Enqu?te. Verwachtingen, ......... lid van een Auto-Club?

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Enqu?te. Verwachtingen, ......... lid van een Auto-Club?

Post by Paul »

:D Iedereen welkom zou ik zeggen. :D
We zijn maar mensen onder elkaar, via communicatie leren we elkaar kennen en begrijpen.
Dus, mijn vraag,

1. Wat verwacht U van uw club en de mensen die dat dan op ?vrijwillige basis? trachten waar te maken?
2. Wat kan jij zelf toevoegen of inbrengen in deze club? Eenrichtingverkeer brengt ons nergens denk ik dan.
3. Hoe kunnen we elkaars leven aangenamer en eenvoudiger maken, en, dan bedoel ik gewoon, laat scheefgroei geen kans, laat je horen, zo blijft iedereen tevreden.

PS. Hier doel ik vooral op de personen die reeds zijn ingeschreven op dit forum, maar, nog steeds een "0" hebben staat voor "Posts"!?
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul

Wat verwacht ik van een club:
- dat het programma of de aangekondigde aktiviteiten kan afgewerkt worden in de loop van het jaar,zodat ik na het jaar niet moet denken dat het al loze beloften zijn dat de club doet.
- ik weet dat het bestuur uit vrijwillige mensen bestaan die Matra in hun hart dragen,maar als u zich opgeeft voor een functie,tracht die dan met alle mogelijkheden die u bezit uit te voeren.
- dat er een echte groep vrienden onstaat waarop u kunt beroep doen als het al eens mis loopt met de wagen en of priv?.(ik maak van de gelegenheid gebruik om al die mensen te bedanken die mij de voorbije maanden gesteund hebben in een moeilijk tijd)
- dat er eventueel moeilijk verkrijgbare stukken te koop zijn via de club (maar dat is volgens mij een aangename bijzaak )
- dat er wat meer Matra bezitters deelnemen aan de rondritten ! ! !

Ik denk als dit verwezelijk kan worden dat men kan spreken van een gezonde club,en hopelijk kan men dit in het vervolg zeggen van MATRAMANIA.

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Aan Jules zijn woorden is niet veel meer toe te voegen. Ieder clublid zou zich goed moeten voelen bij Matramania. Dat niet iedereen zich veel bezig houdt op het forum is te begrijpen, het leven is zo gejaagd en de meeste mensen hebben de tijd niet voor veel tekst in te geven. Als iedereen probeert van die 0 af te geraken dan is de eerste stap gezet. Ik ken verschillend mensen die bijna dagelijks actief zijn en toch weinig reageren, aan iedereen de vrije keuze!
Vrienden doe uw best. Gebruik het forum het is een schat aan informatie en kennis. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Voorlopig valt het hier best mee.
't Is dan toch een fijn clubke!? 8) :D
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Misschien off-topic maar toch.
Gisteren zie ik een Rancho miniatuurke te koop op Kapaza en een Sanden airco pomp.
Ik doe een bod en vandaag reeds erom gereden naar Balen.

Kom ik daaraan en ik zie direct en Espace op de oprit staan.
Beetje gebabbeld en mee naar de kelder waar onder een laken een heel mooie rood Metallice Murena staat.

Die mens is dus ook lid geweest van de club maar omdat er te weinig gebeurde is hij ermee gestopt.

Actie is wat de leden willen.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Alle ex matramania leden moeten eventueel persoonlijk aangeschreven worden om terug lid te worden.

Adressen ???????
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Is reeds gebeurt, maar de meeste die ik eveneens gesproken heb nemen noch een afwachtende houding aan en willen eerst wel degelijk verandering zien in het Matramania verhaal.

Mvg,

Jean
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Dan moet er daaraan aan gewerkt worden. :roll:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

jo wrote: Die mens is dus ook lid geweest van de club maar omdat er te weinig gebeurde is hij ermee gestopt.
Actie is wat de leden willen.
Wat bedoel je, concreet?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Het is bij de meeste clubs zo dat er maar ongeveer 20% van de leden deelneemt aan activiteiten. Dan heb je nog de zeldzaamheid van Matra waardoor de leden verspreid wonen over het hele land. Hierdoor moeten er meestal vele km gemaakt worden om deel te nemen aan het clubgebeuren. Niet iedereen kan of wil zoveel km maken! Het belangrijkste is dat ieder clublid zich goed blijft voelt bij MatraMania. Leden! Zeg uw menig als ze nu goed is of slecht als we het niet weten kunnen we niets veranderen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Waar zitten al die Matra's ? :roll:

Deze namiddag even de tijd terug gedraaid en zitten lezen in de oude nummers van Romorantin het tijdschrift van Matramania.
Ik kwam volgende ledenlijst tegen:
- Matra 530 16 leden
- Bagheera 17 leden
- Murena 47 leden

Een bijeenkomst met 28 Matra's op een weide .! ! ! :lol:

Waar is die tijd gebleven.????????
Last edited by Maes Jules on Sun Feb 03, 2008 8:15 pm, edited 1 time in total.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules,

Ja, tijden veranderen, maar de Matra's zijn ondertussen niet jonger geworden en hebben meer verzorging nodig. Je hebt rijders en liefhebbers (passie) en van die liefhebbers hebben misschien 20% afgehaakt en van de rijders 99%.

Toch is MatraMania een heel toffe club met geen bende vorming. Begrijp dit niet verkeerd!! Iemand die er zich niet thuisvoelt mag dit gerust luidop zeggen en we proberen ons aan te passen. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Tot voor kort MOEST mijn Matra dagelijks rijden, en dan werk je er ook 's avonds laat aan. Willen of niet... :-? Nu het een hobbyauto wordt, wil je beter werk leveren, wat langer duurt, en stel je al eens een werkje uit tot je de beste oplossing hebt. :-? Dus blijft hij langer aan de kant.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Paul wrote:
jo wrote: Die mens is dus ook lid geweest van de club maar omdat er te weinig gebeurde is hij ermee gestopt.
Actie is wat de leden willen.
Wat bedoel je, concreet?
Wel deze mens wou meer samen kunnen komen, maandelijks of 2 maandelijks ergens een clubavond.
Kloeg ook dat het clubblad nog maar zelden kwam.
En ook over de slechte opkomst tijdens de rondrit.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag godfried.

Op 15 augustus is in zutedaal ook een oldtimer treffen van alle merken
is dat niet wat voor de clup voor die dat zien zitten ik ga daar ook met
twee anderen vrienden naar toe en jij godfried ga jij ook mee dan zijn we
al met drie matras en een buggy ik hoor het wel.
grt harry
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Harry,

Heb je meer informatie over deze meeting?? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag godfried.

Nee meer weet ik nog niet maar het is interresant dat weet ik wel.
ben je dan nog nooit geweest , dat is iets voor de club.
daar is het altijd druk.
grt harry.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Harry, zonder meer informatie kan ik niks voorstellen!! Wie organiseert deze rit? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag godfried.

Dat weet ik niet dat moet je aan edgard vragen die weet er meer van.
Gekent hem tog of niet ?
ik hoor het wel anders vraag ik het wel aan hem.

grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Harry,

Ja Edgard ken ik, onze M530 liefhebber. Ik zal het hem eens vragen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Volgens Edgard was dit de gebeurtenis in 2007.

http://www.buggyboys.be:80/forum/viewtopic.php?t=1752
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules,

Ik vind nog geen informatie voor dit jaar!!
Gaan we ons daar thuis voelen!!! Is er interesse voor deze samenkomst!!!!! :wink

Ps; Als er interesse is wil ik wel navraag doen bij de club!
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply