Page 1 of 1

Toevallig iemand van hier (Domeinen)

Posted: Mon Jan 13, 2014 8:07 pm
by Richard
Bij Domeinen zat een Matra in de veiling. Op het oog een knap karretje. Incl. kosten is hij van de hand gegaan voor ruim 1500 euro. Leuke aankoop lijkt mij.

Gegund voor: € 1.111,00
2411 Personenauto, MATRA-TALBOT,
type TALBOT MURENA,
kenteken SR-55-JG,
afgelezen km-stand 270.167,
km-stand volgens NAP logisch, benzine,
datum eerste toelating 30.06.1981,
geen sleutels.
BTW: 21,00%

Posted: Mon Jan 13, 2014 8:09 pm
by matramurena
Ziet er niet slecht uit..

Hopelijk zien we hem op een komende meeting verschijnen :D

Martijn

Posted: Mon Jan 13, 2014 8:10 pm
by Richard
zal binnenkort wel ergens op zoek gaan naar een contactslot denk ik.......

Posted: Mon Jan 13, 2014 9:34 pm
by oetker
Veel km's maar ziet er goed uit.
Ken hem niet direct.
APK 2011 verlopen.
Import 1987.

Posted: Mon Jan 13, 2014 9:36 pm
by Richard
als ik dat interieur zo zie waren ze er wel gek mee......

3950 Euro...

Posted: Thu Jan 16, 2014 4:42 pm
by gydomatra
En nu weer te koop voor 3950 eurootjes....

http://link.marktplaats.nl/767465556

Ehhh, dat is dus even goed schoonmaken, nakijken en nieuwe apk erop en we zijn 2500 euro verder. Makkelijk verdienen als ie voor dat geld weggaat.

Posted: Thu Jan 16, 2014 5:57 pm
by oetker
Proberen kan altijd.
Denk dat deze persoon de markt voor Murena's nog niet heeft afgetast.
Door de nieuwe belastingsmaatregelen zal die voorlopig nog niet verkocht zijn denk ik
Er is er hier in de buurt pas nog 1 verkocht voor 400 Euro.
Op de foto's ziet de buitenkant er wel fraai uit maar hoe is de rest.
We zullen zien.

Herman

Posted: Thu Jan 16, 2014 9:33 pm
by mur1na
Mooie auto he !?

Misschien gaat er bij het zien van het bijgaande plaatje bij 1 van jullie een lichtje branden ?...

Posted: Thu Jan 16, 2014 9:43 pm
by oetker
1992 is al een tijd geleden.
De wagen is lang uit zicht geweest denk ik.
Totale technische resto????

Herman

Posted: Thu Jan 16, 2014 10:35 pm
by Richard
wel apart dat de APK slechts 1 jaar geldig is, dat zal wel een foutje zijn. en "mooier op de foto dan in het echt" goede verkooppraat :o

Posted: Fri Jan 17, 2014 12:38 am
by oetker
Op RDW APK geldig tot 2016.
Dit is dan de 2e die in Uden staat.
Bij autobedrijf Rogier vd Valk in Uden staat er al 1 sinds 2005 te koop.
Daar moet ook alles aangebeuren.
Ben daar nog geweest in de tijd dat ik nog zocht.
Denk dat deze ook wel het eea aan te doen zal zijn.
In de advertentie staat...De wagen is niet zo mooi als op de foto's :roll:

Herman

Posted: Fri Jan 17, 2014 5:28 am
by benny
Dat is het probleem met de Matra's. Op foto zien ze er allemaal veel mooier uit. Ze moeten toch echt fotogeniek zijn die auto's.

Posted: Fri Jan 17, 2014 12:59 pm
by Yoran
Hey kijk eens wat we hier hebben!
http://www.autotrader.nl/klassieker/mat ... 16-talbot/

daar is ie weer!

Posted: Sat Jan 18, 2014 12:03 am
by mur1na
Niet direct herkend dus....

Die SR-55-JG was mijn eerste Murena !

De auto is van juni 1981. Het allergoedkoopste type: met de raamslingers en de niet-getinte ruiten, standaard op stalen velgen. Na import vanuit Duitsland, in 1987 direct op mijn naam gezet. Op de klok destijds 128.000 km. In 1989 heb ik de auto over laten spuiten en werden de Borbet wielen gemonteerd. Toen ik 'm kocht stond hij op 13"Bagheera wielen. Destijds waren die 15 inch Borbet wielen met 225-serie banden op de achterwielen "monsterlijk groot"!... In die tijd was zo'n aftermarket set goedkoper dan een set gebruikte originele Murena wielen. Bovendien vond ik de Murena beter op de wielen staan met die grotere en bredere velgen/banden. Ieder z'n ding... (de nieuwe eigenaar vond de standaard wielen mooier, dat is duidelijk).

In 1992 werden de stoelen opnieuw bekleed: het versleten zwart-wit geblokt, maakte plaats voor Pullmann stof, in 1993 ging die 4-pijps RVS sportuitlaat er onder, werd het schuif-/kanteldak geplaatst en ook in 1993 ging er (bij km stand 208.000) bij de dealer (!) een nieuwe motor in. de versnellingsbak werd (ook bij de dealer) gereviseerd. Nieuwe draagarmen gingen er ook nog onder, de remmen werden gereviseerd, een nieuwe radiateur etcetc. Eigenlijk werd een hoop achterstallig onderhoud in korte tijd ingelopen. Vrijwel alles bij de Peugeot Talbot dealer destijds nog. Alle bonnetjes aanwezig... Was niet bepaald gratis...

In 1998 kocht ik m'n rode 2.2S waardoor de zilveren 1.6 minder en minder gebruikt werd. Hij heeft vervolgens nog een poosje "in opslag gestaan" in dat automobielmuseum in Oostvoorne. (zie foto). In 2000 heb ik hem (met km-stand 230.000) via de S&MSC verkocht aan een liefhebber uit Zeeland. Die heeft 'm een paar jaar gehouden om de auto vervolgens in te ruilen voor een cabrio. De auto ging naar een volgende liefhebber, deze keer uit Limburg. Die gebruikte de auto onder andere om klassieker-ritten mee te rijden. Recreatief dus. De laatste paar jaren stond de auto stil weet ik. Hoe hij in vredesnaam bij de Dienst Domeinen terecht kwam is mij een raadsel !

Via het Autoweek forum kwam ik er achter dat de auto geveild zou gaan worden. Ik heb meegeboden, maar net te laag... Waar het mij om te doen was, was er voor zorgen dat deze auto niet vernietigd zou gaan worden of iets dergelijks. Da's in elk geval niet gebeurd...
Natuurlijk vind ik het enerzijds jammer dat ik de auto niet teruggekocht heb. Anderzijds kom ik er in de praktijk al nauwelijks aan toe om die andere 2 Murena's voldoende vaak op de weg te zetten...

Wat de verkoper schrijft over de uiterlijke staat van de auto klopt wel: allereerst zijn al die zaken die ik heb laten doen aan de auto ondertussen lang geleden. Toen ik de auto kocht had deze linksvoor schade gehad. Dit was door de vorige eigenaar vrij knullig (o.a. met hout !) gerepareerd. De Murena was destijds 6 jaar oud en wisseldelen (voor mij, de arme student...) onbetaalbaar. Plamuur bracht de oplossing. Niet zo strak als je zou hopen, zeker niet na verloop van tijd.... Ook voor het spuitwerk was het budget net even te krap. Op sommige plekken was de kwast er aan te pas gekomen. In combinatie met zilvergrijs metallic niet altijd een ideale combinatie... Onder de kap was rijkelijk met tectyl gewerkt, ook op de kunststof delen...
Voor het mooie moet er een nieuw voordeksel, een nieuw binnenspatbord en een nieuwe bumper/spoiler gemonteerd worden. Aansluitend zou de auto dan geheel gespoten moeten worden.
En daarmee wordt het dan weer een kostbare auto, zeker als je net voor de basis EUR 3.950,= zou hebben betaald...

Op zich zijn er na de motorwissel niet veel km mee gereden kun je zien: 50.000 km in bijna 20 jaar tijd.. technisch zou de auto best nog prima in orde kunnen zijn: het verkrijgen van een nieuwe APK kostte 1 dag zag ik. Anderzijds is het ondertussen 14 jaar geleden dat ik de auto van de hand deed. Beter kon hij niet worden technisch. Slechter misschien wel... Moet dus voorzichtig zijn met wat ik daar over zeg.

Ik heb in elk geval altijd goed gezorgd voor deze auto (en dat kun je nu nog zien denk ik). Ik hoop dat hij opnieuw bij een liefhebber terecht gaat komen en dat we de auto weer terug gaan zien op meetings inderdaad !
Misschien helpt deze (eerlijke) toelichting ? Wie zal het weten ?

Groeten,

Berry / mur1na

Posted: Sat Jan 18, 2014 12:15 am
by Richard
eigenaar gevonden !, mooi dat het zo werkt. ik heb ook geboden, wel laag, je weet immers maar nooit. Voor de 1500+ euro was het nog steeds een goede aankoop lijkt mij. Nu met de opslag erbij en de huidige situatie rond oldtimers weet ik het zo net nog niet. Het was leuk geweest als je jouw 'eigen' auto terug had kunnen kopen.........

Posted: Sat Jan 18, 2014 7:31 am
by gydomatra
Leuk om zo de wagen en zijn verhaal te lezen!