Opbouw van een Bagheera

Leden beschrijven aankoop,de restaurantie of werkzaamheden aan hun Matra
Post Reply
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Inderdaad mooie matra maar hoe weet je zo zeker dat het een S is?
2.2 ok maar zie nergens staan dat het een S is .
Heeft ook mooie velgen 8)
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Nee, dat weet ik niet. Daarvoor moet je de eigenaar contacteren.
Maar deze is geen originele S maar heeft wel een kit142 pk:
http://www.leboncoin.fr/voitures/160452345.htm?ca=17_s
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Inderdaad alles op zijn tijd. Dat zijn dure ingrepen.
Eeen bagheera van niets opbouwen dat moet je niet onderschatten. Ik weet het maar al te goed.
Matra Bagheera S - 1977
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Motorblok....
Geweldige laspost staat daar op de foto, kun je ook mee puntlassen. :D
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Het is inderdaad een geweldige laspost. Hij is zo geweldig dat bij het opstarten de hoofdzekering enkele keren uitvalt vooraleer ik hem aan de praat krijg. Hij is zo robuust dat hij geen ventilatie nodig heeft. Maar eenmaal aan het lassen is het een plezier. Bij het starten van het lassen heb ik direct mijn stroomsterkte ( hij valt niet op zijn gat) en de lassen zijn mooi en zuiver. Of ermee kan gepuntlast worden weet ik niet.
Ik zou hem eigenlijk moeten weg doen omdat hij te zwaar is voor mijn elektrisch net (startstroom en maar 2-fasig). Ik denk aan de huidige koperprijs hij tocn nog iets waard is.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

benny wrote:Het is inderdaad een geweldige laspost. Hij is zo geweldig dat bij het opstarten de hoofdzekering enkele keren uitvalt vooraleer ik hem aan de praat krijg. Hij is zo robuust dat hij geen ventilatie nodig heeft. Maar eenmaal aan het lassen is het een plezier. Bij het starten van het lassen heb ik direct mijn stroomsterkte ( hij valt niet op zijn gat) en de lassen zijn mooi en zuiver. Of ermee kan gepuntlast worden weet ik niet.
Ik zou hem eigenlijk moeten weg doen omdat hij te zwaar is voor mijn elektrisch net (startstroom en maar 2-fasig). Ik denk aan de huidige koperprijs hij tocn nog iets waard is.
Daar kun je mee puntlassen.
Voor oud koper wegdoen is zonde, dat maken ze niet meer.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Het motorblok heeft een laagje verf gekregen/ De cilinderkop nieuwe klepsteeldichtingen en de kleppen zijn gerodeerd en gecontroleerd op dichtheid.
Attachments
Het motorblok heeft een laagje gekregen
Het motorblok heeft een laagje gekregen
motorblok2.JPG (70.52 KiB) Viewed 7533 times
Begint er al uit te zien als een auto
Begint er al uit te zien als een auto
mooi.JPG (83.17 KiB) Viewed 7535 times
Dichtheid van de kleppen controleren
Dichtheid van de kleppen controleren
cilinderkop.JPG (69.34 KiB) Viewed 7535 times
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Dat wordt weer een heel knappe Benny.

Ik zou zeggen doe zo voort, mooi, mooi, mooi.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Deze beelden roepen leuke (en minder leuke) herinneringen bij me op.
Zo te zien wordt dit wederom een mooi en vooral gezond exemplaar!
De Bagheera's van Matramania gaan een mooie toekomst tegemoet!
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Inderdaad dat wordt een zeer mooie en roestvrije bagheera. Daar zullen de meeste van ons alleen maar van kunnen dromen.
Dat is pas liefde!! Deze zal voor eeuwig bij je blijven.
Prachtig werk wat je verzet. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Ken die wagen :) spring dan ook geregeld binnen om raad 8)
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ziet er al supergoed uit.
Het zijn enorme projecten die Baggy's, maar de voldoening zal groot worden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Vandaag de remtangen aangepakt. De voorste voorzien van een nieuwe dichtingset en een laagje verf. De achterste uit elkaar gehaald. de aluminium gescheiden van de houder om de aluminiumoxidatie er van tussen te halen. Voorzien van een nieuwe dichtingset en terug alles gemonteerd. Weer iets dat klaar is om te monteren. De motor is ook klaar. Nu nog de versnellingsbak reinigen en monteren op de motor en de groep kan in de Bagheera gemonteerd worden.
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

goe bezig :wink:
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Vandaag de motor ingebouwd. Morgen verder kl..ten in de motorruimte.
Attachments
P1040052.JPG
P1040052.JPG (130.87 KiB) Viewed 7428 times
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Gaat lekker Benny.
Stap voor stap kom je er wel.
Morgen 1e proefrit :wink: :P
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Morgen nog geen proefrit. De remtangen zijn nog niet gemonteerd.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Zonder gaat ook :roll:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Inderdaad Herman, een Matra is gemaakt om te rijden en niet om te stoppen. Helaas rijden er altijd anderen in de weg.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ziet er prachtig uit in die verzinkte jas. Opletten dat er niks in je carburators valt!!
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dat komt daar wel goed zie ik, succes er mee als ze klaar is kom ik ze wel halen.







grt harry de matra.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Een kleine stap voor de auto, maar een grote stap voor Matra. De Bagheera is terug tot leven gekomen. Zij deed het zelfs straffer dan Jezus. Die wachtte maar 3 dagen om terug te keren, maar mijn Bagheera deed er jaren over. Wie is hier nu de strafste?
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik hé benny, als ik ze kom halen dan ben ik de stafste.






grt harry de matra.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Breng dan wel een sinaasappelkistje mee om op te zitten. Uw zitvlak zou volledig blauw uitslaan tegen dat je terug in Limburg was, want er staat nog geen zetel in.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Die zetel breng ik wel mee dat is geen probleem. Het belangrijkste is dat ik de bagheera dan heb.









grt harry de matra.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Nu heb een probleem met de elektriciteit in het motorcompartiment. Het is een Bagheera met een electronische oliepeilstok. Ik heb iets electronisch gevonden . Een zwarte doos waarop een fiche moet geschoven worden. Ik zie maar 5 banen op de print maar de fiche heeft 6 aansluitingen. Nu is mijn vraag: is dat electronisch component inderdaad het onderdeel voor de oliepeilmeting of niet?
Een probleem erbij is dat de grijze fiche met de 6 aansluitingen kapot is. Heeft er iemand zo'n fiche te koop?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb geen enkele bagheera die een electronische oliepeilstok had.
Dus ik kan je niet helpen.
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Het gaat om dit onderdeel
Attachments
1311007892NP1040091.JPG
1311007892NP1040091.JPG (34.85 KiB) Viewed 7374 times
1311007783NP1040090.JPG
1311007783NP1040090.JPG (30.4 KiB) Viewed 7374 times
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Dat doosje is inderdaad voor de electronische oliepeilstok.
Het is dezelfde die ook in m'n Rancho en Horizon zit, hier zijn ze onder het dashboard aan de passagierzijde weggewerkt.

(dit kastje zit volgens mij op alle Talbot-modellen vanaf 1979 die uitgerust zijn met de electrische peilstok)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Dit doosje zit inderdaad rechts voor onder het dashbord gemonteerd.

Heb bij m'n beide bagheera's zo eentje.

Jammer genoeg heb ik geen reserve.

Hopelijk kun je het nog repareren.
Post Reply