Page 1 of 1

TIP: zandstraal cabinet

Posted: Wed Dec 11, 2013 5:03 pm
by Richard
Ik had nog wat tegoed voor Sinterklaas. Mijn oog was gevallen op de zandstraal cabinet. Ik wil de remdelen van de Corrado aanpakken en de klauwen wegbrengen om te laten stralen. Echter voor de kosten van dit gereedschap kan ik e.e.a. niet laten doen. Vanmiddag na binnenkomt direct even getest, werkt prima, daar ga ik veel plezier van hebben.

advertentie op MP

Image

Posted: Wed Dec 11, 2013 5:21 pm
by andré
Hallo Richard,

Ziet er degelijk en handig uit.
Vertel ons bij gelegenheid eens hoe het resultaat er uit ziet.

Groetjes
André

Posted: Wed Dec 11, 2013 11:03 pm
by Muddy Bandit
Zijn heel handige dingen, als je zoiets eenmaal hebt staan gebruik je hem regelmatig. (en weten anderen het apparaat ook al snel te staan :D )

Ik heb nog wel even een tip: plak aan de binnenkant van de ruit eerst even folie.
Mijn eerste ruit was na een half jaartje al mat gestraald en kon ik dus vervangen, sindsdien gebruik ik krimpfolie om de ruit te beschermen.

Posted: Thu Dec 12, 2013 6:11 am
by Richard
folie zit er standaard op (althans op het middenvlak) en er zit reserve sheets folie bij. Misschien idd wel een idee om de hele ruit af te plakken

Posted: Thu Dec 12, 2013 8:22 am
by oetker
Inderdaad, ik doe het altijd bij iemand die een mooie kast heeft staan.
Neem meestal een zak grit en een biertje mee.
Je hebt wel een compressor nodig met veel puf anders sta je steeds op lucht te wachten.
Ge je zeker plezier aan beleven.

Groet Herman

Posted: Thu Dec 12, 2013 8:55 pm
by Muddy Bandit
Voor een extra "puf"-buffer kun je evt. een oude lpg-tank nemen en deze met een stuk slang aansluiten op de tank van de compressor, de meeste compressors hebben wel een mogelijkheid voor een aansluiting rechtstreeks op de tank.

Posted: Thu Dec 12, 2013 9:00 pm
by Richard
interessant........... hoe werkt dat dan ? zelfde druk maar een compressor die minder vaak aanslaat ?

Posted: Fri Dec 13, 2013 8:57 am
by jo
Muddy Bandit wrote:Voor een extra "puf"-buffer kun je evt. een oude lpg-tank nemen en deze met een stuk slang aansluiten op de tank van de compressor, de meeste compressors hebben wel een mogelijkheid voor een aansluiting rechtstreeks op de tank.
your my hero
Bij mijn moeder staat nog wel een oudere Atlas copco met een 100L vat maar die is eigenlijk van de drie broers tesamen (moet eigenlijk nog vragen of de andere er interesse in hebben).
Maar mijn Lidltje heeft slechts een 25 L vat, die staat dus continue te draaien als ik aan het werken ben, niet gedacht aan het 60-70L vat dat nog in de Rancho ligt....

Posted: Fri Dec 13, 2013 9:01 am
by jo
Waar koop je het straalgrit?

Posted: Fri Dec 13, 2013 10:04 am
by Muddy Bandit
jo wrote:
Maar mijn Lidltje heeft slechts een 25 L vat, die staat dus continue te draaien als ik aan het werken ben, niet gedacht aan het 60-70L vat dat nog in de Rancho ligt....
Denk er wel aan dat het debiet van de pomp niet veranderd, je hebt alleen een extra luchtbuffer om wat langer met de juiste druk te kunnen werken. :wink:

Posted: Fri Dec 13, 2013 11:23 am
by jo
Ja dat is zo maar bij bvb. motorreinigen (ben aan de Transalp bezig) gebruik ik toch vaak een pufje lucht, als die compressor dan elke 5 minuten moet aanslaan tegenover 1 of 2 keer op een avond.
Heb ook een multitool op lucht en de compressor kan het luchtverbruik net niet aan, met wat meer buffer zou dat perfect werken.

Posted: Fri Dec 13, 2013 12:12 pm
by Richard
gezien de nieuwe belastingmaatregelen moet er wel aan een tankje te komen zijn toch ?

Posted: Thu Jan 16, 2014 10:29 pm
by Richard
@andré hierbij een paar plaatjes......

Gestraald en gecoat.

Posted: Thu Jan 16, 2014 10:58 pm
by andré
Hey Richard,

Ziet er werkelijk degelijk materiaal uit. Die stukken zijn nu mooier als nieuw en dus ook beter bestand tegen de corrosie.

Alleszins bedankt voor de feedback en succes met de verdere werkzaamheden.

Groetjes
André