murena 2.2 S F3

Hier kan je een wagen of onderdeel te koop aanbieden
Post Reply
racemurena
Posts: 86
Joined: Sat Jun 25, 2011 8:12 pm
Location: Sliedrecht (NL)

murena 2.2 S F3

Post by racemurena »

Op mobile staat de Ferrari , sorry Murena 2.2S F3 van Frans Hamann te koop.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ta ... 80773.html?

Stopt hij zijn matra imperium voorgoed !! , heb er lang geleden wel eens 33 stuks op een rijtje zien staan , en de cabrio prototypen !
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Post by pete speed »

Ben eens op een door de Duitse Matraclub georganiseerde Matra-meeting in Valkenburg geweest, toen was deze rode Murena zwart, maar er zaten toen ook al Ferrari-badges en stickers op (wat een armoede). Hij werd toen vriendelijk verzocht ergens anders te gaan staan, waarop ie hoogst beledigd vertrok.
Een kennis van me wilde eens een S van hem kopen, die ( althans volgens hem ) een beetje schade had. Hij vertikte het om een foto van de schade te sturen, in plaats daarvan stuurde hij een polaroid van de andere kant zodat de schade niet te zien was. Een Duitse Matravriend is toen even voor me wezen kijken ; het voorwiel zat tegen de voorruit "klein beetje" schade dus. heb er maar van afgezien.
The Pete
racemurena
Posts: 86
Joined: Sat Jun 25, 2011 8:12 pm
Location: Sliedrecht (NL)

Post by racemurena »

Deze rode murena is naar mijn weten altijd rood geweest , 20 jaar geleden was dit ook al zijn prive auto , kwam met deze auto zelf naar zijn terrein/werkplaats gereden , heb ik toen gezien.

Hij had meer projectjes , zoals de gutmann S uitvoeringen , met Gutmann aluminium luchtfilterhuis.

ook de cabrio versie , die later ook bij Carjoy te zien was , stonden er toen ook twee van in prototypen. ook een M530( race )met 6 cil erin zien staan.
gydomatra
Posts: 191
Joined: Thu Jul 07, 2011 11:14 pm

Post by gydomatra »

Prijzig en erg mooi.

Wel jammer van die taartschep achterop.
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

Zo jammer als je van een auto een andere auto wilt maken.
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Als je de paardjes er afhaalt is het nog steeds een Murena :lol:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply