TIP: zandstraal cabinet

In deze rubriek komen de allerdaagse dingen ter sprake.
User avatar
Richard
Posts: 1608
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

TIP: zandstraal cabinet

Postby Richard » Wed Dec 11, 2013 5:03 pm

Ik had nog wat tegoed voor Sinterklaas. Mijn oog was gevallen op de zandstraal cabinet. Ik wil de remdelen van de Corrado aanpakken en de klauwen wegbrengen om te laten stralen. Echter voor de kosten van dit gereedschap kan ik e.e.a. niet laten doen. Vanmiddag na binnenkomt direct even getest, werkt prima, daar ga ik veel plezier van hebben.

advertentie op MP

Image
Attachments
20131211_152600.jpg
20131211_152600.jpg (375.35 KiB) Viewed 1185 times
20131211_161131.jpg
20131211_161131.jpg (378.84 KiB) Viewed 1185 times
20131211_161118.jpg
20131211_161118.jpg (302.66 KiB) Viewed 1185 times
Matra Murena 1.6, 1982 (MegaJolt Powered)
VW Corrado 2.9 VR6, 1992
Kymco New Dink 2011

User avatar
andré
Posts: 189
Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
Location: Leopoldsburg

Postby andré » Wed Dec 11, 2013 5:21 pm

Hallo Richard,

Ziet er degelijk en handig uit.
Vertel ons bij gelegenheid eens hoe het resultaat er uit ziet.

Groetjes
André

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1502
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Postby Muddy Bandit » Wed Dec 11, 2013 11:03 pm

Zijn heel handige dingen, als je zoiets eenmaal hebt staan gebruik je hem regelmatig. (en weten anderen het apparaat ook al snel te staan :D )

Ik heb nog wel even een tip: plak aan de binnenkant van de ruit eerst even folie.
Mijn eerste ruit was na een half jaartje al mat gestraald en kon ik dus vervangen, sindsdien gebruik ik krimpfolie om de ruit te beschermen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
Richard
Posts: 1608
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Postby Richard » Thu Dec 12, 2013 6:11 am

folie zit er standaard op (althans op het middenvlak) en er zit reserve sheets folie bij. Misschien idd wel een idee om de hele ruit af te plakken
Matra Murena 1.6, 1982 (MegaJolt Powered)

VW Corrado 2.9 VR6, 1992

Kymco New Dink 2011

User avatar
oetker
Posts: 6820
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Tiel NL

Postby oetker » Thu Dec 12, 2013 8:22 am

Inderdaad, ik doe het altijd bij iemand die een mooie kast heeft staan.
Neem meestal een zak grit en een biertje mee.
Je hebt wel een compressor nodig met veel puf anders sta je steeds op lucht te wachten.
Ge je zeker plezier aan beleven.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981.
Bamiscooter

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1502
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Postby Muddy Bandit » Thu Dec 12, 2013 8:55 pm

Voor een extra "puf"-buffer kun je evt. een oude lpg-tank nemen en deze met een stuk slang aansluiten op de tank van de compressor, de meeste compressors hebben wel een mogelijkheid voor een aansluiting rechtstreeks op de tank.
Rustig aan....

Ben ik ook de hele dag druk mee.....



Talbot Horizon 1.1 LS 1981

Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
Richard
Posts: 1608
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Postby Richard » Thu Dec 12, 2013 9:00 pm

interessant........... hoe werkt dat dan ? zelfde druk maar een compressor die minder vaak aanslaat ?
Matra Murena 1.6, 1982 (MegaJolt Powered)

VW Corrado 2.9 VR6, 1992

Kymco New Dink 2011

User avatar
jo
Posts: 1418
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Postby jo » Fri Dec 13, 2013 8:57 am

Muddy Bandit wrote:Voor een extra "puf"-buffer kun je evt. een oude lpg-tank nemen en deze met een stuk slang aansluiten op de tank van de compressor, de meeste compressors hebben wel een mogelijkheid voor een aansluiting rechtstreeks op de tank.

your my hero
Bij mijn moeder staat nog wel een oudere Atlas copco met een 100L vat maar die is eigenlijk van de drie broers tesamen (moet eigenlijk nog vragen of de andere er interesse in hebben).
Maar mijn Lidltje heeft slechts een 25 L vat, die staat dus continue te draaien als ik aan het werken ben, niet gedacht aan het 60-70L vat dat nog in de Rancho ligt....
2X Avantime privilege 2.2dci 2003 1 nog op te maken
2XCitroen C8, 2.0 Hdi te slopen, 2.2HDI full option dagelijkse slee
Porsche 944/1 2.5l
http://s9.photobucket.com/albums/a58/pasojo/
beter oud en frans dan nieuw japans :lol:

User avatar
jo
Posts: 1418
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Postby jo » Fri Dec 13, 2013 9:01 am

Waar koop je het straalgrit?
2X Avantime privilege 2.2dci 2003 1 nog op te maken
2XCitroen C8, 2.0 Hdi te slopen, 2.2HDI full option dagelijkse slee
Porsche 944/1 2.5l
http://s9.photobucket.com/albums/a58/pasojo/
beter oud en frans dan nieuw japans :lol:

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1502
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Postby Muddy Bandit » Fri Dec 13, 2013 10:04 am

jo wrote:
Maar mijn Lidltje heeft slechts een 25 L vat, die staat dus continue te draaien als ik aan het werken ben, niet gedacht aan het 60-70L vat dat nog in de Rancho ligt....


Denk er wel aan dat het debiet van de pomp niet veranderd, je hebt alleen een extra luchtbuffer om wat langer met de juiste druk te kunnen werken. :wink:
Rustig aan....

Ben ik ook de hele dag druk mee.....



Talbot Horizon 1.1 LS 1981

Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
jo
Posts: 1418
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Postby jo » Fri Dec 13, 2013 11:23 am

Ja dat is zo maar bij bvb. motorreinigen (ben aan de Transalp bezig) gebruik ik toch vaak een pufje lucht, als die compressor dan elke 5 minuten moet aanslaan tegenover 1 of 2 keer op een avond.
Heb ook een multitool op lucht en de compressor kan het luchtverbruik net niet aan, met wat meer buffer zou dat perfect werken.
2X Avantime privilege 2.2dci 2003 1 nog op te maken
2XCitroen C8, 2.0 Hdi te slopen, 2.2HDI full option dagelijkse slee
Porsche 944/1 2.5l
http://s9.photobucket.com/albums/a58/pasojo/
beter oud en frans dan nieuw japans :lol:

User avatar
Richard
Posts: 1608
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Postby Richard » Fri Dec 13, 2013 12:12 pm

gezien de nieuwe belastingmaatregelen moet er wel aan een tankje te komen zijn toch ?
Matra Murena 1.6, 1982 (MegaJolt Powered)

VW Corrado 2.9 VR6, 1992

Kymco New Dink 2011

User avatar
Richard
Posts: 1608
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Postby Richard » Thu Jan 16, 2014 10:29 pm

@andré hierbij een paar plaatjes......

Gestraald en gecoat.
Attachments
20140116_221036.jpg
20140116_221036.jpg (373.92 KiB) Viewed 1085 times
20140116_221011.jpg
20140116_221011.jpg (345.01 KiB) Viewed 1085 times
20131211_153535.jpg
20131211_153535.jpg (200.29 KiB) Viewed 1085 times
20131211_152551.jpg
20131211_152551.jpg (235.68 KiB) Viewed 1085 times
Matra Murena 1.6, 1982 (MegaJolt Powered)

VW Corrado 2.9 VR6, 1992

Kymco New Dink 2011

User avatar
andré
Posts: 189
Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
Location: Leopoldsburg

Postby andré » Thu Jan 16, 2014 10:58 pm

Hey Richard,

Ziet er werkelijk degelijk materiaal uit. Die stukken zijn nu mooier als nieuw en dus ook beter bestand tegen de corrosie.

Alleszins bedankt voor de feedback en succes met de verdere werkzaamheden.

Groetjes
André


Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest