Even voorstellen: Muddy Bandit

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Even voorstellen: Muddy Bandit

Post by Muddy Bandit »

Oei, zie ik nu pas dat ik me hier nog niet eens netjes persoonlijk heb voorgesteld... :oops:

Dus bij deze alsnog:

Mijn werkelijke naam is Patrick Boer, ben 41 jaren jong, getrouwd met een zeer begripvolle vrouw en heb 2 kinderen in de leeftijd van 14 en 16.
Ik ben werkzaam op een tuincentrum.

Mijn grootste hobby is m'n Suzuki SJ413 LWB.
Deze auto bezit ik inmiddels al 17 jaar en is door mij geheel verbouwd voor de 4x4-terreinsport.

Image
Image

Aangezien de zuuk niet gespaard wordt tijdens evenementen sneuvelt er nog wel eens een steekas of versnellingsbak :oops:
Maar goed, de meeste onderdelen zijn voor een appel en ei weer beschikbaar zodat de 4x4 sport voor mij betaalbaar blijft.
Vanuit de terreinsport heb ik m'n bijnaam Muddy Bandit dan ook gekregen.

Aangezien onze dagelijkse auto, een suzuki swift uit '91, te klein (en te slecht) begint te worden heb ik besloten een oude jongensdroom van mij te gaan realiseren.
Dit was dus de Matra Rancho.
Na een zeer lange speurtocht en vele Rancho's bekeken te hebben (ik wilde een rijdende Rancho met niet al te veel werk) ben ik uiteindelijk gevallen voor een Talbot Matra Rancho Grand Raid.

Image

De hoop om een goede Rancho te vinden zonder werk had ik inmiddels al opgegeven.
De Grand Raid heb ik via marktplaats gevonden, dus snel een afspraak gemaakt om hem van dichtbij te bekijken en proberen.
Na 10 minuten bekijken al de nodige mankementen gevonden, en tijdens de proefrit bleek de uitlaat en een wiellager ook slechts symbolisch aanwezig...
De vraagprijs van 4250,= zakte dus ook al zeer snel met meer dan 1000,=.
Maar goed, de Grand Raid was nog geheel compleet en origineel, de motor reeds gereviseerd, en tevens zat er bij de koop een grote berg aan goede en nieuwe onderdelen inbegrepen. :D

Dus zodoende ben ik vanaf 23 september 2007 de gelukkige eigenaar van een zeldzame en fabrieksoriginele Grand Raid. (en een project waarmee ik weer een jaartje zoet ben om hem perfect te krijgen)

Gelukkig staan m'n vrouw en kinderen ook volledig achter mijn hobby's en steunen ze me waar nodig. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Zo heb ik een jaartje of 15-20 geleden vaak mee gereden met een maat zijn LJ80.
Verhoogd, Swift GTI blok (G13B), Mud Dueler's van formaat beetje te groot eronder en gaan.
Na elke rit was er wel iets kapot steekas-tussenbak-versnellingsbak of een wiellager.
Maar wat een fun om die Laredo's en Toyota's met hun +4liter motor naar huis te rijden. :lol:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Hi Bandit,

Ziet er goed uit die Rancho.
Heb er vroeger ook nog wel is over gedacht om te kopen.
Ik weet in ieder geval hoe ze ongeveer rijden want heb voor de baas 2 verhoogde Simca 1100 versleten.
Ik weet het, je kunt het niet helemaal vergelijken, maar de basis is dezelfde.

We hadden er een stuk of 15 nieuw gekocht en we reden die in 1.5 jaar helemaal op.
Ze reden dan ook 24 uur volcontinu.
Buiten dat ze je bij een regenbui nog wel is lieten staan hadden we er niet zoveel problemen mee.
Had altijd een oude theedoek bij me om de ontsteking te drogen als het hard geregend had.
Die heb ik op een gegeven moment maar om de ontsteking geknoopt.
Dat hielp best wel goed.
Standaard werden de remblokken bij 10.000 km vervangen.
Dat gaf wel aan hoe idioot we met die dingen reden.
De eerste 100.000 gingen ze de snelweg op en dan werden ze verder tot het eind gebracht in de stad.
Ik vond het een wonder dat die dingen het nog zo lang vol hielden zoal we die dingen mishandelden.
Ik zou niet graag de 2e eigenaar zijn geworden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Zat net even in het fotoalbum uit die tijd.

Image

Zo te zien was ik toen ook al lelijk 8)
De Murena had daar beter bij gestaan, maar die was er toen nog niet.
De auto ziet er niet uit.
Op de foto was die nog geen 2 jaar oud.
Daar woonde ik dan ook 16 uur per dag in en 7 dagen in de week.
Het was ook het eerste Nederlandsche Koerierbedrijf in Nederland.
Werk kan je bezig houden.
Gelukkig verdiende het wel goed.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

JEEEEZESSSS, d'as verschieten! :lol: :lol:
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik zag de auto dan ook als de poor mans Rancho.
Ik had de auto nieuw gekregen.
Gewassen werd die maar een paar keer per jaar.
Was gewoon geen tijd voor.

Herinner me nog dat de foto gemaakt werd .
Het was de laatste dag voor de auto eruit ging en de tellerstand was 340.000 km en ik kende maar 1 stand van het gas.
Zal maar niet vertellen welke maar jullie mogen 1x raden.
Eigenlijk is dat voor zo'n Simca een een uitstekende prestatie.
De auto was wel echt op.
Motorrubbers waren gaar en alles rammelde, inclusief mezelf.
Stoel was een hangmat geworden en ik geloof dat ik op het laatst zeker 10cm lager zat dan in het begin.
Olieverbruik was nog steeds niet veel en ze hebben vanaf het begin op LPG gelopen.
Ze moeten wel van beton geweest zijn die motoren.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

En achteraf denk je dan vaak: was ik er maar zuiniger op geweest.
Maar zo ging het vroeger met bedrijfswagens, en als je dan tegenwoordig ziet wat diezelfde wagens weer waard zijn... :o

Maar goed, dit verhaal geeft in ieder geval wel vertrouwen in de techniek van de simca. (en een beetje extra hoop voor mij :lol: )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
------
Maar goed, dit verhaal geeft in ieder geval wel vertrouwen in de techniek
----------------------------------------------------------------------------------

Niet te vernielen volgens mij.
Ik heb wat afgetrapt met dat ding.
Er stond wel city courier op de auto maar volgens mij moest dat coureur zijn.
Mijn arm hangt uit het raam en daaronder had ik wat letters opgeplakt.
Driver Frank Canon stond er op.
Ik leek daar wel wat op.

Snelheidsovertredingen werden nog betaald door de baas, maar die was wat minder gecharmeerd van het feit dat ik in een maand 4 bekeuringen in de Coentunnel binnenhaalde.
Daar mocht je maar 70 en naar beneden de tunnel in haalde ik wel 145.
Dat werd echt wel beloond door de politie met vette prenten.
Op een gegeven moment kwam de politie op bezoek om eens poolshoogte te nemen, want we hadden het record bekeuringen geladen in een maand.
We werden persoonlijk door een politiewoordvoerder toegesproken dat het echt niet kon zo 8)
We reden ook echt als een beer in het verkeer, maar ja alles wat we deden had haast.

Als we klaar waren gingen we met de baas nog wel eens een pintje nemen op kosten van het bedrijf.
Dat werden er meestal wel 20, en dan reden we gewoon naar huis in het holst van de nacht.
Dan gebeurde het wel is dat ik thuis voor de deur in slaap viel in de auto.
Dan kwam moeders s?chtends op het raam tikken dat ik naar het werk moest.
Ik hoefde dan slechts te starten en kon zo weer vertrekken.
Als ik er over nadenk, eigenlijk onverantwoord, maar wel een leuke tijd geweest.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply