Opbouw van een Bagheera
-
- Posts: 3834
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Nee, dat weet ik niet. Daarvoor moet je de eigenaar contacteren.
Maar deze is geen originele S maar heeft wel een kit142 pk:
http://www.leboncoin.fr/voitures/160452345.htm?ca=17_s
Maar deze is geen originele S maar heeft wel een kit142 pk:
http://www.leboncoin.fr/voitures/160452345.htm?ca=17_s
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Motorblok....
Geweldige laspost staat daar op de foto, kun je ook mee puntlassen.
Geweldige laspost staat daar op de foto, kun je ook mee puntlassen.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 3834
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Het is inderdaad een geweldige laspost. Hij is zo geweldig dat bij het opstarten de hoofdzekering enkele keren uitvalt vooraleer ik hem aan de praat krijg. Hij is zo robuust dat hij geen ventilatie nodig heeft. Maar eenmaal aan het lassen is het een plezier. Bij het starten van het lassen heb ik direct mijn stroomsterkte ( hij valt niet op zijn gat) en de lassen zijn mooi en zuiver. Of ermee kan gepuntlast worden weet ik niet.
Ik zou hem eigenlijk moeten weg doen omdat hij te zwaar is voor mijn elektrisch net (startstroom en maar 2-fasig). Ik denk aan de huidige koperprijs hij tocn nog iets waard is.
Ik zou hem eigenlijk moeten weg doen omdat hij te zwaar is voor mijn elektrisch net (startstroom en maar 2-fasig). Ik denk aan de huidige koperprijs hij tocn nog iets waard is.
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Daar kun je mee puntlassen.benny wrote:Het is inderdaad een geweldige laspost. Hij is zo geweldig dat bij het opstarten de hoofdzekering enkele keren uitvalt vooraleer ik hem aan de praat krijg. Hij is zo robuust dat hij geen ventilatie nodig heeft. Maar eenmaal aan het lassen is het een plezier. Bij het starten van het lassen heb ik direct mijn stroomsterkte ( hij valt niet op zijn gat) en de lassen zijn mooi en zuiver. Of ermee kan gepuntlast worden weet ik niet.
Ik zou hem eigenlijk moeten weg doen omdat hij te zwaar is voor mijn elektrisch net (startstroom en maar 2-fasig). Ik denk aan de huidige koperprijs hij tocn nog iets waard is.
Voor oud koper wegdoen is zonde, dat maken ze niet meer.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 3834
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Het motorblok heeft een laagje verf gekregen/ De cilinderkop nieuwe klepsteeldichtingen en de kleppen zijn gerodeerd en gecontroleerd op dichtheid.
- Attachments
-
- Het motorblok heeft een laagje gekregen
- motorblok2.JPG (70.52 KiB) Viewed 7573 times
-
- Begint er al uit te zien als een auto
- mooi.JPG (83.17 KiB) Viewed 7575 times
-
- Dichtheid van de kleppen controleren
- cilinderkop.JPG (69.34 KiB) Viewed 7575 times
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
- GODFRIED
- Posts: 9840
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 3834
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Vandaag de remtangen aangepakt. De voorste voorzien van een nieuwe dichtingset en een laagje verf. De achterste uit elkaar gehaald. de aluminium gescheiden van de houder om de aluminiumoxidatie er van tussen te halen. Voorzien van een nieuwe dichtingset en terug alles gemonteerd. Weer iets dat klaar is om te monteren. De motor is ook klaar. Nu nog de versnellingsbak reinigen en monteren op de motor en de groep kan in de Bagheera gemonteerd worden.
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 3834
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
-
- Posts: 3834
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Nu heb een probleem met de elektriciteit in het motorcompartiment. Het is een Bagheera met een electronische oliepeilstok. Ik heb iets electronisch gevonden . Een zwarte doos waarop een fiche moet geschoven worden. Ik zie maar 5 banen op de print maar de fiche heeft 6 aansluitingen. Nu is mijn vraag: is dat electronisch component inderdaad het onderdeel voor de oliepeilmeting of niet?
Een probleem erbij is dat de grijze fiche met de 6 aansluitingen kapot is. Heeft er iemand zo'n fiche te koop?
Een probleem erbij is dat de grijze fiche met de 6 aansluitingen kapot is. Heeft er iemand zo'n fiche te koop?
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Dat doosje is inderdaad voor de electronische oliepeilstok.
Het is dezelfde die ook in m'n Rancho en Horizon zit, hier zijn ze onder het dashboard aan de passagierzijde weggewerkt.
(dit kastje zit volgens mij op alle Talbot-modellen vanaf 1979 die uitgerust zijn met de electrische peilstok)
Het is dezelfde die ook in m'n Rancho en Horizon zit, hier zijn ze onder het dashboard aan de passagierzijde weggewerkt.
(dit kastje zit volgens mij op alle Talbot-modellen vanaf 1979 die uitgerust zijn met de electrische peilstok)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969