Hey hey effe voorstellen

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Uzumaki
Posts: 51
Joined: Mon Jun 01, 2009 12:05 pm
Location: Nederland Rotterdam

Post by Uzumaki » Sat Oct 03, 2009 11:02 am

O.o het interieur is best proper nu hoor!

enkel de stoelen zien er niet uit.
Ik ben bezig met de deurpanelen,heb ze al eens bekleedt met kunstleder....maar die liet los door de slechte lijm.

Vooral die bocht net achter de raam bedienings knopjes is moeilijk,kunstleder kun je best uitrekken,maar je hebt echt goede bekledingslijm nodig om het materiaal op z`n plek te houden.

User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz » Sat Oct 03, 2009 11:07 am

oef, gelukkig maar :lol:
Bagheera X '78

User avatar
oetker
Posts: 7486
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Sat Oct 03, 2009 11:50 am

Bij mij zijn de stoelen ook aardig aan het eind, en vooral de bestuurdersstoel.
De meesten vervange ze door leer.
De dealer heeft daar een ruilplan voor.
Kost een aardige cent, maar je rijdt weeb netjes rond.
Nadeel is wel dat je een stuk hoger komt te zitten, en gezien de hoofdruimte niet echt wenselijk.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

Uzumaki
Posts: 51
Joined: Mon Jun 01, 2009 12:05 pm
Location: Nederland Rotterdam

Post by Uzumaki » Sat Oct 03, 2009 1:57 pm

Hmm,mischien toch maar het dak eraf zagen dan!
Ik raak nu al bijna het dak met m`n hoofd....

Nah,grapje :wink:

User avatar
GODFRIED
Posts: 8458
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sat Oct 03, 2009 8:25 pm

Alles op zijn tijd, er is een zeer mooie murena van te maken. Spijtig dat het veel geld kost.
Succes. :wink:

User avatar
oetker
Posts: 7486
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Sun Jun 13, 2010 10:40 pm

Volgens mij bevalt het Armand erg goed daar.
Is hij nog niet terug?
De Murena staat te trappelen....
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
Richard
Posts: 1774
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Wed Jun 16, 2010 1:51 pm

oetker wrote:.........dat veel minder problemen geven denk ik, want die draden zijn in alle Murena's gewoon gaar.


Dat de draden gaar zijn is mij inmiddels ook opgevallen. Wat ik mij overigens afvraag is of dan de hele draad gaar is of alleen de uiteinden, vaak als je verderop in de kabel kijkt ziet het koper er nog best goed uit.... zonder oxydatie........
Dodge Challenger 3.6L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Matra Murena 1.6, 1982
Honda PCX125, 2015

User avatar
oetker
Posts: 7486
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Wed Jun 16, 2010 2:37 pm

Ik kan alleen voor mezelf spreken, en bij mij waren voornamelijk de verbindingen minder.
cm eraf en nieuwe spades opgesolderen ging goed.
De draden in de motorruimte zijn duidelijk minder bij mij, en sommige draden hadden ondefineerbare breukjs..
Het is daar ook nogal warm, dus niet onlogisch.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
Richard
Posts: 1774
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Wed Jun 16, 2010 3:40 pm

ik zat eraan te denken om de kabels in 2x aan te pakken, eerste stukje eraf zodat ik goed koper heb. Dan nieuwe stekkertjes eraan, op de originele draad om zo de kleuren origineel te houden.

Dan verderop in de kabel een knip te maken en daar met standaard draad de zaak iets verlengen, om daarmee het ingekorte stuk op te vangen.

Weet alleen niet of ik daar verlies mee ga krijgen in de bekabeling, maarja beter dan het nu is wordt het altijd lijkt mij......
Dodge Challenger 3.6L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Matra Murena 1.6, 1982
Honda PCX125, 2015

User avatar
djapo
Posts: 105
Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by djapo » Wed Jun 16, 2010 5:44 pm

Als je het netjes doet is het verlies te verwaarlozen.
Echter als je het echt goed wilt doen, waarom vervang je ze dan niet geheel. De kleur qua draad is ook aan te komen, mocht dat toch een dilemma zijn dan kan je gemakkelijk een tapje in de gewenste kleur bij de uiteinde plakken.

bij totale vervangen weet iig zeker dat het voor velen jaren goed zit. :lol:
Elk probleem heeft een houdbaarheidsdatum...
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L

User avatar
Richard
Posts: 1774
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Wed Jun 16, 2010 5:50 pm

ik heb de wagen nog niet zo lang, en misschien dat ik dat in de toekomst nog eens grootser aan ga pakken, momenteel vallen mij de gecorodeerde contacten voornamelijk op en dat heb ik liever niet dus pak ik die eerst aan......
Dodge Challenger 3.6L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Matra Murena 1.6, 1982
Honda PCX125, 2015

User avatar
GODFRIED
Posts: 8458
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Thu Jun 17, 2010 7:21 am

Richard wrote:momenteel vallen mij de gecorodeerde contacten voornamelijk op .


Dit hebben ze allemaal, zal de leeftijd wel zijn. Best alle stekkers opendoen en herstellen of zuiver maken.
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
Richard
Posts: 1774
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Sun Jul 04, 2010 12:34 am

Uzumaki wrote:ik heb een nieuwe kabelboom gereproduceerd,van voor to achter


kan je hier niet een klein aantal van produceren ? dan denk ik wel dat je klanten hebt........ iig 1 :)
Dodge Challenger 3.6L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Matra Murena 1.6, 1982
Honda PCX125, 2015

Post Reply