Page 2 of 4

Posted: Sun Jan 24, 2010 7:58 pm
by Remco007
Ik ben er net achter. Ik had net het handboek nagekeken want het zat me niet lekker.
Ik neem aan dat de elektronische pomp dis in plaats komt van de machanische. de mechanische heeft echter een overloop. Hoe wordt dit opgelost met de elektronische?

gr. Remco

Posted: Mon Jan 25, 2010 10:03 am
by GODFRIED
De elektrische benzinepomp werk op druk, als de carburator vol zit stopt deze met draaien. Dus ze werkt aan uit enz.

Posted: Mon Jan 25, 2010 10:38 am
by oetker
De facet pompen en soortgelijke pompen werken continu.
Ze houden het systeem op druk.
Daarom moet je ze op de voorgeschreven druk kopen of een regulator zetten als de druk veel hoger is.
De retour heb je dan niet nodig.
Op de 2.2 zit de retour trouwens niet op de brandstofpomp.
Weet niet hoe het bij de 1.6 zit.

Posted: Mon Jan 25, 2010 11:55 am
by Urbain
Bij een 1600 zit de retour op de benzinepomp. Langs de zijkant 2 aansluitingen (aanvoer en retour) en langs boven één aansluiting naar de carburator.

Posted: Mon Jan 25, 2010 7:39 pm
by oetker
Quote Remco
-----------------
de mechanische heeft echter een overloop.
=============================
Denk dat deze kan vervallen, maar dat zou Benny moeten weten, want die heeft hem geplaatst in een 1600.

Posted: Mon Jan 25, 2010 11:41 pm
by benny
Er is geen overloop voorzien op de carburatoren. Wanneer de kamers vol benzine zijn, worden die door de vlotters afgesloten. Met de mechanische pomp wordt de benzine terug naar de tank geleid wanneer de vlotterkamers afgesloten zijn.

Posted: Mon Jan 25, 2010 11:47 pm
by Remco007
Dat bedoel ik ook, een overloop op de benzinepomp. De motor gebruikt niet altijd evenveel benzine. Een constante druk bij een elektrische pomp werkt dus niet goed volgens mij tenzij deze af schakelt bij overdruk (afsluiting door de vlotter) In dat geval sla je de mechanische pomp helemaal over. Het is volgens mij ook mogelijk een parallel circuit te maken waarbij de elektrische pomp de mechanische by-passed zodra het contact aan staat en na 20 seconden af schakeld. Kan iemand aangeven hoe de elektrische pomp werkt?

gr. Remco

Posted: Tue Jan 26, 2010 12:13 am
by oetker
Het is me niet helemaal duidelijk waar je naartoe wil.
In feite is het simpel.
Mechanische pomp weg.
Retourleiding afsluiten.
Electrische pomp aansluiten ipv mechanische pomp.
Die 4-6 psi kan de carb echt wel aan.
De eletrische pomp werkt in basis hetzelfde als de mechanische pomp.
Bij de mechanische pomp wordt die bediend door een nok op de nokkenas die een asje op en neer laat gaan dat het membraam bediend.
Bij de electriche gaat het membraam door een spoel/motor.
Als er druk opgebouwd moet worden gaat die tot de aangekochte waarde en houd die constant, terwijl de mechanische het nadeel heeft toeren afhankelijk te zijn.

Posted: Tue Jan 26, 2010 9:39 am
by GODFRIED
[quote="oetker"]De facet pompen en soortgelijke pompen werken continu.


Dat wist ik niet. Ik dacht dat deze pomp ook stopte met draaien als ze op druk was, Net zoals mijn pomp op de bagheera!! Niet dus.

Posted: Tue Jan 26, 2010 8:58 pm
by Remco007
Oetker,

Dat is precies wat ik wilde weten. Het is een pomp die de druk constant houd en geen doorvoerpomp die bij minder vraag blijft leveren. Duidelijk genoeg zo.
Is het mogelijk om deze via de plus van de bobine en de massa tijdelijk te testen of zit er een te groot risico aan? Ik weet niet of hier ook nog regels voor zijn. In ieder geval heb ik ook wel intereese in een stuurprint als dat nog kan.

gr. Remco

Posted: Tue Jan 26, 2010 9:15 pm
by oetker
Momenteel zit mijn electr. pomp gewoon op + Bobine en massa.
Het risico bepaal je zelf in dit geval.
Ben zelf niet met de klus gereed gekomen afgelopen zomer, dus moet print ook nog monteren, maar maakt bij mij onderdeel uit van wat meer elektrawerk.

Toegevoegd aan de lijst.
2x Godfried.
1x Remco.

Ik hoop dat ik ze allemaal af ga krijgen voor de Nieuwjaars-meeting. :roll:

Posted: Tue Jan 26, 2010 9:23 pm
by Urbain
Weet iemand al waar en wanneer de nieuwjaarsmeeting doorgaat?

Posted: Wed Jan 27, 2010 1:11 am
by oetker
Geloof dat de planning ergens eind februarie is.

Posted: Wed Jan 27, 2010 8:20 pm
by GODFRIED
Ik weet het ook niet. Ik zal eens horen!!!

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:06 pm
by Remco007
Oetker,

Ik ben bezig de pomp te bestellen op ebay-uk. Naar welk rekeningnummer van JP4Mance heb jij het geld overgemaakt? Ik kan alleen het VAT nummer vinden.

gr. Remco

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:13 pm
by oetker
De beste afhandeling gaat via Paypal.
Daar even registreren en een creditcard opgeven.
Dan heb je ook bepaalde garanties.

Lees even hoe op www.paypal.nl

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:20 pm
by Remco007
Oetker,

Dat is waar. Creditcard heb ik een paar jaar geleden terug naar de bank gebracht. Gebruik ik nooit, zeker niet op het web. Paypal heb ik wel maar duurt 5 dagen om geld naar over te schrijven. Momenteel staat er niet veel meer op.
Ik stuur wel een mail naar JP4Mance.

gr. Remco

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:27 pm
by oetker
Ik betaal bijna alleen nog maar via het web en internet banking.
Zal over enige jaren niet eens anders meer kunnen denk ik.
Schoon virusvrij systeem voor gebruiken en er kan weinig mis gaan.
Fraude is ook aardig ingedekt wat dat betreft.
In Paypal betaal ik ala de seconde.
Echt wel makkelijk.

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:37 pm
by Remco007
Dat klopt, ik betaal ook alles via internet banking. Je kan voor de verzendkosten vaak niet rijden. Alleen heb je voor internetbanking wel een rekeningnummer nodig (of BIC of IBAN code voor het buitenland) JP4Mance heeft dit echter niet op de website staan, bij Ebay staat het ook niet vermeld. Paypal werkt ook goed alleen ben je je geld vijf dagen kwijt als je het naar paypal zelf overmaak.

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:40 pm
by Vollegaaz
in de UK werken ze niet met Iban en Bic (geen EU lid), wel (uitsluitend) met Paypal. Ik kies steeds voor payal wanneer mogelijk, gaat bliksemsnel, overschrijving via iban en bic, daar gaat soms wel een week over.

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:50 pm
by Remco007
ok ok, ik heb maar weer wat geld naar paypal overgemaakt. Duurt nu wel 4 tot 6 werkdagen voordat ik JP4Mance kan betalen. Ik wist niet dat de UK hier anders mee om ging. Als het een beetje mee zit heb ik de pomp binnen twee weken ook wel weer binnen.

Posted: Thu Jan 28, 2010 6:44 am
by GODFRIED
Remco007 wrote:Oetker,

Dat is waar. Creditcard heb ik een paar jaar geleden terug naar de bank gebracht. Gebruik ik nooit, zeker niet op het web. Paypal heb ik wel maar duurt 5 dagen om geld naar over te schrijven. Momenteel staat er niet veel meer op.
Ik stuur wel een mail naar JP4Mance.

gr. Remco
Ik moet daar geen geld opzetten. Krijg eenmaal per maand een afrekening. Paypal is veilig, gebruik dat ook als het kan!

Posted: Thu Feb 18, 2010 8:10 am
by oetker
Ondertussen loop ik zo af en toe rond als maanmannetje.
Image
Nog maar 1 week om het af te maken.
Ik vorder al aardig.
Image
Er was nog wat financiele ruimte voor een extra.
Image
Ik kon voor een leuke prijs nog aan wat montagedoosjes komen.
In dit doosje is ook ruimte om het brandstofpomp relais in te monteren.
Zal het geheel €1.- per stuk duurder maken als geplanned.
Komende week proberen het af te maken.

Posted: Thu Feb 18, 2010 8:51 am
by GODFRIED
Dat gaat goed komen. Alles kan dan mooi in het doosje. :wink:

Posted: Thu Feb 18, 2010 9:17 am
by hendrik
Ja herman, je bent precies een maanmannetje ik herken je bijna niet.




grt harry de matra.

Posted: Tue Mar 02, 2010 10:57 am
by oetker
In de haast om e.e.a. nog voor de meeting gereed te hebben is er wat misgegaan.
Ik was al wat achterop geraakt met het project, en het zuurverhaal heeft daar ook nog wat aan bijgedragen.
Het zicht is voor 80% terug en waarschijnlijk hou ik er geen nadelige gevolgen aan over.
Ik ga nu nog even de tijd nemen om het project adequaat af te werken, en ga de print nog wat aanpassen.
Ook ga ik nog even op zoek naar andere relais.
De autorelais passen er eigenlijk niet goed in.
Ik ga proberen een kant en klaar produkt te leveren waar eigenlijk niks meer aan hoeft te gebeuren.
Sorry voor het ongemak.

Posted: Tue Mar 02, 2010 6:16 pm
by GODFRIED
Geen probleem Herman, er is niemand die beter kan. Althans toch geen kandidaat. Neem je tijd, we zijn geduldig. :wink:

Posted: Tue Mar 02, 2010 9:02 pm
by Remco007
Herman,

Doe rustig aan en voorzichtig. Het heeft geen haast en ik ben al blij dat je het wilt doen.

groeten, Remco

Posted: Thu Mar 04, 2010 11:23 pm
by Remco007
De pomp was allang binnen alleen de zin was er nog niet. Vanavond de garage opgestookt en de pomp geplaatst. Op dit moment draait de pomp maar ik heb nog niet gestart (was een beetje laat geworden). Ik heb de plus via de achterruitverwarming geschakeld. Wel een leuke startblokkering als je het niet weet.
[/img]

Posted: Fri Mar 05, 2010 3:07 am
by oetker
Mooi opgelost Remco.
Ik zie dat je een externe filter geplaatst hebt.
Zat er geen filter bij de brandstofpomp?