Page 1 of 1

Nylon bussen

Posted: Tue Sep 30, 2014 11:37 pm
by talbotmatra
Beste Matraciens,


Ik maak de silent blocs die in de stabilisatorstang-trekstangen zitten bij de Murena opnieuw in Nylon. Dit maakt ze onderhouds vrij.

De bussen vervangen onderdeel nummer 0032523511 articul elastiq.

De prijs per bus is 5 euro, een set van 4 18 euro.

Binnenkort ga ik de bouten die voor bij de stabilisator stang zitten ook nieuw maken, met nylon bussen in plaats van de rubbers. Ook ga ik de ophanging lagers voor voor opnieuw maken. Mocht hier ook interesse voor zijn maak ik graag extra.

Eventueel zijn de bussen ook in Delrin of PU te maken.

Elk ander lager of bus man op verzoek gemaakt worden.

Posted: Sun Oct 05, 2014 8:21 pm
by Richard
kan je op een tekening aangeven welke je precies bedoeld ?

Posted: Sun Oct 05, 2014 8:37 pm
by talbotmatra
In het rode kader staan de silent blocs die vervangen worden door de bussen.

Image

Posted: Sun Oct 05, 2014 9:57 pm
by jo
Hopelijk maak je ze in zwarte nylon want als ze in België harde silentblocks zien heb je een rode kaart op de keuring.

Posted: Sun Oct 05, 2014 10:12 pm
by talbotmatra
Bedankt Jo,

Mocht er iemand uit Belgie interesse hebben maak ik ze in zwart nylon.

Ook andere bussen kunnen op verzoek worden gemaakt.

Groet,

Talbotmatra

Posted: Mon Oct 06, 2014 6:46 pm
by pete speed
Hallo TalbotMatra
Zou geen nylon nemen, maar polyurethaan
Heb deze bussen van polyurethaan gemaakt, middelste hardheid (95 Shore A) voor de gehele wielophanging van de Delahaye én voor de Murena S; stuurt een stuk strakker en verslijt gewoon nooit meer. Dit materiaal wordt ook in de racerij en rallyesport gebruikt en géén nylon.

Technische eigenschappen:
zeer hoge flexibiliteit, ook bij lage temperaturen
lage gevoeligheid voor ‘knik’ en spanningsscheuren
uitstekende weerstand tegen slijtage
goed bestand tegen weersinvloeden
lange levensduur

Je kunt dit materiaal in staven kopen en zelf op maat (laten) draaien.
In Duitsland zijn ze voor de Murena kant en klaar te koop bij Simon of bij Haas Motorsport.

Posted: Mon Oct 06, 2014 8:07 pm
by talbotmatra
De keuze voor nylon heb ik gemaakt naar aanleiding van informatie over de ophanging van de Maurelec rally wagen. Eventueel zou ik ze ook uit PU kunnen maken.

Posted: Mon Oct 06, 2014 8:26 pm
by bart_heemskerk
Zo kan het ook

Image

Met deze dingen

Image

Posted: Wed Oct 08, 2014 4:57 am
by oetker
Ik heb van diverse Murena's van deze busjes gezien.
Die waren allen nog dik in orde.
De rose-joints van Bart lijken me ook een goede oplossing.
Image

Herman

Posted: Wed Oct 08, 2014 12:57 pm
by gydomatra
oetker wrote: De rose-joints van Bart lijken me ook een goede oplossing.
Die rose-joints, rijd dat nu merkbaar beter op de weg? Minder overhellen?

Posted: Wed Oct 08, 2014 3:38 pm
by talbotmatra
Nee, het enige voordeel van het Nylon of een rosejoint is dat het onderhoudsvrij is.

Op het circuit kan het een ander verhaal zijn.