Page 1 of 1

Vragen en andere rond Espace

Posted: Sun Dec 19, 2010 9:35 pm
by matra530lx
Indien er vragen en adviezen nodig zijn rond het Espace gebeuren, kan je hier nu ook terecht.
Zelf heb ik iets meer dan 11 jaar met een Espace rond gereden, dus kan hier toch wel het een en het ander over vertellen en daarom misschien bezitters van een Espace helpen bij problemen.
Bezit ook alle technische informatie over deze wagens.
Dus laat jullie vragen maar komen.

Mvg,

Matra 530 Lx

Posted: Fri Jun 21, 2013 9:21 am
by jo
Wie kan er wat over een type 1 Espace zeggen?
2 L benzine.

Posted: Fri Jun 21, 2013 12:20 pm
by GODFRIED
Ik heb daar geen ervaring mee. Maar ga er maar vanuit dat deze ook een volledige restauratie kunnen gebruiken net zoals een murena.
Dus kopen en wegrijden???????

Posted: Fri Jun 21, 2013 1:09 pm
by jo
Kan me wel voorstellen dat alle rubbers op zijn maar roest zal bij een warm galvanise autoke toch meevallen niet?
Gaat trouwens om die verlengde verhoogde op 2 de hands, heb al wel een veel beter prijske gekregen dan waar die voor staat.

Posted: Fri Jun 21, 2013 8:21 pm
by GODFRIED
jo wrote:Kan me wel voorstellen dat alle rubbers op zijn maar roest zal bij een warm galvanise autoke toch meevallen niet?
Gaat trouwens om die verlengde verhoogde op 2 de hands, heb al wel een veel beter prijske gekregen dan waar die voor staat.
Inderdaad, het chassis zal wel in goed staat zijn maar alle aanbouwdelen en de deuren!!! Heb jaren geleden een Espace 1 bekeken, wat me bijgebleven is, het afgeleefde interieur en roest aan de deuren.

Posted: Fri Jun 21, 2013 9:31 pm
by jo
Afgeleefd interieur heeft deze ook, deuren kan zijn maar maak me meer zorgen om alle rubberdelen onderaan.
De Alfa gaat eruit eind augustus, teveel werk aan, heeft me dan 15-17000km plezier gegeven want rijden daarin is echt een genot.
Ben aan het uiotkijken naar wat.... Saabje op Lpg, terug een Berlingo maar dan 2.0 HDI, Jumpy of Jumper, Espace, type 1 lijkt me nog wat (vooral deze ; verlengd en verhoogd),type 2 niet veel bijzonder, type 3 wel, alleen die 2.2 Dtci, ze staan allemaal kapot (zelfs bij de type4) Type 3 alleen als er wat opties op zitten zoals airco, bij de 1.9 welk wel een goede motor blijkt is die optie haast onvindbaar.

Posted: Wed Jul 24, 2013 11:40 am
by jo
Gisteren bod gedaan op een 1.9d, afwachten maar....

Posted: Thu Jul 25, 2013 9:02 am
by GODFRIED
succes. :wink:

Posted: Thu Jul 25, 2013 9:05 am
by jo
Vandaag of morgen gaat hij naar de keuring (was afgekeurd voor lichten en handrem).
Ga ik ook direct kijken, neem de platen mee en als het goed is rij ik hem ineens naar huis.

Posted: Sat Aug 03, 2013 2:09 am
by jo
Wel hij was zo smerig dat toen de verkoper voorstelde om even achter het stuur plaats te nemen dat ik hem vertelde dat de wagen me geen goed gevoel gaf en ik hem niet wou kopen.
Dat is toch het minste dat je kunt doen, de wagen proper maken als je hem wilt verkopen....
Heb dezelfde dag (verleden zondag) een C8 gekocht, moest 's maandag op mijn werk geraken hé. :oops:

Posted: Sat Aug 03, 2013 6:45 am
by oetker
jo wrote:Wel hij was zo smerig dat toen de verkoper voorstelde om even achter het stuur plaats te nemen dat ik hem vertelde dat de wagen me geen goed gevoel gaf en ik hem niet wou kopen.
Dat is de juiste instelling Jo.
De auto moet een goed gevoel geven als je hem koopt.
Als er ergens iets tegenstaat dan moet je hem laten.

De interieuren van de oude Espace's zijn een compleet drama.
Niet voldoende vochtbestendig en lijm is overal los.
Stoelen totaal puin, hemeltjes die hangen, enz.
Meestal hebben ze ook 3-400.000 km op de klok en dan is het echt wel einde motor.
Als je zoiets koopt dan is er een totale restauratie inj het vooruitzicht.
De type 1 is wel een koddig vierkant kastje.
Heb er ook nog naar enkele gekeken, maar schrok vd toestand waarin ze verkeren.
In Frankrijk misschien kansrijker voor een net exemplaar.

groet Herman

Posted: Sat Aug 03, 2013 11:07 am
by jo
Type 1 en 2 wel in de oerdegelijke 2.1D te vinden, daar draai je makkelijk 500000km en meer mee.
Maar dat afgetrapte is waar, zelfs de type4 ontkomt er al niet aan.
Nu is mijn C8 ook op zijn minst gezegd "goed gebruikt", binnen en buiten, maar ik heb iets meer vertrouwen in de Hdi motor van PSA dan de Cdi motoren van Renault.
(km stand is 280000)

Re:

Posted: Tue Mar 31, 2020 9:01 pm
by matisph04
jo wrote: Fri Jun 21, 2013 1:09 pm Kan me wel voorstellen dat alle rubbers op zijn maar roest zal bij een warm galvanise autoke toch meevallen niet?
Gaat trouwens om die verlengde verhoogde op 2 de hands forum rachat de crédit surendettement, heb al wel een veel beter prijske gekregen dan waar die voor staat.
Ik vind in ieder geval dat dit model helemaal niet slecht is.