Page 1 of 1

rem zuiger/piston voorzijde alternatief.

Posted: Fri Aug 22, 2014 9:35 pm
by oetker
De remzuigers voor de Murena voorzijde zijn moeilijk leverbaar.
Ik had al is aangegeven dat ze van een Visa voorzijde ook passen.
Nu heb ik uitgevist dat ze van een Opel Ascona B (81) ook passen.
Ze zijn exact gelijk aan die vande murena en de Visa.
Image
Image
Image

Hier nog 1 voor een leuk prijsje.

http://www.ebay.co.uk/itm/171327223567? ... EBIDX%3AIT

Zitten ook in kadets en Corsa's

Herman

Posted: Sat Aug 23, 2014 1:35 pm
by Richard
ik vraag mij altijd weer af hoe je dit uitvist. Ik heb wel eens een keer dat ik denk, dat kan wel wel eens passen, maar dan moet ik het eerst voor me gezien hebben.
Hiervan kunnen weer een aantal liefhebbers gemak van hebben !

omnummeren

Posted: Sat Aug 23, 2014 4:28 pm
by gydomatra
Misschien het originele artikelnummer omnummeren? Ehh, tja zo noem ik het maar. Als je het originele nummer googelt dan kom je vaak andere nummers tegen van andere fabrikanten en/of andere merken auto's waar datzelfde onderdeel ook voor gebruikt is.
Mensen achter de balie bij een automaterialenzaak kunnen vaak zien in de computer dat het gezochte onderdeel ook in andere auto's zit. Zelf kan je dat ook als je een beetje zoekt op internet. En het mooie is dat het vaak scheelt in prijs.

Posted: Sat Aug 23, 2014 4:45 pm
by oetker
Dit is allemaal vrij oud spul.
Shops weten hier niets meer van.
Ik gebruik een programma als Tec-doc en ben er allert op.
Soms zie ik dat de fysieke eigenschappen hetzelfde zijn en soms koop ik wat op afbeelding.
De voorste pistons zijn doorsnede 48mm en hoog ongeveer 45.
Deze zit in vele Opels tot ver in de 90er jaren met Bendix/ATE remsysteeem.
Vectra's en Vauxhalls.
Kan helaas het nummer van deze piston niet herleiden maar wel de Ascona B natuurlijk..
Hij komt uit het Spanje.
Vermoedelijk zitten ze ook in Fiat 124/Lada en andere Fiat en alfa's maar er zijn verschillen in hoogte.
Deze heb ik gewoon besteld en is exact.
Zijn gewoon te vinden van andere merken fabrikanten zoals Budweg en delphi.

Herman

Posted: Sun Aug 24, 2014 9:09 am
by oetker
Dezelfde verkoper heeft ook slave koppelingskitjes voor Bagheera en Murena 1600 voor een klein prijsje.
Gratis verzending.

http://www.ebay.co.uk/itm/Repair-Kit-cl ... 27ea6db649

Posted: Sun Aug 24, 2014 11:47 am
by racemurena
Alfa 33 heeft dezelfde voorremmen als de murena , remtangen rem zuigers en revisiekitjes kitjes zijn nog verkrijgbaar.

Posted: Sun Aug 24, 2014 11:59 am
by oetker
racemurena wrote:Alfa 33 heeft dezelfde voorremmen als de murena , remtangen rem zuigers en revisiekitjes kitjes zijn nog verkrijgbaar.
Ik had al is gezien dat de pistons hetzelfde waren maar bij Budweg zijn de zuigers out of stock waar de Ascona B nog wel aanwezig is.
Wel mooi te weten dat de tangen ook hetzelfde zijn.
Deze zijn bij veel Murena's end of life of scheef afgesleten.

Herman

Posted: Mon Nov 10, 2014 8:52 pm
by oetker
racemurena wrote:Alfa 33 heeft dezelfde voorremmen als de murena , remtangen rem zuigers en revisiekitjes kitjes zijn nog verkrijgbaar.
Nou heb ik van de sloper een setje Alfa remzadels compleet.
Die passen wel maar de zuigers hebben een 6mm grotere diameter.
Dat gaat niet goed werken ivm de rembalans.
Dan moet je achter ook aanpassen.
Image

Andere Alfa's hebben wel 48mm pistons maar daar passen de zadels weer niet van.

Herman

Posted: Fri Nov 14, 2014 11:24 pm
by racemurena
Alfa 33 voorzijde , alleen de eerste modellen , met 1.3 motor zover ik weet 1 op 1 passende remtangen voorzijde murena

Posted: Fri Nov 14, 2014 11:26 pm
by racemurena

Posted: Sat Nov 15, 2014 6:59 am
by oetker
De alfa tang/zadel die hetzelfde is.
Image
Daar zouden ook rem toebehoren kits voor moeten zijn want die zijn bij Peugeot uitverkocht.
Dat zet me tot wat verdere zoekacties want ik heb een 54mm tang die ook past.
Deze ga ik een keer uitproberen.
Voor 239 mm schijven (NB: voorzijde Murena = 240mm).
48mm zuiger (NB: zelfde als de Murena).
Deze heeft de remtang van bovenstaand type met 54mm dus past vemoedelijk gelijk.
Image
Image
Image
De alfanummering wijzen beide nummers naar elkaar.
Vermoedelijk hebben ze op een bepaald punt in produktie de gescheiden tang/zadel voor het nieuwere tang/zadel gekozen.
Ik zie dat als een modificatie.

Als dit past is dat een goed alternatief voor de voorzijde waar de gescheiden tang en klauw ongelijk afslijten.
Daardoor ontstaat gerammel zoals Bart al is beschreven heeft.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=2962

Herman