Page 4 of 20

Posted: Sat May 26, 2012 10:53 pm
by Muddy Bandit
Ik ken dat soort fustraties, ik kwam bij het monteren van het voordak van de Rancho er pas achter dat de montageplaat van de reservewieldrager verkeerd om geplaatst was... deze kon ik weer losslijpen en opnieuw vastlassen... en spuiten. :evil:

Maar goed, minimaal 1 grote misstap hoort blijkbaar bij een complete restauratie... succes met het oplossen, en maak er een mooie Bagheera van. :wink:

Posted: Mon May 28, 2012 10:11 am
by benny
Nu moet ik hopen dat ik het dak kan losmaken zonder te schenden,want siliconekit los snijden met een snaar zal niet eenvoudig zijn gezien de vorm van het metalen frame.

Posted: Tue May 29, 2012 6:18 am
by GODFRIED
Het gaat niet altijd hoe we willen. Soms zit er al iets tegen, gelukkig is het nog op te lossen. Succes.
Veel beterschap met je gezondheid.

Posted: Tue May 29, 2012 9:30 pm
by matrafan
Soms valt het tegen; soms valt het mee.

De kunst is om het vol te houden.

Spoedig herstel met je gezondheid.

Posted: Wed May 30, 2012 8:34 am
by oetker
Dat is balen Benny.
Een hoop werk om het terug goed te krijgen lijkt me.
Ik heb op de Murena ook van die gaten in de dorpels.
Alleen zijn ze bij mij niet zo netjes.
Ze zijn inderdaad gemaakt om een drevel op de bout van de draagarm te zetten om de bout uit te kloppen.
Niet origineel, maar wel gemakkelijk als je draagarmen uit moet bouwen.

Beterschap

Posted: Thu Jun 21, 2012 2:52 pm
by benny
Kent iemand een manier om de kleefkit los te maken zonder het polyester te veel te beschadigen? Ik ga straks een snaar halen waarmee ze ruiten uitsnijden maar ik vrees dat ik door de vorm van het metalen kader in de polyester zal uitkomen op den duur.

Posted: Thu Jun 21, 2012 8:51 pm
by GODFRIED
Ik kan je niet aan snelle oplossing helpen. Inderdaad door het profiel van het dak denk ik ook dat je met een snaar vlug in het polyester zult zitten.
Misschien met een scherp mes of een zaagblad.
Succes.

Posted: Fri Jun 22, 2012 11:31 am
by oetker
Dit zou een uitdaging zijn voor ultrasonic snijden met een multi-cutter..
Daar zie je hele wonderlijke dingen van.
Zie je in vele vormen.

voorbeeld

http://www.youtube.com/watch?v=W_DH3rbS ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=Z4_7vsub ... re=related

Posted: Fri Jun 22, 2012 11:38 am
by benny
Mooi, maar kan je er mee achter het hoekje snijden, want dat is juist het grootste probleem?

Posted: Fri Jun 22, 2012 11:58 am
by Urbain
Benny,

En opwarmen zoals in het werkplaatshandboek beschreven staat?

Posted: Fri Jun 22, 2012 12:37 pm
by benny
Het dak is gekleefd met silicone-kleefkit. Ik weet niet hoe die reageert op hoge temperatuur. Ik kan het proberen op een proefstuk, maar ik vrees dat ook het polyester te warm zal krijgen.

Posted: Fri Jun 22, 2012 9:17 pm
by Urbain
Laat Google eens zoeken naar siliconen verwijderen, misschien vind je iets...

Posted: Fri Jun 22, 2012 9:43 pm
by benny
Urbain, ik kan de plaat waar het dak vastgekleefd is, niet rechtstreeks verwarmen. Dus daar zit ik met een probleem. Op internet heb ik gelezen om wasbenzine te proberen. Dat zal ik eens proberen. Thinner is uit den boze of ik zou geen dak meer over hebben.

Posted: Fri Jun 22, 2012 9:50 pm
by oetker
Thinner lost geen siliconen op.

Posted: Sat Jun 23, 2012 7:26 pm
by benny
Ik heb een fietsremkabel gehaald om te proberen. En het werkt wonderwel. De kabel gaat mooi langs de polyester zonder in de polyester te snijden. Morgen zal het dak en de hele achterpartij los zijn. Oef. :D :D :D

Posted: Sat Jun 23, 2012 8:05 pm
by oetker
Soms zit het mee, en dat mag ook best wel een keer.
We zullen het onthouden voor als we eer zlf een keer voor staan.

Posted: Sat Jun 23, 2012 10:48 pm
by Muddy Bandit
benny wrote:Ik heb een fietsremkabel gehaald om te proberen. En het werkt wonderwel. De kabel gaat mooi langs de polyester zonder in de polyester te snijden. Morgen zal het dak en de hele achterpartij los zijn. Oef. :D :D :D
Proficiat, dat zal een hele kopzorg minder zijn... heb je eindelijk ook weer eens een goede nachtrust. :lol:

Posted: Sat Jun 23, 2012 11:32 pm
by benny
Inderdaad Muddy, een zorg minder.

Posted: Sun Jun 24, 2012 9:40 am
by GODFRIED
Verwonderlijk dat dat gelukt is.
Gelukkig voor je.

Ik heb in de week twee zijruiten van een 100 nx verwijdert met een snaar die gemaakt is voor ruiten uit te snijden.
Ik kan je zeggen dat het niet meeviel. Echt moeten sleuren om die ruitjes er uit te krijgen.
Ik had het me eenvoudiger voorgesteld.

Posted: Sun Jun 24, 2012 9:47 am
by oetker
Die Jappen bouwen dingen voor altijd.
Super kwaliteit kit.
Dat ondervond ik met de sloop van de rode Sunny.
Was al een gevecht om de achterlichten uit te bouwen.

Posted: Sun Jun 24, 2012 11:02 am
by benny
Daarom dat ik eerst met een remfietskabel geprobeert heb. Zo'n snaar snijdt langs alle kanten maw in het verlengde van je trekkracht. En bij de Bagheera kon ik dat zo goed als niet doen. Ik heb wel in mijn enthousiasme mijn schouder een beetje geforceerd. Hopelijk gaat de pijn snel over.

Posted: Sun Jun 24, 2012 11:04 am
by GODFRIED
Ja, die Jappen moet je niet onderschatten. Ze bouwen zeer goede auto's en niet alleen auto's.

Posted: Sun Jul 15, 2012 6:30 pm
by GODFRIED
Benny, weet je of er nog veel plaatwerk voor de bagheera 2 te verkrijgen is bij Simon.

Hans zoek nog wat plaatwerk.

Posted: Sun Jul 15, 2012 6:39 pm
by benny
Er is nog plaatwerk verkrijgbaar, maar wat weet ik niet. Je moet voor plaatwerk normaal een mail sturen naar Simon om te weten of hij de onderdelen heeft of niet.Indien ze bij Simon de onderdelen niet hebben, kan je bij HB-pièçes proberen.

Posted: Fri Jul 20, 2012 7:11 am
by GODFRIED
Bedankt. Ik zal het zo aan Hans doorgeven.

Posted: Fri Jul 20, 2012 11:06 pm
by ALAIN VAN AKEN
Wat heeft hij nodig?

Posted: Sat Jul 21, 2012 8:40 am
by GODFRIED
ALAIN VAN AKEN wrote:Wat heeft hij nodig?
Ik zal het hem eens vragen. Aan de foto's te zien veel!!!!heel veel!!!

http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=2569

Posted: Sat Jul 21, 2012 5:46 pm
by Muddy Bandit
Zoals elke te restaureren Bagheera of Rancho: ongeveer ¾ chassis aan plaatwerkdelen, 30 kg lasdraad en een jaar vakantie. :lol:

Posted: Sun Aug 26, 2012 7:25 pm
by benny
Vandaag opnieuw het dak en de achterkant van de Bagheera gekleefd. Het ziet er dit keer goed uit. Duimen maar.

Posted: Mon Sep 24, 2012 8:09 pm
by benny
Tijdens het weekend verder gewerkt aan de Bagheera. Een collega kwam mij helpen om de boord boven de voorruit aan te pakken. Verder heb ik gemerkt dat de polyester last heeft van osmose. Met andere woorden: alles afwrijven, desnoods tot op de glasvezerpolyester.