De wagen is weg naar de carrossier om de voorruit met de sierlijst te monteren. Carglass reageert niet, zelfs na 2-maal contact te hebben opgenomen binnen een tijdspanne van 2 maanden. Jammer voor hen, maar het is voor een ander. Wat ik ook heb opgemerkt is dat de kleur van de wagen verandert volgens de helderheid van de kleurtemperatuur ( uitgedrukt in Kelvin). Bij wit licht is de wagen helder geel, is het licht warm wit dat komt er een oranje schijn tevoorschijn. Volgens de carrossier is dat eigen aan gele kleur. Dat verbaasde mij omdat het gewone lak is en niet metaal-, parelmoer- of één of effectverf is.
Ik wil er mee rijden daarom dat hij meekomt naar Spanje. Het zonnige weer hier, zal de wagen best bevallen. Minstens 300 dagen zon per jaar, wat kan een mens en een auto nog meer verwachten (Vandaar dat ik het vouwdak erin plaatste)? Er zouden nu blijkbaar 7 Bagheera's ingeschreven zijn in Spanje en daardoor zijn ze daar een zeer zeldzame verschijning zijn. Maar als ik mijn kaars uitblaas, denk ik dat mijn zoon de Bagheera terug naar België zal brengen.
De auto moet op een Spaans kenteken gezet worden omdat mijn domicilie in Spanje zal zijn. Het is overal zo dat een auto die op jouw naam staat, op hetzelfde adres moet geregistreerd zijn. Vandaar ook dat er veel problemen zijn in België met buitenlanders die daar hun voeten aan vegen.
Vandaag een ongerust telefoontje gekregen van de carrossier om eens te komen kijken. Ik had indertijd een nieuwe voorruit kunnen kopen voor weinig geld en dat leek mij een goeie investering voor de toekomst. Bij de carrossier aangekomen toonde hij mij de voorruit op de Bagheera. De kromming van die nieuwe voorruit kwam niet overeen met de kromming van het ruitkader. De paniek was niet ver weg. In het midden kon hij zijn vinger steken tussen de ruit en het kader en aan de hoeken zat de ruit al zo goed als tegen het kader. Alle heiligen waren direct wakker, toen ik ze allemaal opnoemde. Ik had nog een gebruikte ruit liggen, maar ik wist niet meer in welke staat ze was. Bij eerste controle zag ze er goed uit. Een opluchting. Naar de carrossier met de gebruikte ruit. We hebben direct de ruit op de Bagheera gelegd en ze paste mooi. Het is gelukkig toch nog goedgekomen. Wie zou er denken dat een nieuwe voorruit een verkeerde kromming kan hebben?
Bij mijn weten waren er 2 verschillende voorruiten. Een grote en een kleine. De kleine werd gecombineerd met de sierlijsten en de grote met een kunststof lijst rondom. De kromming is nooit veranderd.
Ongelooflijk, wat een ontgoocheling dat ze je zo iets verkopen. Als je een nieuwe ruit koop ergens uit een schuur weet je nooit of het de juiste is en of ze past.
Er wordt zoveel nagemaakt wat niet past ik heb ook al van die onderdelen gekocht wat niet 100% passen. Kopen in een zaak met iets naam maakt de kans al kleiner en je hebt garantie.
Ik heb hier ook een nieuwe voorruit van een Bagheera liggen al meer dan 20 jaar. Ik ga ervanuit dat deze past maar dat weet je niet zeker.
De ruit nu in mijn Bagheera komt wel van de zelfde verkoper?
Gelukkig heb je nog een goede liggen.
Ja Godfried, paniek sloeg bijna toe. Niet goed voor mijnen tikker. Ik had die ruit gekocht met nog andere onderdelen van iemand die hier op de site lang geleden adverteerde. Ik denk niet dat hij wist dat de ruit de verkeerde kromming had.
De Bagheera is terug. Er zijn nog 9 punten en dan is ie klaar. Acht kleine die niet veel tijd vergen en helaas nummer 9 is een kwaaie. Er is olieverlies. Dat is nog een groot vraagteken wat oorzaak en herstelling zal zijn.
Nog te doen.
1. adapter ruitenwissers.
2. contact interieurlicht in de A-stijl.
3. Lint kofferplank.
4. Anti-rolstang verbeterde montage omdat de geleverde de vering blokkeert. In een andere topic later uitleg.
5. Slot handschoenbak
6. Plaatsen bestuurderszetel.
7. Regelen koplichten
8. CO afregelen
9. Olieverlies zoeken en oplossen.
Nee, Herman niet zelf gespoten. Dat was de bedoeling maar het begon te koud te worden en liet ik het over aan de carrossier. Gelukkig maar want geel is het moeilijkste kleur om te spuiten. Zelfs met gewoon geel kan je kleurverschil hebbben. Het eigenaardige aan mijn Bagheera nu, is dat volgens de kleurtemperatuur ( uitgedrukt in Kelvin;, zoals je led-spots hebt met koud of warm licht) hij verandert van kleur.
Wij noemen dat Kameleon verf.
As de lichtinval verandert dan veranderd de kleur mee.
Dat is erg mooi met parelmoer kleuren..
Je ziet het vaker.
Geel moet je veel verf gebruiken wil het dekken.
Ondergrond grijs beginnen is neutrale kleur, waar je dan het minste op ziet met geel.
We zien hem vast wel een keer live.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006