Page 1 of 3

Adaptor voor koplampen

Posted: Wed Mar 04, 2009 12:35 pm
by jurgen M
Vandaag navraag gedaan voor de adaptors. Ik heb prijs gevraagd voor 10 ringen. Ze kunnen gemaakt worden via de autocad file. Het werk en instellen van de machine zou ongeveer ?50 kosten plus het materiaal. Is er interesse voor die ringen, evt. voor de clubstock?

Moeten de ringen in inox, of is staal, messing ook OK? Blijkbaar kost inox nogal wat.
Wie kan goedkoop aan inox geraken? Wat zijn de richtprijzen voor inox?

Posted: Thu Mar 05, 2009 9:37 am
by jurgen M
Is er interesse voor deze ringen? Anders bestel ik er alleen 2 voor mijn Murena.

Posted: Thu Mar 05, 2009 9:37 pm
by oetker
Denk dat de meeste Murena's hier alleen maar overdag rijden.
Ik heb er nog geen 1 gezien waar de reflectors echt goed van waren.
De meesten moeten nog schrikken van de prijs van de originele Murena lampen denk ik.
Kosten toch gauw meer dan €300.- een stel.
Met deze modificatie ben je voor 6-7 tientjes klaar.
Pak je kans zou ik zeggen.

Posted: Sat Mar 07, 2009 3:16 pm
by GODFRIED
Dag Jurgen,

Ik wil er ook twee. voor mij moeten ze niet echt uit RVS zijn gemaakt.

Hier de prijsofferte die ik binnen heb gekregen. :wink:

Posted: Sat Mar 07, 2009 4:28 pm
by jurgen M
Ok dan vraag ik er 4. Heb al iemand gevraagd om enkele restjes inox, dan valt de materiaalprijs weg. :D

Re: Adaptor voor koplampen

Posted: Sun Mar 08, 2009 9:03 am
by jurgen M
jurgen M wrote:Vandaag navraag gedaan voor de adaptors. Ik heb prijs gevraagd voor 10 ringen. Ze kunnen gemaakt worden via de autocad file. Het werk en instellen van de machine zou ongeveer ?50 kosten plus het materiaal. Is er interesse voor die ringen, evt. voor de clubstock?

Moeten de ringen in inox, of is staal, messing ook OK? Blijkbaar kost inox nogal wat.
Wie kan goedkoop aan inox geraken? Wat zijn de richtprijzen voor inox?
Welke materiaaldikte is aangewezen?
Mag het uit dikkere plaat?
Mag de plaat even dik wanneer we gewoon plaatstaal kiezen?

Posted: Sun Mar 08, 2009 9:17 am
by oetker
Denk dat je ook wel gewoon staal kunt gebruiken.
Gewoon behandelen, en geen probleem lijkt me.
De dikte mag niet veranderd worden.
De plastic clips moeten op de sleuven passen, en die zijn 1.5 mm.
Image

Image

Ben zelf inmiddels bezig, maar de weersvoorspellingen deze week zijn niet zo goed.
Ook weet ik nog niet wat ik achter de koplampen tegenkom om te doen.
Ik heb normale bouten en moeren gebruikt, en weet ook nog niet of dat kan ivm afstellen.
Een stukje van de kop vd bout is echter snel afgeslepen.

Posted: Sun Mar 08, 2009 9:32 am
by oetker
Dit is de reden dat het plaatmateriaal niet dikker mag.
Image

Posted: Sun Mar 08, 2009 11:42 am
by GODFRIED
Klaar en duidelijk, geen discusie mogelijk.
Prachtige foto's. :wink:

Bedankt Jurgen dat je er twee voor mij wil bestellen. :wink:

Posted: Tue Mar 17, 2009 5:08 pm
by jurgen M
Vandaag de dwg file en 4 stuks gekregen inox binnengegeven, waarschijnlijk blijft de prijs nu beperkt tot een paar biertjes :P

Posted: Tue Mar 17, 2009 7:36 pm
by oetker
De bestelcode voor de Golflampen is VGA3001 bij de auto shop.
Kosten rond de €10-15 per stuk.

Posted: Tue Mar 17, 2009 8:07 pm
by jurgen M
Dank U , vraag ik morgen eens na in de autoshop

Posted: Tue Mar 17, 2009 8:16 pm
by benny
Godfried, wanneer je de ringen hebt, kan je die dan eens overtekenen op papier voor mij?

Posted: Wed Mar 18, 2009 7:05 am
by GODFRIED
Dat ziet er goed uit en krijgt een happy einde.
Jurgen, voor niets gaat de zon op. Heb je iets uit de clubstock nodig wat ik dan als tegenprestatie voor je betaal? :wink:

Benny,
Geen probleem. Ik bezorg je een perfecte tekening als ik de adapters heb. :wink:

Posted: Wed Mar 18, 2009 4:22 pm
by jurgen M
oetker wrote:De bestelcode voor de Golflampen is VGA3001 bij de auto shop.
Kosten rond de ?10-15 per stuk.
vandaag al een eerste prijs gevraagd, maar ?22 + BTW. een stuk hoger dan in Nl. :(

Posted: Wed Mar 18, 2009 4:41 pm
by oetker
Deze zit in Tiel.
Weet niet of het met btw is

http://www.hartsant.nl/index.php/hartsa ... 42#VGA3001

Meenemen nieuwjaars receptie?

Posted: Wed Mar 18, 2009 6:45 pm
by GODFRIED
Dag Herman,

Breng voor mij maar zo een stel koplampen mee, met of zonder BTW we zien wel! Het zal wel goedkope namaak zijn maar dat maakt niet uit, ze zijn nieuw. :wink:

Posted: Wed Mar 18, 2009 7:11 pm
by oetker
Zal ze morgen of vrijdag even oppikken.
Nog meer liefhebbers?

Posted: Thu Mar 19, 2009 6:57 am
by GODFRIED
Herman, alvast bedankt. :wink:

Posted: Thu Mar 19, 2009 10:50 am
by jurgen M
oetker wrote:Zal ze morgen of vrijdag even oppikken.
Nog meer liefhebbers?
ja graag, stuur maar een pm en dan stort ik het bedrag op je rekening.
Ik kan wel niet naar de meeting komen, maar misschien kan je ze opsturen of meegeven aan iemand uit de buurt?

Posted: Thu Mar 19, 2009 8:56 pm
by oetker
De ombouw in praktijk.

Eerst maar even een paar nieuwe lampen bij de autoshop gehaald.
Image
Dat is nog het duurst van de ombouw.
Philips Vision plus.
Deze lampen geven gewoon wit licht en pretenderen 50% meer licht, en 20 meter meer zicht.
Deze getallen neem ik met een korrel zout, maar het is een feit dat ze meer licht geven en hetzelfde vermogen opnemen.
De LED lampen heb ik er achter uit gegooid.
Dat beschouw ik als een mislukt project.
Heb hier ook Vision plus ingezet.
Toen de koplampen maar is gedemonteerd.
Had verwacht hier nogal een zooitje aan te treffen, maar dat viel links mee.
Image

Rechts was het echter wat minder.
Image
Hier maar even de roterende staalborstel over getrokken en een beetje roestwering toegepast.
Image

De plastic moeren uit de koplamp gehaald en over gezet op de frames.
LET OP, de bouten moeten eerst uit de plastic moeren worden gehaald, anders krijg je ze er niet uit.
Image
De Rubber kappen passen ook perfect op de Golf lampen.
Image
Het zaakje met een draaiende beweging op zijn plaats gezet.
Image
Image
Image
Even proberen, ja ze doen het.
Image
Nu nog even het zaakje afstellen.
Image
Image
En de plastic kappen er weer op.
Image
Image

Project geslaagd.
Nu nog hopen dat ze een beetje licht geven op de weg.
Zal het binnenkort even uit proberen.

@ Jurgen.
Ik heb vandaag de lampen voor Godfried gehaald, en heb vandaag geen mail meer gezien omdat ik van huis was.
Weet niet zeker of het morgen nog lukt, en zaterdag zijn ze dicht, maar dat hoor je nog.

Posted: Thu Mar 19, 2009 9:58 pm
by Urbain
Herman,

Op mijn dagelijks voertuig heb ik vorig jaar ook VisionPlus koplampen geplaatst.
Ze geven inderdaad meer licht dan vroeger, maar.... op minder dan een jaar (+/- 25000Km) was het eerste lampje al doorgebrand. Het andere toonde ook al erge gebruikssporen. Omwille van het betere licht toch maar terug VisionPlus geplaatst in de hoop dat ze het ditmaal wat langer uithouden, want anders wordt het duur licht...

Posted: Thu Mar 19, 2009 10:05 pm
by oetker
Inderdaad ze zijn nog al aan de prijs Urbain.
Was met achterlichtjes mee €33.- kwijt.
Nou schijnen de eerste generaties niet best geweest te zijn.
Deze schijnen het langer vol te houden.
Nou is de Matra nogal resonantiegevoelig bij stationair, en de klappen van het op en neer gaan van de koplampen zullen ook nog een rol gaan spelen.
Ik gebruik de Matra best nog wel is, maar 25000 betekent 4/5 jaar rijden voor me.
We zullen zien.

Posted: Fri Mar 20, 2009 10:42 am
by GODFRIED
Dag Herman,

Mooie foto's met een duidelijk uitleg van de werzaamheden. Daar hebben we iets aan. Het is deze informatie die het voor anderen gemakkelijk maakt. Dat verdient een kus van de juffrouw en een bank vooruit. :wink:

Ik heb deze lampen op de auto van mijn zoon gemonteerd gehad.
Gehad omdat er ??n kapot was na een maand of 7, nu zitten er terug gewone lampen in. De wagen van mijn zoon is verlaagd en er zit dus een stijve vering onder. Waarschijnlijk heeft dit de levensduur beinvloed!!! :wink:

Jurgen is niet aanwezig en kan de lampen niet meenemen dan wordt het opsturen!!

Herman, we regelen dat zondag. Bedankt :wink:

Posted: Fri Mar 20, 2009 8:52 pm
by oetker
Heb zojuist even een stukje gereden in het donker en ik moet zeggen dat het een vooruitgang is.
De nieuwe lampen en reflectors hebben duidelijk een verbetering gegeven.
Voor mij een positieve ervaring, en ik zie weer is wat in het donker.
Originaliteit kun je natuurlijk een discussiepunt van maken.
De originele lampen zijn wat boller, maar denk dat het haast niet opvalt, behalve dat ze zo glimmen 8)

@ Jurgen
Ben vandaag niet meer in de gelegenheid geweest om nog lampen bij te halen, en dit soort grote pakketten kan ik niet onopvallend versturen via de steenfabriek.
Zal nog even nakijken wat verzenden via de post kost.
Dat hoor je volgende week.
Ik stuur je even een PM.

Herman

Posted: Sat Mar 21, 2009 10:12 am
by GODFRIED
Origineel of niet het werkt perfect en ziet waar je naar toe rijdt! Opdracht geslaagd. :wink:

Posted: Sat Apr 04, 2009 10:55 am
by jurgen M
Herman, bedankt voor de koplampen, 'k ben ze deze morgen al gaan halen. Hopelijk krijg ik de ringen zoals beloofd na de vakantie, dan kan de ombouw ook beginnen. :D

Als reactie op 'vechtarend' in het M530 gedeelte, blijkbaar zit er meer leven in de club dan hij denkt, en helpen we mekaar waar we kunnen, ook met technische gegevens. Waarvoor dank .

Posted: Sat Apr 04, 2009 11:05 am
by oetker
Graag gedaan Jurgen, het was een kleine moeite.
Succes met de ombouw.

Wat vechtarend betreft, die heeft schijnbaar nog niet door dat hier maar een kleine groep actief is.
Dan is het natuurlijk altijd wat rustiger op een forum.

Posted: Sun Apr 05, 2009 4:05 pm
by Yoran
Herman,
heb je zelf een garage in Tiel? Aangezien je zo'n koplamp afstellingsset hebt?
Zo ja, dan zou ik graag eens langkomen met mijn murena.
Je woont maar 50km van zeist dus ach :)

Posted: Sun Apr 05, 2009 6:56 pm
by oetker
Hallo Yoran,
Langskomen mag altijd, maar dit wordt gedaan bij een kennis in een garage in Lienden.
Deze man heeft het altijd druk, dus weet niet hoe hij er tegenover zou staan.
Nou is dat afstellen echt niet zo veel werk.
De meeste garages doen het bij de apk gratis voor je.
Wel even zelf snel de kappen er af schroeven en afstellen is een fluitje.
Je kunt het ook zelf ongeveer afstellen.
Auto vlak zetten en een muur op 5 meter.
Heb dat is ergens gelezen....moet dat even opzoeken.