Page 4 of 4

Posted: Sat Oct 03, 2009 11:02 am
by Uzumaki
O.o het interieur is best proper nu hoor!

enkel de stoelen zien er niet uit.
Ik ben bezig met de deurpanelen,heb ze al eens bekleedt met kunstleder....maar die liet los door de slechte lijm.

Vooral die bocht net achter de raam bedienings knopjes is moeilijk,kunstleder kun je best uitrekken,maar je hebt echt goede bekledingslijm nodig om het materiaal op z`n plek te houden.

Posted: Sat Oct 03, 2009 11:07 am
by Vollegaaz
oef, gelukkig maar :lol:

Posted: Sat Oct 03, 2009 11:50 am
by oetker
Bij mij zijn de stoelen ook aardig aan het eind, en vooral de bestuurdersstoel.
De meesten vervange ze door leer.
De dealer heeft daar een ruilplan voor.
Kost een aardige cent, maar je rijdt weeb netjes rond.
Nadeel is wel dat je een stuk hoger komt te zitten, en gezien de hoofdruimte niet echt wenselijk.

Posted: Sat Oct 03, 2009 1:57 pm
by Uzumaki
Hmm,mischien toch maar het dak eraf zagen dan!
Ik raak nu al bijna het dak met m`n hoofd....

Nah,grapje :wink:

Posted: Sat Oct 03, 2009 8:25 pm
by GODFRIED
Alles op zijn tijd, er is een zeer mooie murena van te maken. Spijtig dat het veel geld kost.
Succes. :wink:

Posted: Sun Jun 13, 2010 10:40 pm
by oetker
Volgens mij bevalt het Armand erg goed daar.
Is hij nog niet terug?
De Murena staat te trappelen....

Posted: Wed Jun 16, 2010 1:51 pm
by Richard
oetker wrote:.........dat veel minder problemen geven denk ik, want die draden zijn in alle Murena's gewoon gaar.
Dat de draden gaar zijn is mij inmiddels ook opgevallen. Wat ik mij overigens afvraag is of dan de hele draad gaar is of alleen de uiteinden, vaak als je verderop in de kabel kijkt ziet het koper er nog best goed uit.... zonder oxydatie........

Posted: Wed Jun 16, 2010 2:37 pm
by oetker
Ik kan alleen voor mezelf spreken, en bij mij waren voornamelijk de verbindingen minder.
cm eraf en nieuwe spades opgesolderen ging goed.
De draden in de motorruimte zijn duidelijk minder bij mij, en sommige draden hadden ondefineerbare breukjs..
Het is daar ook nogal warm, dus niet onlogisch.

Posted: Wed Jun 16, 2010 3:40 pm
by Richard
ik zat eraan te denken om de kabels in 2x aan te pakken, eerste stukje eraf zodat ik goed koper heb. Dan nieuwe stekkertjes eraan, op de originele draad om zo de kleuren origineel te houden.

Dan verderop in de kabel een knip te maken en daar met standaard draad de zaak iets verlengen, om daarmee het ingekorte stuk op te vangen.

Weet alleen niet of ik daar verlies mee ga krijgen in de bekabeling, maarja beter dan het nu is wordt het altijd lijkt mij......

Posted: Wed Jun 16, 2010 5:44 pm
by djapo
Als je het netjes doet is het verlies te verwaarlozen.
Echter als je het echt goed wilt doen, waarom vervang je ze dan niet geheel. De kleur qua draad is ook aan te komen, mocht dat toch een dilemma zijn dan kan je gemakkelijk een tapje in de gewenste kleur bij de uiteinde plakken.

bij totale vervangen weet iig zeker dat het voor velen jaren goed zit. :lol:

Posted: Wed Jun 16, 2010 5:50 pm
by Richard
ik heb de wagen nog niet zo lang, en misschien dat ik dat in de toekomst nog eens grootser aan ga pakken, momenteel vallen mij de gecorodeerde contacten voornamelijk op en dat heb ik liever niet dus pak ik die eerst aan......

Posted: Thu Jun 17, 2010 7:21 am
by GODFRIED
Richard wrote:momenteel vallen mij de gecorodeerde contacten voornamelijk op .
Dit hebben ze allemaal, zal de leeftijd wel zijn. Best alle stekkers opendoen en herstellen of zuiver maken.

Posted: Sun Jul 04, 2010 12:34 am
by Richard
Uzumaki wrote: ik heb een nieuwe kabelboom gereproduceerd,van voor to achter
kan je hier niet een klein aantal van produceren ? dan denk ik wel dat je klanten hebt........ iig 1 :)