Ruilen....Dellorto's tegen standaard carburateur..

Hier kan je een wagen of onderdeel te koop aanbieden
Post Reply
User avatar
erikmatra
Posts: 87
Joined: Sat Apr 15, 2006 11:28 pm
Location: Nieuwveen (Zuid holland)

Ruilen....Dellorto's tegen standaard carburateur..

Post by erikmatra »

Heb nu paar keer zeer lange rit gehad met de Murena.
Heb beetje besloten om het lawaai wat te minderen.
Dus als iemand zijn 2.2 naar S wil ombouwen en jij hebt een goede standaart carburateur van gewone 2.2 compleet met de luchtfilterbak dan kunnen we de boel omwisselen...
Attachments
foto.JPG
foto.JPG (158.79 KiB) Viewed 3267 times
bezitter van:
Talbot Matra Murena S 1981
Simca Matra Bagheera S 1979
Simca 1500 1964
Simca 1100 LE 1977
Peugeot 306 XR 2001
Frankia Camper 2.5 TD 1989
User avatar
talbotmatra
Posts: 308
Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm

Post by talbotmatra »

Misschien moet je gewoon eens een standaard S luchtfilter proberen?
Dit zijn trouwens ook grotere carburateurs, dellorto 40/45 DHLA, maar dat is geen probleem met het normale luchtfilter, rijden wij ook zo mee.

En anders, probeer eens een standaard S set.
User avatar
erikmatra
Posts: 87
Joined: Sat Apr 15, 2006 11:28 pm
Location: Nieuwveen (Zuid holland)

Post by erikmatra »

wat zit er standaart op een S dan?
had ook het idee om eerst een standaart luchtfilterbak te gebruiken..
dus bij deze de oproep voor wie zoiets heeft liggen en wil verkopen..
bezitter van:
Talbot Matra Murena S 1981
Simca Matra Bagheera S 1979
Simca 1500 1964
Simca 1100 LE 1977
Peugeot 306 XR 2001
Frankia Camper 2.5 TD 1989
User avatar
talbotmatra
Posts: 308
Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm

Post by talbotmatra »

Je hebt een PM voor de carburateurs.
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

erikmatra wrote:wat zit er standaart op een S dan?
had ook het idee om eerst een standaart luchtfilterbak te gebruiken..
dus bij deze de oproep voor wie zoiets heeft liggen en wil verkopen..
Ik heb een originele 2.2 luchtfilterbak een tijd geleden weggegeven aan Bart, misschien heeft hij die nog wel liggen, een originele 2.2 carburateur heb ik nog wel, al ligt die bij Theo opgeslagen (in Deurne).

Wat ik je eigenlijk wil vragen, heb je een snelle nokkenas op je 2.2 blok zitten? Zo nee, dan heeft die dubbele carburateur toch al geen zin, tenzij je graag zegeltjes of air miles spaart van het tankstation. Zo ja, misschien een idee om zelf in combinatie met het originele luchtfilter een constructie te fabrieken die het lawaai wegneemt.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
Post Reply