Page 2 of 3

Posted: Sun Oct 03, 2010 4:03 pm
by fjodor 2.2
Na een proef rit valt mij op dat hij een stuk minder schokt bij het plank gas geven.
Maar ik heb idee dat sproeier 130 nog te klein is.
Wie oh wie heeft of weet de originele sproeier combinatie?

Posted: Sun Oct 03, 2010 4:35 pm
by fjodor 2.2
Ik heb even gekeken naar de nummers van de solexen:

De oude 23 F116
De nieuwe 06 K972

Posted: Mon Oct 04, 2010 6:08 am
by GODFRIED
Een kleinere of grotere sproeier kan een hemelsbreed verschil maken.

Succes.

Posted: Thu Oct 07, 2010 9:16 am
by oetker
Er zijn carbs voor de 2.2 verkocht door de dealers die absoluut niet op de Murena horen.
Deze zijn waarschijnlijk voor de Citroen 2200.
Ze hebben een andere sproeierbezetteng en knijpen de Murena.
Ook in de acceleratie zit een gat.
De originele carbs zijn al heel lang niet meer te koop.
De originelee carbs hebben in de nummering aan het eind 141, en dat is de juiste.
De andere hebben als achtervoegsel 161, en dat zijn niet de juiste.
Moet even de gegevens opzoeken.

Edit Gevonden.

De juiste 2.2 carb Solex 34 CICF 141.
Als de laatste 3 cijfers 161 zijn, heb je de verkeerde.

De juiste sproeiers.
specs.: Auxilliaries: 4.0 Venturis: 25 primary 26 secondary. Air correction jets: 190 primary 180 secondary Main jets: 127.5 primary 135 secondary.

Posted: Thu Oct 07, 2010 9:36 am
by GODFRIED
Die Herman is niet min, waar haalt hij het toch!

Posted: Thu Oct 07, 2010 7:16 pm
by fjodor 2.2
Bij de carburator die er nu op zit venturies 24 primary 27 secondary

Dus het totaal is het zelfde !

Moet dus alleen nog wat rommelen met de sproeiers!

Ga binnenkort weer verder kijken bedankt herman voor de info.

hemeltje lief!!!

Posted: Sun Aug 07, 2011 1:31 pm
by fjodor 2.2
Beste Matrafielen,

Ik heb wat problemen met mijn hemel die ik er door carjoy heb laten vernieuwen :evil: :evil: . We zijn helaas al weer een paar jaar verder. En ik heb de auto nu nodig als trouw auto. Maar ik irriteer mij aan dit hangende hemeltje.
Image

Als jullie goed kijken missen er een aantal drukkers zeg maar de hele rij aan de voorkant. :cry: :cry:

Image


Wie kan mij vertellen waar ik een berg van deze drukkers kan krijgen.

Image

Alvast bedankt

Posted: Sun Aug 07, 2011 2:48 pm
by jo
In België te koop bij Auto5 van het merk Rest'agraf.

Misschien dat iemand genoeg Frans kent om die mannen te vragen waar je dat in Nederland vind http://www.restagraf.com/nos-produits-nos-marques/
Kijk eens in hun cataloog http://www.restagraf.com/fileadmin/user ... ue2010.pdf

Posted: Sun Aug 07, 2011 6:13 pm
by Muddy Bandit

Posted: Sun Aug 07, 2011 6:54 pm
by hendrik
Fjodor, ik heb die ook in de Auto5 gehaald daar zitten 15 stuks in zo een pakje en dat kost 7€.
Hier een foto er van.




grt harry de matra.

Posted: Mon Jun 11, 2012 7:57 pm
by Richard
hendrik wrote:Fjodor, ik heb die ook in de Auto5 gehaald daar zitten 15 stuks in zo een pakje en dat kost 7€.
Hier een foto er van.




grt harry de matra.
is dit online te krijgen in kleinere hoeveelheden. De eerder genoemde links doen grote aantallen of ik kom er niet echt lekker met ze uit. Tips en links zijn welkom. \

bvd

Posted: Mon Jun 11, 2012 9:01 pm
by hendrik
Richard, die zitten altijd in een pakje van 15 stuks denk ik bij mij zaten er toch 15 in dat pakje.




grt harry de matra.

Posted: Mon Jun 11, 2012 9:16 pm
by Richard
ja maar waar haal ik die vandaan, kan ze alleen per 100 of meervoud daarvan krijgen.
maar volgens mij heb ik inmiddels een alternatief

http://www.ebay.co.uk/itm/FIX1I-5mm-BLA ... 3370288ff7

Posted: Tue Jun 12, 2012 8:13 am
by hendrik
Die kan je toch ook gebruiken Ricard. Ik heb die van mij in de auto 5 gehaald.





grt harry de matra.

Posted: Tue Jun 12, 2012 9:33 am
by Richard
Levert alleen in de uk, heb contact gezocht met de matra club uk en die treden op als tussenpersoon. Altijd fijn als iemand helpt :D
Ze komen dus mijn kant op

Posted: Tue Jun 12, 2012 12:43 pm
by hendrik
Richard,die had je toch ook in nederland of belge kunnen kopen.





grt harry de matra.

Posted: Tue Jun 12, 2012 6:59 pm
by Richard
geef maar een adresje dan waar ik een kleinere hoeveelheid kan komen.......

Posted: Tue Jun 12, 2012 8:05 pm
by hendrik
Bij jou in Nederland, is er toch ook een auto 5 hé of niet?






grt harry de matra.

Posted: Tue Jun 12, 2012 9:38 pm
by Richard
geen idee ik ken het niet, maargoed e.e.a. komt nu ook naar mij toe dus prima. ik kan verder over een paar dagen met een beetje geluk...........

Posted: Wed Jun 13, 2012 8:12 am
by hendrik
Dat moet toch ook in nederland te krijgen zijn hé. Maar succes er mee.





grt harry de matra.

Posted: Fri Jun 15, 2012 1:49 pm
by oetker
Ik heb die dingen bij Peter ook wel is zien liggen, maar of ze die maat hebben moet ik nog is bekijken.
In Nederland zijn dit soort snuisterijen soms moeilijk te vinden, of alleen in grotere hoeveelheden.
het is schijn baar niet interessant om een groothandel in kleinigheden te hebben hier, want detailisten op dit gebied vind je bijna niet.
Dan moet je het van E-bay hebben.

Posted: Fri Jun 15, 2012 1:57 pm
by Richard
Altijd fijn ook Matra vrienden over de grens en zelf zee te hebben. De mijne zijn inmiddels onderweg

Posted: Wed Sep 19, 2012 8:48 pm
by fjodor 2.2
Hallo allemaal,

Effe niet meer bezig geweest maar deze winter moet dan toch gaan gebeuren. Ik wil de cilinderkop verwijderen van de motor ivm lekkage. Deze lekkage komt doordat deze kop die erop zit van een solara is en de twee bevestigingen mist. Hierdoor hangt de kop aan de één bout aan de ene kant van de kop en de andere kant zit via de ketting zijde van de kop.

Als jullie aandachts punten hebben waar op te letten hoor ik het graag of waar ik de kop kan aan laten passen. Ik hebwel een andere originele kop liggen van een murena maar ik weet niet welke het beste is.

Kop pakking heb ik liggen maar ik heb wel een gehoord dat een pakking voor een 2.2 turbo beter zou zijn ???

Ik hoor graag van jullie :-? :-? :-? :-?

Posted: Wed Sep 19, 2012 9:03 pm
by oetker
fjodor 2.2 wrote:Hallo allemaal,

Effe niet meer bezig geweest maar deze winter moet dan toch gaan gebeuren. Ik wil de cilinderkop verwijderen van de motor ivm lekkage. Deze lekkage komt doordat deze kop die erop zit van een solara is en de twee bevestigingen mist. Hierdoor hangt de kop aan de één bout aan de ene kant van de kop en de andere kant zit via de ketting zijde van de kop.

Als jullie aandachts punten hebben waar op te letten hoor ik het graag of waar ik de kop kan aan laten passen. Ik hebwel een andere originele kop liggen van een murena maar ik weet niet welke het beste is.

Kop pakking heb ik liggen maar ik heb wel een gehoord dat een pakking voor een 2.2 turbo beter zou zijn ???

Ik hoor graag van jullie :-? :-? :-? :-?
Ik denk datje de kop van een Tagora bedoeld Fjodor. :wink:
Tja, wat is het beste...
Ze zijn allebei een jaartje of 30.
In ieder geval zou ik de te gebruiken kop zeker nalopen op scheurtjes.
Kleppen polijsten en nieuwe seals zetten.
Nakijken of er speling op de klepgeleiders zit.
Het gemakkelijkste is voor de Murena kop te gaan.
De Tagora kop kan je dan kaal maken en 2 bevestigingspunten op laten lassen en reserve leggen.
De beste pakking is van Peugeot, maar er is geen reden om er 1 van de andere merken te nemen.
Liefst met een metalen cilinderrand.

Groet Herman

Posted: Wed Sep 19, 2012 9:17 pm
by fjodor 2.2
Fotomotor ophanging

Posted: Wed Sep 19, 2012 9:41 pm
by oetker
Dat is broddelwerk.
Zo moet dat eruit zien na lassen.
Specialistenwerk.

Posted: Wed Sep 19, 2012 9:46 pm
by fjodor 2.2
Beste Herman,

Heb jij een adres waar ik dat zou kunnen laten doen dat lassen?
Enne!! De radiateur wil ik ook meteen vervangen door een nieuwe was het nu van een visa die jij erop gezet had? Of zijn er al nieuwe ideeën?

Posted: Thu Sep 20, 2012 7:10 am
by GODFRIED
Het is niet noodzakelijk om de bevestiging nu al op de kop te laten lassen.
Je kunt de murena kop nemen en de anderen reserve leggen. De kans dat je de reserve ooit nodig hebt is klein.
Waar je goed op moet letten bij het afbouwen van de kop is dat de kettingspanner wel degelijk ontspannen is. Ik dacht dat dit bij mij ook was maar niet dus. De veer van de ontspanner is hierdoor weg gesprongen waardoor ik het volledige distributiehuis heb moeten verwijderen. Hiervoor heb ik de motor moeten uitbouwen.
Omdat je met een bovenliggende nokkenas zit is het ook belangrijk dat de ketting geen tandje verschuift. Bij een bagheera of murena 1.6 heb je geen bovenliggende nokkenas, daar is dit zeer eenvoudig. Dus opletten wat je doet.


Het gaat inderdaad om de visa radiator, wel opletten niet ieder type is goed. Herman heeft dit ergens op het forum goed beschreven.

Posted: Thu Sep 20, 2012 8:20 am
by oetker
Ik heb in 2008 mijn remcilinder door een kennis laten lassen en dat ging goed.

gescheurde cilinder.
Image

Na lassen.
Image
Image

Ik heb hem toen al mijn Tagora kop laten zien en hij zei wel ja, maar heb het idee dat het er niet enthousiast uitkwam dus ben er niet verder over gegaan.
De mannen die hier in de metaal werkten lopen inmiddels allemaal werkeloos thuis, kortom, ik weet dus niet of ik hier nog de mogelijkheden heb.
Zal wel is even wat rondneuzen voor je.
Mijn Tagora kop moet immers ook nog steeds gebeuren.
Alles moet er dan wel af, dus alleen de kale kop is nodig heb ik indertijd begrepen.
Waarom? geen idee.

Groet Herman

Posted: Thu Sep 20, 2012 8:30 am
by oetker
Visa radiateurs zijn ook al moeilijk te vinden.
Voor Laurens had ik er nog 1 opgedoken op E-bay maar reageert niet..
Die staat hier.

http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll ... IF:NL:1123
Verzend €22.-

Staat een foute rastermaat in de veiling, maar heb de verkoper gemailed en het is de goede.
Citroen nummer klopt ook.

Groet Herman