Page 6 of 7

Posted: Thu Nov 18, 2010 8:27 am
by hendrik
Remco, als het voor jou goed is neem ik er twee alvast bedankt. En dan kan er ook een in de club stock voor als er nog iemand er een nodig heeft.Zo niet dan neem ik ze alle drie ik hoor het wel.



grt harry de matra

Posted: Thu Nov 18, 2010 8:14 pm
by Urbain
Remco,

Als je er nog eentje over hebt wil ik het wel overnemen.

Posted: Thu Nov 18, 2010 9:15 pm
by hendrik
Urbain, dat is normaal geen probleem er is nog een over ik hoef er maar twee.




grt harry de matra.

Posted: Thu Nov 18, 2010 11:22 pm
by Remco007
Geen probleem. Ik wil er zelf één reserve houden en zo kunnen we de verzendkosten weer delen. Ik meld het wel als de spullen binnen zijn.

Posted: Fri Nov 19, 2010 8:12 am
by hendrik
Remco, jij bent alvast bedankt we horen het wel als je ze hebt.



grt harry de matra.

Posted: Fri Nov 19, 2010 9:02 pm
by Urbain
Bedankt Remco,

Stuur maar een PM met de betalinggegevens.

Posted: Fri Nov 19, 2010 10:52 pm
by Remco007
Doe ik. Ik wacht even tot ze binnen zijn.
Paypal is ook goed.

Posted: Sat Nov 20, 2010 7:24 pm
by Remco007
Vandaag de carburateur terug geplaatst met papieren pakkingen.

Ik heb een klein stukje gereden en het verschil is 100%.

Geen stotterende acceleratie, niet induiken als je het gas los laat. Op de choke niet af slaan en maar een klein beetje verhoogd stationair. Na 10 min draaide de motor rustig 1400 toeren. Ik stel deze wel af als de motor goed warm is.

Laurens, de drie slagen uit draaien werkt prima.

Zo zie je maar dat een goeie schoonmaakbeurt ook wonderen doet. Ik wist niet dat er zoveel verschil in kon zitten maar het is eigenlijk logisch.

Posted: Sat Nov 20, 2010 7:52 pm
by hendrik
Remco, nu kan je weer de straten onveilig maken.





grt harry de matra.

Posted: Mon Dec 06, 2010 12:07 pm
by hendrik
Remco, zijn de vacumdoosjes nog niet binnen?




grt harry de matra.

Posted: Mon Dec 06, 2010 8:26 pm
by Remco007
Ik heb nog niets binnen. Hoe lang duurt verschepen eigenlijk?

Posted: Mon Dec 06, 2010 8:31 pm
by oetker
Uit UK ongeveer een week, vanuit USA kan tot een maand oplopen via USPS, maar is meestal sneller.

Posted: Mon Dec 06, 2010 8:35 pm
by Remco007
Dit komt uit de USA. We zullen nog even geduld moeten hebben.

Posted: Mon Dec 06, 2010 9:21 pm
by hendrik
Ik wist niet dat het zo lang kon duren van uit de USA. Remco, dan hoor ik het wel van je he.




grt harry de matra.

Posted: Tue Dec 07, 2010 5:26 am
by GODFRIED
Ik ben al vier weken aan het wachten op enkele onderdelen uit de UK.
Ze hebben mij het verkeerde onderdeel gestuurd en zouden dit rechtzetten!! Indien deze week geen onderdeel dan zal ik terug een email moeten doen. Het begint toch iets te lang te duren!!

Posted: Sun Dec 19, 2010 4:39 pm
by Remco007
Urbain/Harry,

Pakketje is ontvangen. Alleen de belastingdienst vond dat ik nog BTW en inklaringskosten moest betalen. Er kwam nog een kadootje van 26,75 bij.
Totaal dus 106,38 of tewel 26,60 per stuk.

Kan ik er drie naar één van jullie verzenden of naar ieder apart. Het past niet in een envelop dus er komt automatisch 6,75 verzendkosten bij.

Ik hoor het wel.

Posted: Sun Dec 19, 2010 4:45 pm
by oetker
Dat is het rare van verzending vanuit de VS.
Als je via UPS laat versturen dan regelen ze de inklaringskosten voor douane en betaal je €13.- extra kosten voor deze diensten van UPS.
Laat je het pakje via USPS komen dan betaal je meestal niets.
Voor mij altijd reden om niet via UPS te laten komen.

Posted: Sun Dec 19, 2010 5:12 pm
by hendrik
Dag Remco, je doet me maar een pm met het bedrag wat ik je moet betalen voor de twee met de verzending. Ik moet het geld wel van uit belgen storten dat zal toch geen probleem zijn he. En alvast bedankt.




grt harry de matra.

Posted: Mon Dec 20, 2010 6:16 am
by GODFRIED
oetker wrote:Dat is het rare van verzending vanuit de VS.
Als je via UPS laat versturen dan regelen ze de inklaringskosten voor douane en betaal je €13.- extra kosten voor deze diensten van UPS.
Laat je het pakje via USPS komen dan betaal je meestal niets.
Voor mij altijd reden om niet via UPS te laten komen.
Goed om te weten. :wink:

Posted: Mon Dec 20, 2010 8:04 am
by Remco007
Oetker,

Dit pakketje was via USPS gestuurd. Ze rekenen echter BTW en nog eens 12,50 inklaringskosten. Op de doos stond ook duidelijk dat het om klassieke auto onderdelen gaat dus er was geen ontkomen aan.

Posted: Mon Dec 20, 2010 8:46 am
by oetker
Op hun website staat dat ze via UPS sturen.
Je kunt via USPS er ook wel is uitgevist worden natuurlijk.

Posted: Mon Dec 20, 2010 10:22 am
by Muddy Bandit
Als je de volgende keer voor de verzending even regelt dat de verkoper de onderdelen als garantiewerk op de verzenddocumenten zet dan is het mogelijk dat je deze kosten bespaard. :wink:

Posted: Mon Dec 20, 2010 11:53 am
by hendrik
Zo Remco, het geld heb ik in de voormidag gestort op je rekening.





grt harry de matra.

Posted: Tue Dec 28, 2010 2:03 pm
by hendrik
Remco, de vacumdoosjes zijn vandaag goed aangekomen nogmaals bedankt voor de moeite.



grt harry de matra.

Posted: Tue Dec 28, 2010 8:05 pm
by Remco007
Harry, geen probleem. Goed als we elkaar zo kunnen helpen.

Posted: Tue Dec 28, 2010 9:12 pm
by hendrik
Dat is ook zo Remco, daarom zijn we ook een matrateam om mekaar wat te helpen als het kan.




grt harry de matra.

Posted: Sat Jan 15, 2011 2:22 pm
by Remco007
Vandaag na twee maanden weer kunnen rijden. De euforie die ik eerst had was wel even weg. Starten ging prima maar cruisen was horten en stoten.

Vanmiddag even langs de kevergarage gereden. De eigenaar heeft een Bagheera gehad en was wel benieuwd naar de Murena. Hij was er zelf niet maar zijn collega heb ik toch even de vraag gesteld over het horten en stoten. Hij gaf aan dat de stationairsproeiers aan de zijkanten waarschijnlijk verstop waren.

Thuis even de sproeiers gedemonteerd en met een busje lucht doorgeblazen. Ik was sceptisch dat dit het probleem was maar hoera, cruisen is weer relaxt.

We vond ik dat bij 120 het stuur een beetje unheimlich aanvoelde. Ik durfde niet te veel aan het stuur te trekken. Wat zal dit zijn? Stabilisatierubbers misschien?

Posted: Sat Jan 15, 2011 3:35 pm
by oetker
Quote
-------
We vond ik dat bij 120 het stuur een beetje unheimlich aanvoelde.
============================================

Nieuwe banden gezet?
Bandenspanning achter 2.5 bar (dat luistert nauw)
Even de voorwielen van de grond.
Michien kun je al iets voelen als je de wielen heen en weer trekt, anders even stuurkogels los halen en stuurhuis heen en weer trekken
Als daar een vage dip in hebt zitten dan is het waarschijnlijk het stuurhuis, maar ik ben nog wel meer dingen in de voortrein tegen gekomen, zoals vastzittende bovenkogels, versleten stab-rubbers, gare stuurkogel en schokbrekers.

Posted: Sat Jan 15, 2011 4:53 pm
by Remco007
Oetker,

De bandenspanning achter was wel te laag. 1,5 en 1,8 bar. Ik heb deze omhaag gezet naar 2,2 bar maar daarna nog niet gereden.
De spanning voor was nog goed, ongeveer 2 bar.

Als de bandenspanning achter zo veel uit maakt snap ik het wel.

Posted: Sat Jan 15, 2011 6:37 pm
by oetker
Voor heb ik meestal 1.8 bar soms 1.9 bar en dat is perfect.
Achter reed ik de oude banden te zacht, maar de banden waren aan het eind.
Als ik die op de voorgeschreven druk zette was het als een plank.
Met de nieuwe banden gaat het prima op 2.5 bar
Hier de voorgeschreven druk.
Het luistert vrij nauw.
Als de banden te zacht zijn achter, word het uitbreken op hoge snelheid.