Page 4 of 44

Posted: Fri Sep 12, 2008 5:17 am
by GODFRIED
We doen het met de middelen die we hebben en dat is voor iedereen zo.
Een mooi grote werkplaats is dan ook zeer aangenaam, In de garagebox heb ik een put maar rond de auto is er geen voldoende plaats om te werken.
Alles op zijn tijd. Als je alles eens onderhanden wil krijgen ben je gerust voor en na een jaar bezig. Dit voor een murena een bagheera dat is een heel ander verhaal. Vergeleken met deze is de murena veel fijner om aan te werken. De carrosserie is meestal nog zeer goed, dat kun je van een bagheera niet zeggen. :wink:

Herman, bedankt voor de tip met Hg roestoplosser dit is een uitstekend product. Gewoon geweldig, dat ik dat niet eerder heb leren kennen begrijp ik niet. Het ??n van de beste wat ik ooit heb gehad, volgens mij het beste! Ik gebruik het puur zonder verdunning met water. :wink:

Posted: Fri Sep 12, 2008 5:50 am
by GODFRIED
Foto's voor de behandeling met HG en er na.

De ophanging zal nog volgen deze moet nog gedaan worden. :wink:

Posted: Fri Sep 12, 2008 5:56 am
by GODFRIED
Een nieuw probleem.

De stekkercontacten zijn zeer slecht en zullen vervangen moeten.

Waar kan ik deze vinden?? zijn ze te verkrijgen als man en vrouw??

De rubbers rond de stekkers zijn volledig verduurd en moeten ook vervangen. zijn deze te verkrijgen of moet ik een alternatief zoeken?

Niet te geloven dat alles nog werkte!!!!
Zie en ween met me mee. :lol:

Posted: Fri Sep 12, 2008 9:17 am
by oetker
Die stekkerverbindingen zien er slecht uit, net als bij mij overigens.
Ben al een hele tijd bezig daar iets beters voor te vinden.
Heb er veel tijd ingestopt.
Geloof me, er is niets passends.
Wat betreft de hoesjes, ben ik ook nog op zoek.
Er zijn van die hippe gele Amphenol pluggen, maar die kunnen de stromen niet aan en passen natuurlijk niet.
Image

De enige oplossing die ik kan aandragen en waarschijnlijk ook zelf ga uitvoeren, is ieder stekkertke uit de plug te halen, en te vervangen door nieuw.
De waterdichtdichtheid puzzle ik ook nog over.
Of ik seal de stekkers dicht met een zuurvrije kit, of zoek naar bvb een passend stuurhoesje, wat ik er op klem.

Hier was ook al een aanzet gegeven, maar is een beetje dood gebloed topic.
http://oscar.messageboard.nl/7101/viewtopic.php?t=796

Posted: Fri Sep 12, 2008 10:40 am
by oetker
@Godfried.
Wat voor materiaal zijn die spatlappen van gemaakt?
Volgens mij lekken ze bij mij rechtsvoor.
Hen daar wel eens een natte mat, en de ramen zijn dicht.
Heb vroeger nog een tijdje als buschauffeur zo tusendoor gewerkt.
De bussen hadden toen aan de onderkant hele mooie polyester panelen.
Daar kun je alles van maken.
Dit is wel vlakke plaat.
Ken nog een oud monteur van de maatschappij, en heb een paar jaar geleden nog van die panelen zien liggen.
Zal is kijken of ik daar de hand op kan leggen.
Uit 1 zo'n paneel kunnen wel 10 van die spatplaten gemaakt worden denk ik.
Cor heeft ze volgens mij ook te koop gehad in namaak tijdens zijn opruiming.
Mischien heeft hij ze nog.

Posted: Fri Sep 12, 2008 2:37 pm
by benny
De stekkercontacten kan je zo kopen in een autoshop in dozen van 100 of 200 stuks. Ikzelf heb ze allemaal vervangen van de Murena.

Posted: Sat Sep 13, 2008 12:30 am
by benny
Hoeveel van die stekkers ( man en vrouw) heb je nodig. Ik heb er hier nog liggen. Dit is wel wanneer je de originele stekkerdozen gebruikt.

Posted: Sat Sep 13, 2008 3:35 pm
by GODFRIED
Herman,
De spatlappen zijn van geprest doek met een laag kunststof erover. Ze nemen zelfs water op en blijven lang nat, dat zou eigenlijk niet mogen zijn. Ik ga de 2 spatlappen die nog goed zijn behandelen met steenslag denk ik, dan kunnen ze geen water meer opnemen.

Dat je een natte mat hebt heeft een oorzaak, er komt water binnen langs??? Zeker eens zoeken. Op het forum werd dit nog ergens aangehaald, maar ik weet niet meer waar. :(

Zitten er aan de kant van de A-stijl ook spatlappen in de wielkast voor??

Benny,

Ik wil de originele stekkers behouden. Ik zal eens kijken wat ik nodig heb. :wink:

Posted: Sat Sep 13, 2008 3:55 pm
by oetker
Anvankelijk had ik lekkage rechtsonder bij de ruit.
Daar heb ik tot de ruit vervangen gaat worden een PU laagje gelegd.
Image
Image
Image
Dat is goed dicht.
Rechts achter het voorwiel, zit volgens mij een plastic kuip.
Heb het idee dat deze niet helemaal juist gemonteerd zit, waardoor er water langs de A zuil komt.
Nu is het een beetje vaag waarom mijn mat rechtsvoor soms nat is.
Heb een paar ritten gemaakt in de stromende regen, en diverse keren door de wasstraat geweest, en alles is kurkdroog.
Toen ik de auto bij Cornelis schuin op de oprit had staan was de boel ineens nat.
Moet er toch is werk van maken, maar is al maanden weer prima droog.

Die lappen zitten aan de achterkant?
Heb ze bij mij nog nooit gezien.
Misschien niet goed gekeken.

Posted: Sun Sep 14, 2008 10:03 am
by GODFRIED
Ja ze zitten achter en sluiten het voorste stuk naar de deuren en de wielkast af zodat er geen water en vuil door kan. Je ziet waar ik de steenslag gespoten heb, deze ruimte is normaal afgesloten door de spatlappen. :wink:

Posted: Sun Sep 14, 2008 10:49 am
by oetker
Dan zullen ze er bij mij toch zitten.
Kan namelijk de niet tot het deurschot kijken.
Er zit allemaal bodyshutz op, zodat het niet eens opviel dat ze er zaten.

Posted: Sun Sep 14, 2008 11:08 am
by henk wouterse
lekkage via die weg lijkt mij erg stug het zal toch voorruit, dak of deurrubbers zijn

Posted: Sun Sep 14, 2008 1:24 pm
by oetker
Ben in ieder geval vrij zeker dat er water via de A-zuilen gaat.
Na de wasstraat blijft namelijk het binnenlicht branden.
De schakelaars lopen vol.
Nu is dat volgens mij niet abnormaal, want onderin de kokers zijn ook ontwaterings gaatjes.
Nu kan het natuurlijk zo zijn dat als de boel te schuin staat, er te veel aan 1 kant komt om te verwerken, en daardoor de boel nat word.
Deurrubbers zijn ook wel aan vervanging toe.
Die kosten toch gauw ook weer €200 :(

Posted: Mon Sep 15, 2008 9:09 pm
by Marcel
Godfried,Oetker,kent ge de onderdeel nr al van de waterpomp al daar er op ebay veel q c p pompen te koop staan voor vele merken en modelen

Posted: Wed Sep 17, 2008 9:10 am
by GODFRIED
Dag Marcel,
Voor de murena 2.2 heeft QCP geen waterpomp gemaakt, ze staat wel in de boek maar past niet op murena 2.2.
Voor bagheera en de murena 1.6 zijn het dezelfde deze vindt je gemakkelijk. :wink:

Oetker, ja 200? is veel geld voor wat rubber. Weet iemand een beterkopen oplossing? Pasop! Het gaat hier om murena!!. :wink:

Posted: Wed Sep 17, 2008 4:56 pm
by benny
Voor de rubbers zijn er de volgende alternatieven:
Alfa 75(Adaptable, zonder velours maar lang genoeg), Opel Corsa

Posted: Wed Sep 17, 2008 5:35 pm
by henk wouterse
mijn broer werkt op de sloop ik zal eens vragen of er wat op lijkt

Posted: Wed Sep 17, 2008 6:47 pm
by GODFRIED
Fijn dat hier ook alternatieven zijn. Goed om te weten. :wink:

Posted: Fri Sep 19, 2008 9:35 am
by GODFRIED
Ik kon niet goed aan de roest op de steun van de rembekrachtiger en heb hem toen maar dadelijk verwijderd. Hij ligt nu in zoutzuur om de roest te verwijderen. :wink:

Roest stoppen met HG roestoplosser!!!

Mijn eerste ervaring met dit product van HG valt tegen. :evil: Als je op de zwarte laag krast dan zit er nog roest onder. Ik heb alles opnieuw zuiver gemaakt en opnieuw ingesopt, nog blijft het resultaat niet naar mijn zin. :cry:
Hg werk maar oppervlakkig, goed voor niet ingevreten roest.
Het product is niet goed op de galvanistie op ??n dag witte poeder op de zinklaag!!

Ik heb dan maar Fertan gekocht via Ebay. Ik hoop dat product veel beter is??? :wink:

Posted: Fri Sep 19, 2008 4:24 pm
by hendrik
Hij godrfied, als je iets doed moet je het goed doen zo ben ik toch.
Ik ga morgen de gas uit de grijse murena halen dat is goed voor out ijzer
of kan je die gebuiken voor jou murena je zegt het maar.




grt hendrik.

Posted: Sat Sep 20, 2008 8:56 am
by GODFRIED
Hendrik, niks weggooien ik wil het eens bekijken misschien dat ik het kan gebruiken!!! :wink:

Posted: Sat Sep 20, 2008 12:32 pm
by hendrik
Dag godfried, de gas is er uit je kijkt maar waneer je komt kijken niet te lang het licht in de weg.




grt hendrik.

Posted: Sun Sep 21, 2008 9:33 am
by GODFRIED
De delen zien er nu zo uit. Nu een goede beschermer gebruiken!! in de grondverf en aflakken. Na een nachtje insopt gelegen met HG en afgewassen begint het ijzer weer te roesten. HG heeft voor mij afgedaan, voor roest tegen te houden waardeloos!! Of heb ik een slechte fles !!!!!!!!!

Posted: Sun Sep 21, 2008 9:40 am
by benny
Godfried, een ontroester is geen roeststopper. Na het ontroesten, moet het onderdeel zo vlug mogelijk, maar dan wel droog, stof-en vetvrij, gedekt worden met een roestbeschermer of een gepaste grondverf.

Posted: Mon Sep 22, 2008 4:58 am
by GODFRIED
Volgens de bijsluiter zou het product roest verwijderen en tegenhouden. Persoonlijk vind ik dat ze er niet goed in geslaagd zijn. Misschien gebruik ik het op te weinig roest!!! Of is het de zoutzuur die nog in het metaal zit??? :o

Posted: Mon Sep 22, 2008 8:35 am
by benny
Grondig afspoelen is de boodschap.

Posted: Mon Sep 22, 2008 9:05 am
by benny
Lees eens de tekst op de volgende site

http://www.rustbuster.nl/Roest/HG_Roest ... aanwijzing

Posted: Mon Sep 22, 2008 6:35 pm
by Marcel
bloot ijzer en water dat zal altijd bruin uitslagen ,volgens mij is er maar ??n goede methode en dat is zandstralen en goede verf gebruiken, en of laten verzinken wat zeer goede resultaten geeft ,voor de prijs moet je het niet laten spreek van ondervinding.

Posted: Thu Sep 25, 2008 5:48 am
by GODFRIED
Het is niet de bedoeling om de murena volledig te slopen maar wel goed te behandelen en dat zal gebeuren. Hier de behandeling met Fertan.:wink:

Posted: Thu Sep 25, 2008 6:00 am
by GODFRIED