Jammer hoor die groen denkende jongens

In deze rubriek komen de allerdaagse dingen ter sprake.
Post Reply
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Regering noem je dat nog een regering?
NVA mocht niet aan de macht komen want die zouden het land willen splitsen, wat gebeurd er nu?
Ze doen er alles aan om het land kapot te maken, laatste nieuwe is BTW naar 22%, tja ik ga in het buitenland winkelen als dat erdoor komt, is nu trouwens al vaak goedkoper, rij geregeld naar Breda.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
hendrik
Posts: 4846
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Je hebt gelijk jo, ik doe dat nu ook al.Ik ga altijd naar maastricht om te winkelen. Als ze zo door gaan gaat belgie naar de kloten.






grt harry de matra.
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

in NL gaat men het her-overwegen hoor ik net in het nieuws
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 7994
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik hoorde dat het van de baan is.
Ze gaan nu in overleg om het dagelijkse gebruik (woon/werk verkeer) aan te pakken.
Dat gaat inhouden dat waarschijnlijk de 60 dagen kaart terug komt of zoiets.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

60 dagen kaart ?
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 7994
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Hier staan wat beschouwingen daarover.

http://www.fehac.nl/faq/99-vrijstelling-wegenbelasting
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

De lucht is bij lange na nog niet helder, en vooral voor de oldtimer dieselrijders is er nog totaal niets geen duidelijkheid.

Je zult maar een oldtimer 4x4 hebben... vooral in dat segment zullen de grootste klappen nog kunnen vallen.
Denk eens aan de Toyota Landcruiser, Nissan (Datsun) Patrol, Isuzu Trooper, Mitshubishi Pajero 1, Landrover, de voertuigen van "Keep Them Rolling", oldtimer vrachtauto's... allemaal auto's met en gewicht boven de 1500 kg, en daar zou men opeens ruim 1700 euro per jaar voor moeten gaan betalen. :(
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 7994
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Blij wordt ik er niet van.
Gaat bij mij gewoon 240 Euro extra belasting per jaar kosten
Omdat te compenseren zal ik er 1 schorsen.
Dat scheelt dan MRB en verzekering en schroef ik wel af en toe het kenteken over om met de andere te rijden.

De Honda kan ik het gas gaan uithalen.
Die komt in voltarief op LPG
Weet nog niet of we dat gaan doen.
Die kan ook gewoon door naar de sloop eventueel.
Dat hangt van het spaarpotje van me schoondochter af wat er mee gaat gebeuren.

Goede regeling van de regering :evil:
Ik heb het vermoeden dat de 153miljoen besparing bij lange niet gehaald gaat worden.
Net als ik zullen mensen wegen zoeken en we kunnen wel stellen dat de Diesel oldtimer nog 0 waarde heeft en de andere oldtimrs veel minder.
Dit gaat eerder geld kosten.
Was de Matra gemiddeld 1 euro per kilo waard, dat is nu gehalveerd.
Een aantal bedrijven zullen het niet kunnen bolwerken en de geest geven.
Een halve industrie gaat hiermee op zijn gat.
De negatieve spiraal in dit land gaat verder.
De regering roept hard dat we geld moeten gaan uitgeven maar met de overheid als grootste graaipost valt er niets meer uit te geven.
Is leven in Holland nog leuk?
We komen steeds meer in een negatieve spiraal waar alles minder word en we omkomen in de regelgeving.
Zelf valt er straks niks meer te beslissen.
Er wordt voor u gedacht.
Wie meedenkt betaald extra.
K*tland.
Groet Herman
Last edited by oetker on Thu Apr 25, 2013 8:25 am, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Het leven hier is geweldig. Je moet er wat voor over hebben. Liefst nooit gewerkt hebben, nooit gespaard hebben, rekeningen niet betalen, schulden maken en lantefanterren. Dan en alleen dan komt de overheid je tegemoet !
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 7994
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Inderdaad, onze gemiddelde medelanders zijn het best af.
Denk dat ik ook maar asiel ga aanvragen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Wat gaat hydraulique bvb. doen? Leontien zonder job?
Ze werken daar ook nog aan SMs en DSen maar de CX markt kan zomaar op zijn gat vallen, meer dan de helft van de CXen zijn diesel of lopen op gas.
Snap het niet LPG omdat het goedkoop is ja, daarom doe je dsat maar eregens ook een stuk omdat je weet dat die oldtimer niet de zuiverste uitstoot heeft en met LPG is dat ineens opgelost, de motor die minder vuil is.

Wat willen ze nu?
Dat je dan een Wartburg-Trabant gaat rijden? Volledig vrijgesteld maar wel lekker die 2takt.
Zelf heb ik leren rijden met mijn vader zijn Barkas paar jaar later even een wartburg gehad maar die weg gedaan omdat ik met rode kaken rondreed, iedereen rondom me bekeek me alsof ik gek was zoveel te durven uitstoten, en gelijk hadden ze.

Hopelijk kijken ze in Brussel jullie maatregel niet af want die hebben ook constant geld nodig (iets met een gat in hun hand en slecht vaderschap)
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
matrafan
Posts: 2146
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Dit zijn de nieuwe belgische regels waarschijnlijk in voege vanaf 1 Juni 2013

BRUSSEL - Op 06.02.2013 werden we uitgenodigd op het kabinet van Staatssecretaris voor Mobiliteit M. Wathelet teneinde de laatste details te bespreken betreffende het oldtimerstatuut. M. Wathelet heeft het project goedgekeurd maar wil zich momenteel enkel beperken tot de uitbreiding van het gebruik van de oldtimer en niet zozeer tot de uitbreiding van de technische keuring.

Wat betekent dit voor het oldtimerstatuut dat onderhandeld werd door de BFOV?

Heel simpel!

a) leeftijd van de oldtimer

De leeftijd wordt voor alle categorieën van voertuigen 25 jaar, dus ook voor de bedrijfs- en militaire voertuigen die momenteel 30 jaar moeten zijn om van het oldtimerstatuut te genieten

b) gebruik oldtimer

Deze voertuigen zijn uitgesloten van volgend gebruik:
• commercieel en professioneel gebruik;
• woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
• bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;
• gebruik als werktuig of werkmiddel alsook voor interventieopdrachten.

Definities die toegevoegd werden aan het KB 15.03.1968 om dit gebruik te duidelijk te omschrijven:
• commercieel gebruik: elk gebruik dat bedoeld is voor of gericht is op zakelijk of persoonlijk financieel gewin;
• professioneel gebruik: elk gebruik ten behoeve van de beroepsuitoefening of de bedrijfsvoering;
• woon-werkverkeer: de verplaatsing van en naar de plaats van tewerkstelling;
• woon-schoolverkeer: de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling door studerenden.”

De oldtimers zullen dus dag en nacht mogen rijden en dienen niet noodzakelijk gebruikt te worden in het kader van een behoorlijk toegelaten manifestatie. Gedaan met de soms moeilijke controles van de politie, behalve indien u de oldtimer zou gebruiken voor commerciële, professionele doeleinden of tijdens het woon-werk of woon-schoolverkeer.

c) gebruik oldtimer - rupsvoertuigen

Voor voertuigen uitgerust met rupsbanden wordt het gebruik beperkt tot:
• oldtimermanifestaties;
• proefritten binnen een straal van 3km vanaf de stallingsplaats van het voertuig.”

Het is nu nog enkel wachten op de publicatie in het Belgisch Staatsblad! We zullen u informeren van zodra wij er kennis van genomen hebben. M. Wathelet voorziet het in voege treden van het nieuwe oldtimerstatuut omstreeks 01 juni 2013.


Update 18.03.2013
User avatar
hendrik
Posts: 4846
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

En hoe dikwijls moeten we dan naar de keuring gaan jos dat staat er niet bij?






grt harry de matra.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Ik heb er anders dikke vinger aan, volgende maand heb ik mijn 25 jaar oude moto gerestaureerd en die gaat wel dienen voor woonwerk verkeer.

Wat met de verhuurfirma's? oude Rollsjes, Ferrari's, de feestbussen etc.

Toch wel straf dat een paar man en ne paardekop met de regering een regeling kan uitwerken wetende dat vele hier het slachtoffer van zijn.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
oetker
Posts: 7994
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

De regeringen moeten in tijden van crisis zoveel mogelijk bij elkaar harken.
Deze keer geen bureaus die de nadelige gevolgen berekenen.
Ik denk dat deze maatregel meer gaat kosten dan hij opbrengt.
Laten we hopen dat de maatregel alsnog wordt afgeschoten door de kamer.
Dit jaar kunnen we nog onder de oude regeling maar het is zo 2014
We zullen zien.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Gezond verstand in een ongewone mate is wat
de wereld wijsheid noemt…(Samuel Taylor Coleridge)
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Dat geintje gaat mij volgend jaar dus € 868,= aan belastingen kosten voor de Rancho en Horizon.
Het zogenaamde kwarttarief is voor mij niet mogelijk aangezie de auto's met de winterdag ook op een openbare parkeerplaats gestald staan, en schorsen is om diezelfde reden dus ook niet mogelijk...

Zal er waarschijnlijk op neer gaan komen dat deze hobby voor mij "einde oefening" gaat worden, € 868,= aan belastingen gaan betalen om hooguit 4000 pretkilometers te rijden is teveel van het goede... :cry:


Hoog tijd voor harde acties door de oldtimerliefhebbers, als de haagse maffia niet wil horen dan moeten ze het maar eens gaan voelen.
Gezamelijk het verkeer in Nederland maar eens plat gaan gooien door met de oldtimers overal te gaan klaverbladrijden lijkt mij wel wat... en koninginnedag (30 april) is er een hele mooie dag voor. 8)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
JV
Posts: 511
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by JV »

De auto´s voor drie maanden in een stalling zetten is dan de moeite waard, dat scheelt je de helft van de kosten.
Maar leuk is anders.
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
matrafan
Posts: 2146
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

hendrik wrote:En hoe dikwijls moeten we dan naar de keuring gaan jos dat staat er niet bij?
grt harry de matra.
Dacht ergens gelezen te hebben dat de keuring ten vroegste eind 2014 of begin 2015 in voege zou gaan.

Hieromtrent zijn er nog geen vaste regels om dit uit te voeren, wordt blijkbaar nog besproken door de bevoegde instanties.
User avatar
hendrik
Posts: 4846
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

En dat zou dan om de drie jaar zijn hé jos?






grt harry de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

JV wrote:De auto´s voor drie maanden in een stalling zetten is dan de moeite waard, dat scheelt je de helft van de kosten.
Maar leuk is anders.

En dat is juist het grote probleem van velen die geen eigen stallingsmogelijkheid hebben.
Een garagebox huren kost hier al zo'n € 600,= per jaar (en voor elke garagebox staan de huurders in een rij), en de caravanstallingen (betaal je ook snel zo'n 200 euro voor) zitten met de winterdag allemaal vol.

Het komt er gewoon op neer dat diegenen die een eigen stallingmogelijkheid op privé-terrein hebben hun hobby nog enigszins betaalbaar kunnen houden, maar diegene die daar niet over kan beschikken is volgend jaar fors de dupe van deze nieuwe regeling.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
matrafan
Posts: 2146
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

hendrik wrote:En dat zou dan om de drie jaar zijn hé jos?
grt harry de matra.
Dat is inderdaad één van punten waar nog over vergadert wordt.
Zal waarschijnlijk om de drie jaar worden en dan aangepast aan oldtimers.
Tevens keuringen door speciaal opgeleid personeel en aan de normen van de jaren '60/'70/'80.

Maar daar wordt later meer over bekend gemaakt.
User avatar
hendrik
Posts: 4846
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja zo moet dat ook zijn hé jos anders komen we er nooit door.







grt harry de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Hier een partij die daadwerkelijk voor de nederlandse oldtimerliefhebbers opkomt, en in het verleden ook al bewezen heeft meer te kunnen bereiken als wat die alliantie van Fehac en kornuiten kan/wil:

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/

Meld je allen aan, ze hebben vele steunbetuigingen nodig om de draad verder op te kunnen pakken.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7994
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dan ga ik dit maar doen met de gasinstallatie van de Honda.

http://www.autoblog.nl/nieuws/de-wraak- ... bers-58715
Last edited by oetker on Mon May 13, 2013 8:11 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ik zou er nog liever een compressor van gaan maken, kun je je de verzendkosten ook nog besparen.
Ik denk er niet over om die Weekers ook nog een oudijzerhandel inkomstenbron geven als dank... :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zonde, nu heb je een zuinige en milieuvriendelijke auto en is het nog niet goed. :cry: Afzetters...zakkenvullers...
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Als je de commentaren leest onder de foto wordt daar nogal wat geluld zeg.
Post Reply