Page 2 of 2

Posted: Sat Jul 24, 2010 9:24 am
by oetker
Je zou ook nog een iets dikkere olie kunnen proberen en eventueel een dope toevoegen als TLS of 5 in 1
Ben ik niet echt een voorstander van maar proberen kan geen kwaad.

Posted: Sun Jul 25, 2010 11:38 am
by bart_heemskerk
oetker wrote:Je zou ook nog een iets dikkere olie kunnen proberen en eventueel een dope toevoegen als TLS of 5 in 1
Ben ik niet echt een voorstander van maar proberen kan geen kwaad.
Dit zou ik niet doen. Deze middelen verminderen de frictie. Dat lijkt me niet bevordelijk voor de syncromessen. In mijn versnellingsbak heb ik TSL zitten, en ik vind hem moeilijk schakelen.

Er zijn toevoegingen speciaal voor versnellingsbakken, en die bevorderen de werking van de syncromessen.

Posted: Sun Jul 25, 2010 12:01 pm
by benny
De bak schakelt perfect. Niets kraakt.

Posted: Sun Jul 25, 2010 11:09 pm
by matrafan
[quote="bart_heemskerk
Dit zou ik niet doen. Deze middelen verminderen de frictie. Dat lijkt me niet bevordelijk voor de syncromessen. In mijn versnellingsbak heb ik TSL zitten, en ik vind hem moeilijk schakelen.
[/quote]

Rijdt reeds meer dan een jaar rond met TSL in m'n versnellingsbak en moet togeven dat het nog steeds een lust is om met de bagheera te schakelen.

Heb onlangs het versnellingspook een 14 cm ingekort (zat er met m'n been tegen), maar het schakelen gaat nog even vlot.

Heb enkel een klein lekje langs de schakelas maar dit is winterwerk.