daar gaat de Rancho...

Hier kan je een wagen of onderdeel te koop aanbieden
Post Reply
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

daar gaat de Rancho...

Post by rubain »

Weg wegens tijdsgebrek om verder af te werken
Restauratie-projekt een Simca Talbot Matra Rancho
Chassis grotendeels ontdaan van de tectyl, goede basis, maar met laswerk.
Motor van Talbot Horizon met 69k km, aangepast met diff en versnellingsbak van Rancho. Motor volledig vernieuwd, nieuwe dichtingen, alternator, startmotor, nieuwe weber carbu, waterpomp, embrayage, bobine… originele motor met 160k erbij
Nieuwe stukken erbij:
Volledige uitlaat, originele X-velgen, verstralers, portebagage, afdekzeil koffer, amortisseurs voor en achter, richtlampen (zeer schaars), nieuwe ophangingsrubbers, rollementen , volledige stickerset, nieuwe dorpels, spatborden, voor en achterremmen volledig nieuw, remklauwen hoofdremcilinder, …
Andere onderdelen (radiator, capot, bullbar, trekhaak,…) reeds van de roest ontdaan en in ijzermenie gezet
Met volledige onderdelenboek erbij hoe hij ineensteekt. Hij gaat jammergenoeg de deur uit omdat ik geen tijd meer heb om hem verder af te werken…
Voor de liefhebber...
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: daar gaat de Rancho...

Post by rubain »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Totale kostprijs totnogtoe 5000 euro
Had er graag 2500 euro voor gehad
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: daar gaat de Rancho...

Post by Muddy Bandit »

Jammer dat je definitief moet stoppen met je jeugddroom Rubain, je was al zo'n mooi eind op weg om een harde en eerlijke Rancho te realiseren. :cry:
Ik hoop dat je geen spijt gaat krijgen van deze beslissing.

Hopelijk komt er snel een liefhebber die dit project voort wil zetten, deze meer als complete Rancho is veel te goed om in onderdelen te laten verstoffen.
Aan je vraagprijs zal het in ieder geval niet liggen...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: daar gaat de Rancho...

Post by rubain »

Hoi Muddy,

Ja ik weet het, ik heb er lang over nagedacht, en het doet inderdaad pijn om mijn jeugddroom te moeten laten gaan... :cry:
Ik bezit niet de nodige laskunst voor het herstellen van het chassis. Hoewel het inderdaad zeker nog geen verloren zaak is, als je die vergelijkt met die van jou destijds, is de mijne een harde Rancho :roll:
Maar goed, zelf doen lukt me niet, en als je zoiets moet uitbesteden in daguren dan ben je eraan voor de moeite... Inderdaad ja zo dichtbij, maar het is me telkens schrijnend als ik de Rancho zo zie liggen...zucht :(
Het zou inderdaad zonde zijn om hem naar de sloop te brengen en de stukken afzonderlijk te moeten verpatsen, maar goed ja...
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: daar gaat de Rancho...

Post by oetker »

Jammer dat het zo afloopt.
Dat niet kunnen lassen en ruimte is de reden dat ik niet aan zo'n project ben begonnen.
Hopelijk vind je iemand die het voortzet.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply