :D
http://www.sleutelwerk.nl/
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ik vind het daar nog stevig aan de prijs.

Mijn Rancho heb ik zelf eerst geheel spuitklaar gemaakt, en vervolgens laten spuiten door een professioneel autospuitbedrijf.
Hiervoor was ik iets van 650 euro kwijt (unicolor zonder blanke laklaag), en daar kon ik zelf niet voor lopen klooien.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Post Reply