Page 2 of 2

Posted: Sat Aug 03, 2013 11:16 pm
by oetker
De onderste strip vd radiateur is meestal krokanta.
De bovenste moest ik ook aanpassen want ze zijn iets te breed.
De Valeo heeft niet de metalen strippen zoals die van het merk waar ik ze van kocht.
Beetje goochelen.
Komt wel goed.

Posted: Sun Aug 04, 2013 6:10 pm
by pete speed
hier alvast het begin:deze staat voorlopig hoog en droog ; hoop dat ik hem nooit nodig heb, maar voor het geval, staat het wel klaar.
Ik raad iedereen die Murena wil blijven rijden én ruimte heeft, om een zo compleet mogelijke sloper aan te schaffen.
het wordt over enkele jaren zeker een gewilde klassieker en de onderdelen alleeen maar zeldzamer én duurder.

Posted: Sun Aug 04, 2013 7:40 pm
by hendrik
Die staar daar inderdaad fijn daar boven op hoog en droog.Het is fijn als je daar plaats voor hebt maar dat heeft niet iedereen hé.










grt harry de matra.

Posted: Mon Aug 05, 2013 6:18 am
by GODFRIED
Hoe meer ruimte, hoe meer je gaat bewaren.

Een chassis heb je alleen nodig bij een zwaar ongeval, meestal is dit bij een murena nog wel te redden.
Het is natuurlijk zonde om een goed chassis te verschroten. Maar zeer weinigen die dit goed kunnen stockeren. Heb zelf ook enkele chassis van een bagheera verschroot die nog te redden waren. Als je ziet in wat staat vele bagheera's nu zijn is dat zeer spijtig.

Had ik een overvloed aan ruimte dan stonden deze hier waarschijnlijk ook nog.

Posted: Mon Aug 05, 2013 7:11 am
by oetker
Van het Chassis ben ik van plan de rechter raamstijl uit te slijpen als die nog goed is.
Verder de voor traverse links en rechts.
De rest zal exit gaan.

Posted: Mon Aug 05, 2013 3:39 pm
by Muddy Bandit
Niets van het chassis te snel weggooien Herman.

De voorste chassisbalken (vanaf schokbrekerophanging tot onder de vloer) zijn met een kleine aanpassing ook prima te gebruiken onder de Simca 1100, Horizon, Rancho en Bagheera, en de voorste vloerdelen idem.
Kijk maar eens voor de overeenkomsten met de Rancho:

Image


Ik vermoed dat je met die gegalvaniseerde delen nog wel iemand heel blij kunt maken, en dan zal het ook meer opbrengen als 18 cent per kilo. :wink:

Posted: Mon Aug 05, 2013 6:31 pm
by pete speed
het chassis is compleet gaaf. nergens schade, roest of rot, tevens zijn alle Duitse papieren erbij , dus niets schorsen.
Zolang het daarboven hoog en droog staat , staat het mij niet in de weg en kan ik er mogelijk iemand nog eens een grrot plezier mee doen.Weet iemand eigenlijk of er delen van het Murena-chassis voor de Bagheera serie I te gebruiken zijn?

Posted: Mon Aug 05, 2013 9:48 pm
by Richard
dat had ik ff gemist, nummer 3 bij oetker ! gefeliciteerd !

Posted: Tue Aug 06, 2013 2:21 am
by jo
Muddy Bandit wrote:Niets van het chassis te snel weggooien Herman.

De voorste chassisbalken (vanaf schokbrekerophanging tot onder de vloer) zijn met een kleine aanpassing ook prima te gebruiken onder de Simca 1100, Horizon, Rancho en Bagheera, en de voorste vloerdelen idem.
Kijk maar eens voor de overeenkomsten met de Rancho:

Image


Ik vermoed dat je met die gegalvaniseerde delen nog wel iemand heel blij kunt maken, en dan zal het ook meer opbrengen als 18 cent per kilo. :wink:
Dat opent perspectieven.....
Herman nog niets naar de ijzerboer doen....

Posted: Tue Aug 06, 2013 6:14 am
by GODFRIED
Muddy Bandit wrote:Niets van het chassis te snel weggooien Herman.

De voorste chassisbalken (vanaf schokbrekerophanging tot onder de vloer) zijn met een kleine aanpassing ook prima te gebruiken onder de Simca 1100, Horizon, Rancho en Bagheera, en de voorste vloerdelen idem.
Kijk maar eens voor de overeenkomsten met de Rancho:

Image


Ik vermoed dat je met die gegalvaniseerde delen nog wel iemand heel blij kunt maken, en dan zal het ook meer opbrengen als 18 cent per kilo. :wink:
Inderdaad, deze onderdelen passen volgens mij.

Volgens mij zijn de balken en veel van de bodemplaat zelfde dan de bagheera 1. De balken van een bagheera 2 werden al omgezet op een bagheera 1.

Posted: Tue Aug 06, 2013 8:06 am
by oetker
Als ik de wagen heb zal in een topic alles doorgesproken worden.
Dan komt vanzelf de vraag ,wie in de club heeft er ergens van het chassis wat nodig ?
De eventuele passende delen voor een Rancho/Bagheera zal ik dan uitslijpen.
Van een aantal delen in de voortrein weet ik dat al.
Ik weet dat de voortraverse te demonteren is en het deel daarachter zou dan interessant moeten zijn.

Het evt restant gaat in delen naar de oud ijzerboer.
Ik kan het chassis nu eenmaal nergens stockeren dus dan is er geen andere keuze en de eigenaar van het terrein waar de demontage plaatsvnd kan ik er niet mee opzadelen

Groet Herman

Posted: Thu Aug 08, 2013 9:12 pm
by oetker