Page 4 of 4

Posted: Mon Dec 26, 2011 2:10 pm
by Richard
Brandstofpomp geplaats en beveiliging aangesloten, lijkt te doen wat het moet doen. Heb nog niet gereden maar met koude motor was het starten en lopen dus volgens mij gaat het wel goed.

Het relais trekt even 3 seconden aan als de wagen op contact gezet wordt en daarmee pompt hij dus even de vlotterkamers vol, iets wat normaal nog wel eens een probleem gaf. Het zal me eens benieuwen.

Heb volgens de adviezen in dit topic de pomp iets schuin omhoog gemonteerd, wel op het achter schutbord, ondanks de rubber busjes hoor ik de pomp wel tikken. Als de motor loopt zal dat niet hoorbaar zijn. Iig wil ik nog even rubber dempers halen want ook de vacuum pomp voor het remmen (die ernaast zit) is goed hoorbaar, volgens mij kan dat nog wel wat minder.

veiligheids relais is een aanrader.

Posted: Mon Dec 26, 2011 3:09 pm
by oetker
Ziet er allemaal goed uit Richard.
Op de vacuumpomp heb ik ook trillingsdempers gehad.
Na 1 week waren ze doorgescheurd.
Konden het schijnbaar niet aan of waren slechte kwaliteit.

Posted: Mon Dec 26, 2011 3:43 pm
by Richard
nou lekker dan.......... zal het eens testen. nu aan de slag met jouw volgende tip, het relais om het contactslot te ontlasten. Door jouw tips geen kerst dit jaar !! :D

Posted: Wed Dec 28, 2011 1:14 pm
by Richard
straks even gereden, loopt prima, valt mij wel op dan ik amper benzine door het filter zie lopen, deze maar eens vervangen voor een glazen......... maar het zal wel goed zijn want hij loopt goed.

verder de pomp en de vacuumpomp beide op absorbers gezet, dat scheelt behoorlijk in het geluid. Nu maar hopen dat de mijne niet scheuren.

Posted: Wed Dec 28, 2011 4:08 pm
by oetker
Filtertje staat nooit vol, bij mij ook niet, en ik heb een doorzichtige.
Was ook al zo bij de mechanische pomp.

Posted: Wed Feb 01, 2012 11:52 am
by Richard
kan ik de mechanische pomp 'maarzo' verwijderen nu ik de electronische heb en er bijvoorbeeld een kapje / dekseltje voor in plaats zetten. Of is het beter hem maar te laten zitten ?

Posted: Wed Feb 01, 2012 11:56 am
by oetker
Ik heb hem verwijderd en een plaatje gemaakt van 6mm staal.
Beetje Wyns vloeibare pakking er tussen en klaar.
Als het goed is zijn er ook wel zogenaamde blind plates voor.
Je kunt hem ook nog gebruiken als vacuumtrekker om de lampen te bedienen.
Heb ik laatst uitgetest en dat gaat.
Niet dat je dat wil, maar het was wel grappig.

Posted: Wed Feb 01, 2012 11:58 am
by Richard
ah kant en klaar is altijd fijn, ga ik daar eens naar ebay-en

de vacuum heb ik nav jouw tip ook met een pompje

Posted: Wed Feb 29, 2012 10:16 pm
by Richard
heb de afgelopen dagen aardig wat km's gemaakt, het filter staat inmiddels vol, schijnbaar duurt het even.

Posted: Wed Feb 29, 2012 10:28 pm
by oetker
Mooi zo, je moet er natuurlijk ook af en toe even mee raggen.
Dat is de lol vd auto.
Ik rij al een paar jaar met de electr benzinepomp rond.
Werkt prima tot nu toe.

Posted: Sun Mar 04, 2012 8:28 pm
by Richard
geen blind plate kunnen vinden, dus er zelf ook maar even 1 gemaakt. ik voeg even een afdruk bij, misschien dat het een ander nog eens kan helpen als voorbeeld/mal

Posted: Wed Mar 28, 2012 3:41 pm
by Richard
de brandstof pomp begint zo nu en dan harder te tikken dan normaal. Normaal hoor ik heb een beetje een kloppend geluid maken. Nu gaat hij zo nu en hard behoorlijk tikken, later neemt het weer af. Beginnende storing ?

Posted: Wed Mar 28, 2012 4:35 pm
by oetker
Ik weet het niet Richard, die van mij (dezelfde volgens mij) maakt een constant brommetje.
Maar die hangt helemaal vrij in een stuurhuis hoes.
De rubberbevestigingen nog goed en hangt die wel op hoogte?
die dingen kunnen maar een 70 cm omhoog pompen.
Ik weet niet hoe kritiek dat is.

Posted: Thu Mar 29, 2012 8:11 pm
by Richard
ik heb de leverancier eens een berichtje gestuurd, het 'brommetje' doet hij meestal, maar soms klinkt hetv alsof er knikker in zit.

Posted: Thu Mar 29, 2012 8:21 pm
by oetker
Er kan eigenlijk niet veel stuk aan die dingen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het blikpakket plaatjes los heeft in de beugel en meetrilt af en toe.
Net als bij ouderwetse transformatoren er wel is wat los zit en meetrilt.
Ik had daar vroeger een speciale lijmspray voor die ik over de plaatjes spoot om dat op te lossen.

Posted: Thu Mar 29, 2012 10:03 pm
by Richard
ik zal hem er eens afschroeven, maar volgens mij is het intern. Weet niet hoe hij klinkt als er lucht in komt. Als kan ik me dat amper voorstellen want hij doet het ook met volle tank en vol benzine filter