Onderdelen matra murena 2200

Hier kan je een wagen of onderdeel te koop aanbieden
Post Reply
Gylb
Posts: 37
Joined: Sat Feb 25, 2017 8:35 pm

Onderdelen matra murena 2200

Post by Gylb »

Ik heb onlangs een Murena 2200 gekocht voor een ombouw project.

Vervangen word de motor, interieur, remsysteem, wielen en nog veel meer.

Daardoor heb ik veel onderdelen over die ik niet gebruik en dus verkoop.

Misschien zijn er hier Matra liefhebbers die nog wat kunnen gebruiken.

Hierbij een link naar de advertentie op Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1192932831
User avatar
talbotmatra
Posts: 308
Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm

Re: Onderdelen matra murena 2200

Post by talbotmatra »

Dood en dood zonde van deze originele Nederlandse Murena. Echt zonde, ik snap echt niet wat iemand ertoe beweegt de motorisering en techniek van de auto te veranderen/vernachelen. Het lijkt mij dat als je aan zo'n auto hegint je toch ook van de bijbehorende techniek houdt? Vat dit niet persoonlijk op, maar ik zie dit steeds vaker voorbij komen en vind dit persoonlijk echt vreselijk.
Murena 1.4 - 1980
Murena 2.2 JRD - 1982
Gylb
Posts: 37
Joined: Sat Feb 25, 2017 8:35 pm

Re: Onderdelen matra murena 2200

Post by Gylb »

Tja, het zal altijd een discussie zijn tussen liefhebbers die hun auto (bijna) origineel willen houden, en liefhebbers die hun auto willen moderniseren.
Ik ben de laatste jaren meer van het veranderen en verbeteren. Vroeger (heb al 25 jaar matra's) reed ik elke dag met mijn murena en dat hoeft voor mij nu niet meer met een standaard murena. Begrijp me niet verkeerd..., de standaard murena rijd prima, maar het is net alsof ik er een beetje op uit gekeken ben. Daarom vind ik het leuk om een andere motor in te bouwen. Vaak meer vermogen, minder toeren, minder lawaai en voldoende koppel.
Het is ook de technische uitdaging dat mij aantrekt.
Post Reply