Revisie koelsysteem 2.2
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ja de kraan gaat er op, maar gelijk dient het volgende probleem zich aan.
De bedieningskabel ligt dubbel gevouwen achter het dashboard.
Dat binnenkabeltje is naar mijn idee wat dun uitgevoerd.
Het is nog een specifiek kabeltje ook, niet gevlochten maar massief.
Wat gaan we hier weer op vezinnen????
De bedieningskabel ligt dubbel gevouwen achter het dashboard.
Dat binnenkabeltje is naar mijn idee wat dun uitgevoerd.
Het is nog een specifiek kabeltje ook, niet gevlochten maar massief.
Wat gaan we hier weer op vezinnen????
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- Toine
- Posts: 108
- Joined: Thu Aug 23, 2007 2:05 pm
- Location: Geldrop Nederland
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Bedankt voor het aanbod Harry maar ik ga even ronkijken of ik snel wat kan vinden.
Er schijnt indertijd een dikkere kabel versie bij de dealers te koop te zijn geweest, want dat kabeltje is niet berekend op zijn taak.
Zal laszlo is bellen of die wat heeft, en anders hebben we weer wat uit te zoeken
Er schijnt indertijd een dikkere kabel versie bij de dealers te koop te zijn geweest, want dat kabeltje is niet berekend op zijn taak.
Zal laszlo is bellen of die wat heeft, en anders hebben we weer wat uit te zoeken
Last edited by oetker on Mon May 23, 2011 10:42 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Die massieve kabels gebruikt PSA nog.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Even op de sloop kijken, de meeste auto's waar schuiven op de kachelbediening zitten hebben deze kabels.
En anders (zoals al aangegeven) de tuinmachinespecialisten.
En anders (zoals al aangegeven) de tuinmachinespecialisten.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat lijkt me helemaal lastig.
Halve auto slopen om daar bij te kunnen.
Heb bij Laszlo getracht een betere kabel te vinden, maar hij had alleen de originele.
Hij had nog wel een oude chokekabel liggen.
Die was 0.1 mm dikker en wat stijver staal.
Kreeg ik zo mee.
Die heb ik in de originele buitenmantel kunnen schuiven.
Morgen even er op zetten en afstellen.
Halve auto slopen om daar bij te kunnen.
Heb bij Laszlo getracht een betere kabel te vinden, maar hij had alleen de originele.
Hij had nog wel een oude chokekabel liggen.
Die was 0.1 mm dikker en wat stijver staal.
Kreeg ik zo mee.
Die heb ik in de originele buitenmantel kunnen schuiven.
Morgen even er op zetten en afstellen.
- Attachments
-
- P1030469 (Medium).JPG (68.26 KiB) Viewed 10979 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
Inderdaad het is de kabel die erg stroef weg en weer gaat in het omhulsel
heb voorlopig het omhulsel vast gelegd zodat die niet mee heen en weer beweegt .
Wat kan ik het best doen voor die kabel soepel te laten weg en weer gaan?
Als ik de kabel recht hou kan ik die gemakkelijk heen en weer doen bewegen met mijn hand maar als ik de bocht moet maken naar de kraan
ja dan is het weer stroever nu is voorlopig opgelost
heb voorlopig het omhulsel vast gelegd zodat die niet mee heen en weer beweegt .
Wat kan ik het best doen voor die kabel soepel te laten weg en weer gaan?
Als ik de kabel recht hou kan ik die gemakkelijk heen en weer doen bewegen met mijn hand maar als ik de bocht moet maken naar de kraan
ja dan is het weer stroever nu is voorlopig opgelost
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Kabels aangesloten en afgesteld.
Best nog wel een prutswerk.
Andere slang gemonteerd.
Tuinkraan is verleden tijd.
Hehe, voor het eerst sinds ik de auto heb een kachel die normaaal werkt, en met de schuif uit kan.
Gelijk maar een aangepast LCD klokje van Renault R5 gemonteerd.
Ik had al een digitale van een Horizon zitten, maar bij invallende zon slecht te zien.
Deze is 24h systeem en misstaat niet.
Weer een ergernisje minder
De Murena was klaar voor de Zeelandrit, maar ga morgen op vakantie, dus voor mij geen rit.
Best nog wel een prutswerk.
Andere slang gemonteerd.
Tuinkraan is verleden tijd.
Hehe, voor het eerst sinds ik de auto heb een kachel die normaaal werkt, en met de schuif uit kan.
Gelijk maar een aangepast LCD klokje van Renault R5 gemonteerd.
Ik had al een digitale van een Horizon zitten, maar bij invallende zon slecht te zien.
Deze is 24h systeem en misstaat niet.
Weer een ergernisje minder
De Murena was klaar voor de Zeelandrit, maar ga morgen op vakantie, dus voor mij geen rit.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Als ik lang zoek vind ik misschien nog een klokje van een R25, ergens ligt dat nog.....
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik rij al een tijdje met het Clio vat rond en het voldoet prima.
Dat blijft dus, en zal het binnenkort wat netter monteren.
Ik heb nog een Opel Vectra vat opgedoken wat iets meer de vorm heeft van onze vaten in de 2.2
De inhoud is even groot al;s het Clio vat, maar heeft niet de listige anti luchtbellen techniek daarvan.
Verder is er geen geschikte dop voor te vinden.
Dat vat valt dus af.
Dat blijft dus, en zal het binnenkort wat netter monteren.
Ik heb nog een Opel Vectra vat opgedoken wat iets meer de vorm heeft van onze vaten in de 2.2
De inhoud is even groot al;s het Clio vat, maar heeft niet de listige anti luchtbellen techniek daarvan.
Verder is er geen geschikte dop voor te vinden.
Dat vat valt dus af.
Last edited by oetker on Sat Dec 13, 2014 3:32 am, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Druk, druk, druk de laatse tijd.
Weinig tijd voord de Matra.
vd week toch even mezelf wat sleuteltijd toegewezen.
Ik was al een tijdje op zoek naar de pijpen en slangen voor de onderzijde.
Dat valt nog niet mee als je de originele diameter wil hebben.
32 mm flex slang wel kunnen vinden, maar dat kost een vermogen per meter.
Wilde toch verder dus was al van plan de pijpen bij de dealer te halen, maar besloot de oude pijpen er is onderuit te halen.
Die zagen er aan de buitenkant wel wat roestig uit, maar bij nadere bestudering viel het eigenlijk allemaal wel mee.
Binnenkant helemaal geen roest (goede koelvloeistof doet schijnbaar toch wel wat).
Ik heb de pijpen geschuurd en opnieuw in de bescherming gezet.
Nu de pijpen eronder vandaan waren daar de oxydatie van de bodem op die plek ook maar wat aangepakt, want daar kom je slecht bij als de pijpen eronder hangen.
Had van Cor nog gegalvaniseerde beugels gekocht en die ook maar geplaatst.
Ook de opgeknapte radiator schermplaat er weer onder gehangen.
Ziet er ook weer goed uit.
De draadeinden van mijn uitlaat connector zaten maar met 2-3 slagen in de moeren.
Heb dat nooit stevig aan durven draaien.
Hittebestendige kit hield de boel wel aardig bij elkaar.
Heb de uitlaat er ook weer is onder vandaan gehaald (is niet best meer) en de plaat wat ingeslepen.
4 nieuwe moeren en nu gaat het een slag of 7.
Nog niet wild, maar een stuk steviger aan kunnen draaien.
Uitlaat weer op diverse plaatsen moeten lassen.
Is weer dicht, en dat is nodig want de auto moet binnenkort gekeurd.
Even olie en filter gedaan.
We kunnen weer.
Weinig tijd voord de Matra.
vd week toch even mezelf wat sleuteltijd toegewezen.
Ik was al een tijdje op zoek naar de pijpen en slangen voor de onderzijde.
Dat valt nog niet mee als je de originele diameter wil hebben.
32 mm flex slang wel kunnen vinden, maar dat kost een vermogen per meter.
Wilde toch verder dus was al van plan de pijpen bij de dealer te halen, maar besloot de oude pijpen er is onderuit te halen.
Die zagen er aan de buitenkant wel wat roestig uit, maar bij nadere bestudering viel het eigenlijk allemaal wel mee.
Binnenkant helemaal geen roest (goede koelvloeistof doet schijnbaar toch wel wat).
Ik heb de pijpen geschuurd en opnieuw in de bescherming gezet.
Nu de pijpen eronder vandaan waren daar de oxydatie van de bodem op die plek ook maar wat aangepakt, want daar kom je slecht bij als de pijpen eronder hangen.
Had van Cor nog gegalvaniseerde beugels gekocht en die ook maar geplaatst.
Ook de opgeknapte radiator schermplaat er weer onder gehangen.
Ziet er ook weer goed uit.
De draadeinden van mijn uitlaat connector zaten maar met 2-3 slagen in de moeren.
Heb dat nooit stevig aan durven draaien.
Hittebestendige kit hield de boel wel aardig bij elkaar.
Heb de uitlaat er ook weer is onder vandaan gehaald (is niet best meer) en de plaat wat ingeslepen.
4 nieuwe moeren en nu gaat het een slag of 7.
Nog niet wild, maar een stuk steviger aan kunnen draaien.
Uitlaat weer op diverse plaatsen moeten lassen.
Is weer dicht, en dat is nodig want de auto moet binnenkort gekeurd.
Even olie en filter gedaan.
We kunnen weer.
Last edited by oetker on Thu Sep 25, 2014 9:49 am, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Het was misschien gemakkelijker geweest om langere bouten in de uitlaatcollector te plaatsen. Je moet er alleen aan durven te beginnen, dit kan natuurlijk flink tegen zitten. Deze bouten breken zeer graag af.
Ziet er weer proper en degelijk uit wat je gedaan hebt, kan weer jaren mee. Ik heb deze buizen ook opnieuw behandelt.
Er bestaan inderdaad zeer goede waterslangen die hiervoor kunnen dienen maar peperduur, spijtig.
Ziet er weer proper en degelijk uit wat je gedaan hebt, kan weer jaren mee. Ik heb deze buizen ook opnieuw behandelt.
Er bestaan inderdaad zeer goede waterslangen die hiervoor kunnen dienen maar peperduur, spijtig.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
[quote="oetker"]Druk, druk, druk de laatse tijd.
Weinig tijd voord de Matra.
vd week toch even mezelf wat sleuteltijd toegewezen.
Ik was al een tijdje op zoek naar de pijpen en slangen voor de onderzijde.
Dat valt nog niet mee als je de originele diameter wil hebben.
32 mm flex slang wel kunnen vinden, maar dat kost een vermogen per meter.
Wilde toch verder dus was al van plan de pijpen bij de dealer te halen, maar besloot de oude pijpen er is onderuit te halen.
Die zagen er aan de buitenkant wel wat roestig uit, maar bij nadere bestudering viel het eigenlijk allemaal wel mee.
Binnenkant helemaal geen roest (goede koelvloeistof doet schijnbaar toch wel wat).
Ik heb de pijpen geschuurd en opnieuw in de bescherming gezet.
Nu de pijpen eronder vandaan waren daar de oxydatie van de bodem op die plek ook maar wat aangepakt, want daar kom je slecht bij als de pijpen eronder hangen.
Had van Cor nog gegalvaniseerde beugels gekocht en die ook maar geplaatst.
Ook de opgeknapte radiator schermplaat er weer onder gehangen.
Ziet er ook weer goed uit.
De draadeinden van mijn uitlaat connector zaten maar met 2-3 slagen in de moeren.
Heb dat nooit stevig aan durven draaien.
Hittebestendige kit hield de boel wel aardig bij elkaar.
Heb de uitlaat er ook weer is onder vandaan gehaald (is niet best meer) en de plaat wat ingeslepen.
4 nieuwe moeren en nu gaat het een slag of 7.
Nog niet wild, maar een stuk steviger aan kunnen draaien.
Uitlaat weer op diverse plaatsen moeten lassen.
Is weer dicht, en dat is nodig want de auto moet binnenkort gekeurd.
Even olie en filter gedaan, en een aansluiting voor een olietemperatuurmeter gemaakt.
Oude sensor uitgeboord en de nieuwe aansluiting ingetapt in de koperen moer.
Kan de sensor zo ingedraaid worden.
Toen was de tijd alweer op.
[/quote Draadstukken voor de uitlaat zijn nog nieuw te verkrijgen, heb er mss nog wel enkele liggen.
Weinig tijd voord de Matra.
vd week toch even mezelf wat sleuteltijd toegewezen.
Ik was al een tijdje op zoek naar de pijpen en slangen voor de onderzijde.
Dat valt nog niet mee als je de originele diameter wil hebben.
32 mm flex slang wel kunnen vinden, maar dat kost een vermogen per meter.
Wilde toch verder dus was al van plan de pijpen bij de dealer te halen, maar besloot de oude pijpen er is onderuit te halen.
Die zagen er aan de buitenkant wel wat roestig uit, maar bij nadere bestudering viel het eigenlijk allemaal wel mee.
Binnenkant helemaal geen roest (goede koelvloeistof doet schijnbaar toch wel wat).
Ik heb de pijpen geschuurd en opnieuw in de bescherming gezet.
Nu de pijpen eronder vandaan waren daar de oxydatie van de bodem op die plek ook maar wat aangepakt, want daar kom je slecht bij als de pijpen eronder hangen.
Had van Cor nog gegalvaniseerde beugels gekocht en die ook maar geplaatst.
Ook de opgeknapte radiator schermplaat er weer onder gehangen.
Ziet er ook weer goed uit.
De draadeinden van mijn uitlaat connector zaten maar met 2-3 slagen in de moeren.
Heb dat nooit stevig aan durven draaien.
Hittebestendige kit hield de boel wel aardig bij elkaar.
Heb de uitlaat er ook weer is onder vandaan gehaald (is niet best meer) en de plaat wat ingeslepen.
4 nieuwe moeren en nu gaat het een slag of 7.
Nog niet wild, maar een stuk steviger aan kunnen draaien.
Uitlaat weer op diverse plaatsen moeten lassen.
Is weer dicht, en dat is nodig want de auto moet binnenkort gekeurd.
Even olie en filter gedaan, en een aansluiting voor een olietemperatuurmeter gemaakt.
Oude sensor uitgeboord en de nieuwe aansluiting ingetapt in de koperen moer.
Kan de sensor zo ingedraaid worden.
Toen was de tijd alweer op.
[/quote Draadstukken voor de uitlaat zijn nog nieuw te verkrijgen, heb er mss nog wel enkele liggen.
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote Godfried.
Het was misschien gemakkelijker geweest om langere bouten in de uitlaatcollector te plaatsen.
=======================================================================
Ja dat was het beste geweest, maar verwachte eigenlijk een feest van afbrekende bouten.
Dan moet je spruitstuk er af en wat gaat er daar dan weer mis?
Dit was een simpele oplossing.
Snap trouwens niet waarom die draadeinden zo kort waren.
De moeren gingen er echt maar 3 slagen op, en dan durf je ze echt niet goed aan te draaien.
Het was misschien gemakkelijker geweest om langere bouten in de uitlaatcollector te plaatsen.
=======================================================================
Ja dat was het beste geweest, maar verwachte eigenlijk een feest van afbrekende bouten.
Dan moet je spruitstuk er af en wat gaat er daar dan weer mis?
Dit was een simpele oplossing.
Snap trouwens niet waarom die draadeinden zo kort waren.
De moeren gingen er echt maar 3 slagen op, en dan durf je ze echt niet goed aan te draaien.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik vermoed dat ze vervangen zijn door kortere, waarschijnlijk bewust zo kort om geen roest op de uitstekende draad te krijgen. Normaal zijn de moeren wel hoger net zoals deze die je nu gebruikt hebt. Zet er een gewone moer op en je heb problemen om het na enkele jaren nog los te krijgen.
Matra Bagheera S - 1977