Honda Civic 1985

Hier kan je een wagen of onderdeel te koop aanbieden
Post Reply
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Honda Civic 1985

Post by oetker »

http://link.marktplaats.nl/758806508

Tja kost in Nederland een vermogen in de wegenbelasting va januari.
Waarschijnlijk gaat die naar de sloop maar daar beur ik maar 150 Euro dus toch nog even proberen wat meer te krijgen.
Als die naar de sloop moet haal ik het gas eruit.
Past illegaal wel in een Murena :wink:
Mijn burgerlijke ongehoorzaamheid stijgt per dag.:roll:

Herman :-
Last edited by oetker on Mon Dec 23, 2013 3:13 am, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Is het gas door een officiele gasboer ingebouwd en zo ja welke?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dat weet jij vast nog wel Jo.

http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1722

Wel RDW gekeurd maar hoe gek het ook klinkt, ik mag het zelf niet meer uitbouwen zonder herkeuring voor benzine door de RDW.
Voorheen kon je simpel kenteken opsturen.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

Link werkt niet of is de auto al verkocht herman? Was een goed rijdende nette honda als ik me niet vergis!
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Marktplaats heeft de advetentie weg gehaald.
Voldeed niet aan hun voorwaarden.
Die beuren ook graag 23 Euro voor een auto advertentie.
Hij staat op autoscout24 en heb een kudde mensen aan de lijn gehad maar die willen er niets voor geven.
Er kwamen zelfs mensen op af die niet eens op de hoogte waren van de nieuwe regeling.
Dachten goedkoop een gasauto te kopen.
Dat was een ontnuchterend gesprek waar ze speciaal voor uit Rotterdam kwamen.
Zelfs 400 Euro is teveel voor een goed lopende auto mat wat licht werk.
De 31e schors ik hem en ga gas uitbouwen.
Heb hem bij de Honda club te koop gezet voor een reddende engel maar denk dat die richting sloop gaat.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

http://www.autoweek.nl/autoreview/23767 ... ic-13-luxe
Dat is hem toch, zonde niet slopen. Niet waard zelf de dorpels te lassen? Kan je er meer voor vragen misschien?
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dit is hem en niemand die er iets voor over heeft.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Heb hem ook bij de Hondaclub staan.
Er is niet veel werk aan maar schoondochter gaat het land verlaten en bij mij is die teveel.
Ook wil ik de kosten niet meer maken.
Ik moet keuzes maken en dan kies ik voor de Matra's,
Morgen wordt die geschorst en dan bouw ik gas uit.
Dan is de laatste reis dicht bij voor hem.
Ben er vandaag nog even mee naar Schoonhoven gereden naar Eric.
Wagentje loopt eigenlijk nog uitstekend.
Het is 1 van de slachtoffers geworden van Weekers beleid en er zullen er nog vele volgen.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

Herman ik bedoelde natuurlijk, die review, is jouw kenteken.
Het scheelt wel enorm zeg die wegenbelasting 70 versus 200 per maand op lpg. Murena toch ook maar weer ombouwen :/
Trouwens, ook geen kopers voor civic zonder lpg??
Toch een fijne jaarwisseling!
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ja die review was nog van de vorige eigenaar.
Vlak daarvoor was die nog aangepakt op diverse punten.
De auto heeft me incl ombouw en alle kosten 2300 Euro gekost.
We hebben voor die prijs wel 4 jaar ruim gereden en 60.000 km bijgezet op gas.
bedoeling was nog 1-2 jaar te blijven rijden.
eerst maar gas uitbouwen en dan zien we verder.

De Murena 1600 gaat iets van 78 Euro per jaar kosten als het goed is.
Dat is te overzien maar dan mogen we vanf 2014 dec-feb niet mee rijden.
De 2.2 heb ik geschorst.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Misschien is dit nog een optie om te overwegen?

http://www.youtube.com/watch?v=OJNjKJFObHs#t=14

Blijkbaar staan sommige mazen in de nederlandse wet nog steeds wijd open. :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dat vind ik een goede. Zoiets kan toch niet hé Muddy ?







grt harry de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Zoiets idioots kan dus wel weer in Nederland.
Er gelden dan dezelfde regels als voor een brommobiel zoals de Aixam: het voertuig mag gewoon niet harder kunnen rijden als 45 (+5) km/h.,je mag er niet mee op auto(snel)wegen komen en je moet verzekerd zijn.
(die verzekering is trouwens het grootste probleem, weinig verzekeraars accepteren dit en de premies zijn hoog)

Oudijzer-scharrelaars doen dit al tientallen jaren met hun oude Mercedesbussen en andere pick-up achtige vrachtwagentjes, en de laatste jaren hebben de studenten deze maas in de wetgeving ook al ontdekt.

Maar aangezien het nu een rage begint te worden zal er ook wel snel een stokje voor gestoken worden door de overheid. :cry:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ze laten eerst iedereen flink investeren en dan heffen ze het op zonder een redelijke overgangsregeling.
dat is het probleem.
Net zoals ik zitten er veel mensen met een onbruikbaar duur dingetje.

Gas is er uit en Civic staat op de sloop.
Zo ziet Weekers dat het liefst en dan moeten we gehoorzaam zijn.
Toch weer een stukje kapitaalverlies voor me.

Het is zo druk bij de RDW dat er niet eens door te komen is als je belt.
Mails worden zelfs niet op korte termijn beantwoord.
De maatregel is voor niemand een win win situatie.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
benny
Posts: 3821
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hopelijk blijft Carjoy verder werken met Matra, want indien HB-pieces echt sluit en er geen overnemer is voor hun onderdelen, blijft enkel Simon-Auto over als Matraspecialist. Dat is niet interessant voor ons, want de prijzen zullen vermoedelijk serieus de hoogte ingaan. Hopen maar dat er een overnemer komt voor HB-pieces en dat hij de onderdelen verder zal verkopen voor democratische prijzen op het internet en Carjoy Matraspecialist blijft.
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

It's done.

Image :cry:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

benny wrote:Hopelijk blijft Carjoy verder werken met Matra, want indien HB-pieces echt sluit en er geen overnemer is voor hun onderdelen, blijft enkel Simon-Auto over als Matraspecialist. Dat is niet interessant voor ons, want de prijzen zullen vermoedelijk serieus de hoogte ingaan. Hopen maar dat er een overnemer komt voor HB-pieces en dat hij de onderdelen verder zal verkopen voor democratische prijzen op het internet en Carjoy Matraspecialist blijft.
Maak je geen zorgen, Carjoy ziet de toekomst zonnig in. Ik had een naar probleempje met mijn Matra (carburateur lekte aan alle kanten benzine :roll:) en heb 'm naar László gebracht omdat ik geen zin en ruimte had om zelf te sleutelen, en daar eventjes mee staan praten. Hij heeft momenteel werk zat (was net bezig om nieuwe remleidingen in koper te monteren) en is de klanten die het om het belastingvrij rijden te doen is liever kwijt dan rijk. Die willen niets uitgeven aan hun wagen.
Kijk maar eens wat je aan je wagen per jaar kwijt bent aan stalling, verzekering en onderhoud. Dan is 74 resp. 96 euro voor een 1.6 resp. 2.2 eigenlijk nog niet eens zoveel, als je de wagen toch al niet gebruikt van december tot en met februari.

Niet dat ze uitsluitend aan Murena's blijven werken, want al het werk is natuurlijk welkom, hij heeft met de oude Avantime van Martijn bijvoorbeeld uitgevogeld hoe je het best de distributieriem kunt vervangen, dat soort werk pakt hij ook aan.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

oetker wrote:It's done.

Image :cry:
Spijtig, had nog jaren goedkoop kunnen rijden. :cry:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Voor die 96 zou ik ze ook niet weg doen een hobby kost altijd geld hé en dat is toch niet veel vind ik.







grt harry de matra.
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

hendrik wrote:Voor die 96 zou ik ze ook niet weg doen een hobby kost altijd geld hé en dat is toch niet veel vind ik.
Dat geldt alleen als de auto op benzine rijdt, op LPG betaal je meer dan 10x zoveel per jaar.
Maar er is wel gerechtigheid, want al die vieze ouwe roestende Mercedessen diesel, die de shoarmaboeren alleen maar reden omdat ze belastingvrij in een Mercedes diesel konden rijden, kunnen ook naar de sloop of naar het land van herkomst van de eigenaar. Dat was geen hobby maar pure belastingontwijking.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Hier betaal je ook extra als je op gas rijdt dat moest gratis zijn vind ik.








grt harry de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Een ongeregelde lpg-installatie kost hier bijna het dubbele van het benzinetarief. :evil:

Mijn Jeep Wagoneer (2260 kg) zou op lpg € 2880,= per jaar kosten en op benzine € 1584,= per jaar. :o
Gelukkig is deze Jeep al 42 jaar oud en voor mij dus blijvend belastingvrij.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Die prijzen in nederland zijn niet normaal als ik dat zo zie.







grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het gaat hier om het gewicht van de auto en de brandstof.
De Honda zou bijna 800 Euro per jaar op LPG gekost hebben.
Voor 6-10000 km per jaar dus veels te veel.
Toen ik de wagen kocht had ik hem op 5 jaar dagelijks rijden berekend.
Hij had zijn dienst bijna volbracht.
Had hem nog op benzine kunnen ombouwen maar dat moet ook allemaal officieel en dan mag die ook 3 maanden niet rijden per jaar.
Voor de keuring in mei waren er ook wat werkzaamheden.
Voor mij is dit een afgesloten boek.
Niemand die er wat voor over had en dan gun ik hem ook niet meer.
heb wat rare snoeshanen aan de deur gehad hoor.
Iemand die er nog iedere dag mee van Alkmaar naar den Haag wilde rijden.
Die wilde wel 200 Euro geven als ik hem zou om keuren.
Er kwam er ook nog 1 die niet van de nieuwe regeling op de hoogte was uit Rotterdam en 1 die me constant aan het lijntje hield om toe te slaan begin januari.

Het is klaar enWeekers heeft zijn zin.
Een oude bak op gas is exit.
Daar ging het om.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Hier in Belge is dat ook te duur herman om op gas te rijden of je moet veel km maken anders loont het hier ook niet. En je moet om de drie jaar de gaston er laten uithalen om te laten keuren. Laat mij maar op benzine rijden dat is nog het beste.








grt harry de matra.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

De oude gastank moeten om de 6 jaar gekeurd worden, ik heb met de Berlingo net geen 6 jaar gereden, er waren wat kosten aan en de LPG keuring kwam er ook nog aan (250€) vandaar dat ik de Berlingo toen heb weggedaan.
Trouwens gastank uitbouwen rubbers vernieuwen en keuren is een 250€ maar als je een nieuwe tank plaatst de leidingen allemaal dan krijg je papieren voor een nieuwe installatie (verdamper moet niet nieuw zijn in een nieuwe installatie (??)), kost je 400-450€, een nieuwe installatie moet maar om de 15 jaar gekeurd worden.
Reken het verschil uit, een nieuwe installatie heeft de groene LPG sticker ook niet meer, je zou zot zijn een oude tank te laten herkeuren.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Officieel mag je hier 10 jaar de tank gebruiken voor de herkeuring, maar heb in het verleden nog nooit een oproep gehad om dat te doen.
Als die er eenmaal inzat was dat voor altijd.
Verder moeten alle onderdelen aan het R67-01 keurmerk voldoen
De regels zullen inmiddels wel aangescherpt zijn maar 10 jaar is officieel.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dan is dat verandert vroeger toen ik nog op gas reed moest ik om de drie jaar de tank laten keuren. Dat is dan toch al beter dan vroeger wand om de drie jaar vond ik wel wat rap om de tank te keuren.







grt harry de matra.
Post Reply