Jammer hoor die groen denkende jongens

In deze rubriek komen de allerdaagse dingen ter sprake.
Post Reply
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Het blijft een grote chaos bij de nederlandse belastingdienst.

Voor de Talbot Horizon (1981 op benzine, overgangsregeling) heb ik ook nog niets ontvangen.
Maar voor de Jeep Wagoneer (1971 op LPG, blijvend belastingvrij) heb ik inmiddels wel een aanslag gekregen van € 2880,=. :o

Na een half uur aan de telefoon te hebben gehangen bleek dat dus een foutje in hun bestand te zijn, maar om dat foutje recht te zetten werd ik wel verzocht om hiervoor even de gebruikelijke "gangbare" weg te nemen.
(dus eerst even betalen en bezwaar maken, dan wordt het bezwaar in behandeling genomen en bij gelijk wordt het bedrag dan ook weer terug gestort)
Ik doe er verder dus totaal niets meer mee, laat ze het maar lekker zelf uitzoeken... ik kan m'n tijd en centen wel wat beter besteden. :evil:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik heb ook al verzocht via een brief mij de rekening te sturen voor de rat als oldtimer regeling.
Ik kreeg keurig antwoord dat dit automatisch komt en dan de keus gemaakt kan worden voor een kwartaal stallen of constant rijden met bijbehorende rekening.
Zo houd je ze ook bezig :evil:

Patrick, laat ze maar lekker darren daar.
Je kunt wel de deurwaarder verwachten natuurlijk.
Ambtelijke molens malen langzaam maar ze gaan door tot het bittere einde.
Natuurlijk zullen ze nooit hun ongelijk toegeven.
Tot 40 tellen is ze nog niet gelukt daar en 1971 is natuurlijk een hoger getal in jaren.
Stelletje eikels daar.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

400 miljoen minder accijns opbrengst.

http://www.nieuws.nl/algemeen/20140404/ ... sverhoging

Nog steeds ziet de overheid niet dat dit door de verhoging komt.
Er wordt geen meter minder gereden of gerookt maar men wipt eenvoudig even de grens over.
In de Duitse supermarkten lopen de nederlanders elkaar de bulten voor de kop.
Bij de tankstations daar is het wachten tot de Nederlanders voor je hun tank en jerrycans vol hebben.
Ik heb niet gestudeerd om dit in te zien.
Droom maar lekker verder CBS en overheid. :evil:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Het is een keer bij jullie goedkoper en dan eens bij de buren. Dat is een fenomeen dat altijd terugkeert.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Laat ze daar in Den Haag maar lekker verder dromen, het feit is er gewoon dat ik vorig jaar zo'n € 1200,= heb bespaard door boodschappen te halen en te tanken in duitsland.
De grote prijspakkers zijn de brandstoffen, vlees, drank, rookwaren en wasmiddelen.
En dit jaar zal het nog voordeliger uit gaan pakken door de extra accijnsverhogingen.
En ik hoef er niet eens speciaal voor om te rijden, het gaat gelijk mee met familiebezoek over de grens.


Ow ja, die belastingaanslag voor m'n belastingvrije Jeep is inmiddels ook recht gezet zonder dat ik er nog wat voor moest doen, blijkbaar zijn ze een beetje wakker geworden bij de belastingdienst.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het is een zooitje daar bij de belastingen.
De Honda was eind december gesloopt en vernietigd en op 10 januari kwam de rekening voor gas wegenbelasting binnen.
Daar hebben we maar een vliegtuigje van gevouwen.
Jij bespaart 1200 Euro.
Dat ga ik niet halen maar het bedrag is zeker aanzienlijk te noemen.
Ik heb dit jaar nog geen liter benzine getankt in nederland.
Ook de drank en frisdranken nog niets gekocht hier.
De vriezer ligt mudvol.
Ik doe hier alleen nog maar de noodzakelijke boodschappen.
Het grote inkopen doe ik wel over de grens en dat blijft zo denk ik.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

oetker wrote:Bij de tankstations daar is het wachten tot de Nederlanders voor je hun tank en jerrycans vol hebben.
Ohhh Herman, was jij dat laatst achter mij ?? Sorry hoor...... :lol: :lol:
Attachments
20140405_130732.jpg
20140405_130732.jpg (169.97 KiB) Viewed 11657 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Hele bekende jerrycans.
Die zijn super afgeprijst bij de Kaufland 8)
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

nee, bij van Cranebroek in Schijndel, veel voor weinig...........
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Post by bart_heemskerk »

De blauwe brief is binnen. €93. Als ik voor 19 april betaal,dan stem ik in met de overgangsregeling. Dus binnen 14 dagen betalen.
Gelukkig ben ik dit weekend thuis, en kan ik op tijd betalen. De komende twee weken ben ik van huis. Dat loopt dus goed af. Anders zou ik na twee weken de brief vinden en dan al te laat zijn :roll: Leuker kunnen we het niet maken.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

En het gaat verder.

Beste H.Harteman,

Proefprocedures zullen worden opgestart!
Stichting Autobelangen is met de Belastingdienst overeengekomen om een aantal proefprocedures op te starten om de rechtmatigheid te toetsen van het betalen van motorvoertuigen ouder dan 26 jaar en jonger dan 40 jaar. In deze nieuwsbrief leggen wij u uit wat u kunt doen in uw situatie. Omdat in dit verband wordt ingegaan op zowel de bezwaarprocedure als de al lopende beroepsprocedures, verzoeken wij u deze nieuwsbrief goed door te lezen.

Fase van bezwaar
Op dit moment ontvangen velen van u, die nog in de fase van bezwaar zitten, een brief van de Belastingdienst met een aanbod vaststellingsovereenkomst. Hierdoor bestaat voor u de mogelijkheid om aan te sluiten bij het oordeel van de rechter over deze proefprocedures. Let op : (i) met ondertekening van deze vaststellingsovereenkomst doet u afstand van uw recht om zelfstandig in beroep te gaan, het oordeel van de rechter in de proefprocedures is dan leidend. (ii) Na ondertekening van de vaststellingsovereenkomst kunt u hierop niet meer terugkomen. Uw keuze is aldus definitief en u kunt zich niet meer uit de procedure terugtrekken. Op onze website kunt u binnenkort een voorbeeld vaststellingsovereenkomst en de toelichting terug vinden, LEES DEZE ZORGVULDIG DOOR! U moet zelfstandig een keuze maken of u wel of niet akkoord gaat met de vaststellingsovereenkomst!

Voor- en nadelen van de vaststellingsovereenkomst:
Voordelen:

- U hoeft niet meer telkens opnieuw bezwaar aan te tekenen tegen de betaling van de motorrijtuigenbelasting;

- U hoeft zelf geen beroepsprocedure op te starten;

- U heeft nauwelijks kosten, deze worden door de Stichting Autobelangen gemaakt;

- De juridische expertise van onze advocaat wordt ook voor uw belang aangewend.

Nadelen:

- Uw doet afstand van uw persoonlijke argumentaties. Wel worden diverse feiten en omstandigheden aan de rechter voorgelegd, die zich bij veel bezwaarmakers voordoen (zoals het hobbymatige gebruik van de oldtimer).

- Met het ondertekenen van de vaststellingsovereenkomst doet u afstand van uw recht om een schadevergoeding te eisen buiten de betaalde motorrijtuigenbelasting.

De vier zaken die aan de rechter zullen worden voorgelegd zijn:

1. Een personenauto rijdend op benzine met een datum eerste toelating van voor 1987,

2. Een personenauto rijdend op diesel met een datum eerste toelating van voor 1987 ( een oldtimer rijdend op LPG met een datum eerste toelating van voor 1987 is met deze categorie vergelijkbaar ),

3. Een personenauto rijdend op benzine met een datum eerste toelating van 1987, en

4. Een personenauto rijdend op diesel met een datum eerste toelating van 1987.

Met deze selectie van zaken komen alle soorten situaties aan bod: oldtimerbezitters die de volledige motorrijtuigenbelasting moeten betalen, oldtimerbezitters die onder de overgangsregeling van de nieuwe wetgeving vallen en oldtimerbezitters die eerst onder een overgangsregime van de oude regeling ("regeling Vliet") vielen maar als gevolg van de nieuwe wetgeving nu alsnog de gehele motorrijtuigenbelasting moeten betalen.

Er zullen geen aparte proefprocedures voor motorrijwielen, vrachtwagens,autobussen en campers worden gevoerd. De rechtsvragen die in de proefprocedures door de rechter over auto's zullen worden beantwoord, zijn echter ook relevant voor de hier genoemde andere categorieën van oldtimers, zodat ook zij zich bij de proefprocedures kunnen aansluiten via het ondertekenen van de vaststellingsovereenkomst.

Fase van beroep
Diegenen die al in de fase van beroep zitten, krijgen niet het aanbod vaststellingsovereenkomst. Deze personen ontvangen van de rechtbank in beginsel een brief waarin zij worden geïnformeerd over de beroepsprocedures en worden verzocht, indien zij mee willen liften met de uitkomst van de proefprocedures, de rechtbank te verzoeken tot aanhouding van hun beroep tot de proefprocedures tot de hoogste nationale rechterlijke instantie zijn uitgeprocedeerd dan wel totdat een uitspraak van een lagere rechter onherroepelijk is geworden. Heeft u een dergelijke brief van de rechtbank ontvangen, dan dient u daarop tijdig te reageren of u wel of niet uw zaak wil aanhouden. Wilt u uw zaak niet aanhouden, dan heeft dat tot gevolg dat de rechtbank de uitspraken in de proefprocedures niet zal afwachten.

Voor zover u van de rechtbank (nog) geen brief om aanhouding van de zaak hebt ontvangen, dan kunt u ook zelf de rechtbank hierom verzoeken. Wij raden u aan dit te doen, indien u wilt dat de uitspraak van de proefprocedures in uw zaak leidend zal zijn. In de bezwarengenerator staat hiervoor een brief die u kunt gebruiken.


Samenvattend: wat te doen in uw situatie?

Niet iedereen is op dit moment in de zelfde fase van bezwaar of beroep. Daarom leggen wij u hieronder uit wat te doen in welke situatie, lees dit zorgvuldig:

(1) U heeft wel bezwaar gemaakt, maar nog geen beslissing daarop ontvangen: de Belastingdienst neemt momenteel in beginsel geen beslissingen op bezwaar. Indien u al wel bezwaar hebt gemaakt, maar nog geen beslissing daarop hebt ontvangen, dan ontvangt u van de Belastingdienst een aanbod vaststellingsovereenkomst. Indien u die tijdig ondertekent, neemt u deel aan de proefprocedures. Tegen betalingen op aangifte van volgende tijdvakken hoeft geen bezwaar te worden gemaakt. Deze worden zo nodig ambtshalve door de Inspectie gewijzigd, indien de uitspraak van de rechter gunstig uitvalt voor de oldtimerbezitters. Indien u de vaststellingsovereenkomst niet ondertekent, dan ontvangt u alsnog een beslissing op uw bezwaarschrift. In dat geval geldt voor u de situatie zoals hierna onder (2) is beschreven.

(2) U heeft al een beslissing op uw bezwaarschrift ontvangen: een ieder die nu al een beslissing op bezwaar ('uitspraak') heeft ontvangen, moet hoe dan ook tijdig pro forma beroep instellen met daarbij het verzoek om aanhouding van de zaak tot de proefprocedures tot de hoogste nationale instanties (dan wel wanneer een uitspraak van een lagere rechter onherroepelijk is) zijn uitgeprocedeerd. U moet nog wel bezwaar maken tegen de eerstvolgende betaling die u moet doen, vervolgens krijgt u daarover een vaststellingsovereenkomst door de Belastingdienst aangeboden, waarna deze en alle volgende betalingen wel onder de vaststellingsovereenkomst vallen.

(3) Er is geen bezwaar gemaakt: de personen die geen bezwaar hebben gemaakt, vallen buiten de regeling. Echter, wanneer u bezwaar maakt tegen de betaling op aangifte van een volgend tijdvak kunnen die betaling en opvolgende betalingen alsnog onder de regeling komen te vallen. U ontvangt dan namelijk alsnog een aanbod vaststellingsovereenkomst. Wij raden aan deze groep mensen aan dan bezwaar te maken.

(4) Er is al een beroepsprocedure bij de rechter gestart: voor degenen die al een beroepsprocedure zijn gestart, geldt dat deze procedure niet onder de vaststellingsovereenkomst valt. Wij raden u aan de rechtbank te verzoeken om aanhouding van de behandeling van uw zaak ((In de bezwarengenerator staat hiervoor een brief die u kunt gebruiken), zodat de rechtbank de uitspraken in de proefprocedures afwacht en vervolgens conform die uitspraken in uw procedure zal beslissen. De Belastingdienst zal ook een dergelijk verzoek bij de rechtbank in de specifieke procedures indienen. Ook voor deze groep geldt – net als voor degenen die nu nog geen bezwaar hebben gemaakt – dat wanneer u bezwaar maakt tegen de eerstvolgende betaling op de aangifte, u vanaf dat moment de betaling wel onder de reikwijdte van de regeling kunt laten vallen door ondertekening van de vaststellingsovereenkomst die u dan wordt toegestuurd. Indien u de vaststellingsovereenkomst ondertekent, hoeft u daarna geen nieuwe bezwaarschriften meer in te dienen tegen de volgende rekeningen.


Nogmaals, lees de brieven van de Belastingdienst goed door voordat u een keuze maakt. Uw keuze is immers definitief! Tot slot is het belangrijk om tijdig een keuze te maken waar u achter staat. Uiteindelijk bent u zelf verantwoordelijk voor de keuze die u maakt!

Enfin, we komen steeds verder in onze strijd tegen deze ongewenste oldtimerwet. Wat grote belangenbehartigers als RAI Vereniging, BOVAG, FOCWA, ANWB, KNAC en FEHAC vorig jaar niet is gelukt, hebben wij voor elkaar gekregen: effectief protest en vergaande samenwerking met de belastingdienst om de zaak geregeld te krijgen!

Net als vier jaar geleden bij de youngtimerwet gaan we ook nu voor de overwinning. We zijn geen grote club, integendeel. We zijn een klein team van autoliefhebbers met een enorme dosis enthousiasme en inzet. Het werk dat we verzetten kost ons veel tijd en geld (denk alleen maar aan alle organisatorische en juridische kosten). Door mee te doen met onze proefprocessen bespaart u een heleboel. Allereerst tijd natuurlijk, maar ook: geen aangetekende brieven meer, geen kosten voor het aanteken van beroep, geen reiskosten en griffierechten voor de rechtbank en bovenal geen kosten voor juridische bijstand. Help ons door ons financieel te ondersteunen; we hebben het hard nodig!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

ik kreeg de mail ook. ben alleen even de draad kwijt omdat er nogal wat tijd tussen heeft gezeten. De laatste brief die ik van de belasting heb is een afwijzing van het bezwaar, tevens wordt niet de mogelijkheid geboden tot een mondelinge toelichting / hoorzitting. Volgens mij moet ik het nu eerst aanvechten en voor de rechter brengen voordat deze inhoud van deze laatste brief van toepassing wordt op mijn situatie.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het word steeds ingwikkelder.
Ik ben allang afgehaakt.
Laat dat liever over aan mensen die er wat meer kijk op hebben.
Er wordt wel gesproken over induviduele acties maar uiteindelijk zal rechtsgelijkheid gelden als de rechter besluit.
Dan kun je niet met 2 maten meten door de ene wel de voordelen van belastingvrij te geven en de ander niet.
In plaats daarvan zal ik nog een kleine donatie doen alhoewel ik vermoed dat het een verloren strijd is die pas bij het Europeesche hof op wat gehoor kan rekenen.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

denk ook dat het een lastig verhaal wordt, maargoed niet geschoten...
heb beroep aangetekend en daarmee verwacht ik mee te kunnen liften op eventuele successen, ik wacht maar even af....
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ik ben er ook al mee gestopt, al de tijd en kosten die ik daarin moet gaan besteden wegen totaal niet op tegen evt. de volle mep belasting betalen.
En dan moet je ook nog maar afwachten hoe lang dat gedoe nog aangehouden wordt, het komt er meestal toch wel op neer dat de roverheid uiteindelijk de langste adem en meeste draagkracht voor dat soort procedures heeft.


Ik ga ondertussen wel wat meer "burgerlijke ongehoorzaamheid" toepassen ter compensatie, dat kost me ook veel minder moeite.
Dus iemand nog interesse voor een partijtje straatmeubilair bestaande uit straatlantaarns, verkeersborden, flitspalen en putdeksels? :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

De putdeksels zijn tegenwoordig plastic.
Bij ons in de straat zijn ze laatst gejat en de complete putten vervangen door plastic.
Liggen ze soms bij jou :lol:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

:oops:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

En het gaat naar de rechter 10 december.

https://www.youtube.com/watch?v=m-r2w3IgTGM
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

De kandidaten voor de proefprocessen stellen zich voor.
In het filmpje komt duidelijk naar voren wat de overheid met de maatregel veroorzaakt.

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/inde ... Itemid=232
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het blijft de gemoederen bezig houden.

https://www.youtube.com/watch?v=Z4w7e1iPtZQ#t=1250
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Vandaag diende de eerste rechtzaak van 5 geplande.

http://www.autoweek.nl/nieuws/31971/mrb ... or-rechter

Verslag van deze rechtszaak.

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/inde ... Itemid=255
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Tot de zomer gaan de rechtzaken door.
Hier een samenvatting.

Beste H.Harteman,

Op 26 februari jongstleden was het de eer aan Arjan Lenoir om voor de rechter te verschijnen met zijn BMW 535i op benzine; dat was van belang omdat Arjan representatief is voor een zéér grote groep van oldtimerbezitters. Zo'n 75% van de oldtimers waarvoor we vechten, rijdt op deze brandstof.

17 maart Mike van Balen.

Belangrijk dus (!) maar inhoudelijk interessanter is misschien nog wel hoe de proefprocessen gaan verlopen voor de diesels en de LPG-auto's. De twee groepen die door de politiek en de Staat als veelrijder worden weggezet, terwijl dit aantoonbaar niet waar is! Op dinsdag 17 maart is het de beurt aan Mike van Balen met zijn Landrover Defender Diesel en ons hele team is dan ook rázend benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Andere data.

Een week later - op 26 maart - staat Ko van Tuijl "op de rol" zoals dat heet. Ko rijdt met een Chevrolet op LPG en rijdt maar liefst 1.200 (nee, geen nul vergeten) kilometer per jaar. In dat licht bezien is de 5.000 kilometer die Mike jaarlijks met zijn Defender rijdt inderdaad veel... Enfin, dat is cynisch bedoeld en u snapt wel waar die grondtoon vandaan komt. Op 21 april staat dan nog de rechtszaak van Ron van der Klashorst gepland. Ron rijdt zo'n 2.000 kilometer per jaar in zijn Renault Alpine GT. Op kerosine zou je denken met zo'n auto, maar nee, dat doet hij netjes op benzine à raison van € 1,36 per liter.

Alleen de rechtszaak van Bart Kouwenhoven moet nog opgevoerd worden. Net zoals zijn auto trouwens: een beetje chiptuning kan natuurlijk geen kwaad met de 59 KW aan motorvermogen die Bart beschikbaar heeft in zijn groene Mercedes-Benz 240D. Maar goed, de diesel is er dan ook niet voor dagelijks gebruik. U en ik wisten dat al en aan de rechter leggen we het graag uit.

De een na de ander, en dan?

Kort voor de zomer hebben we waarschijnlijk alle rechtszaken achter de rug en de grote vraag is natuurlijk wat de situatie dan zal zijn. Welke zaken worden aan ons toegekend en welke misschien niet. En als de zaken worden toegekend, wat betekent dit dan?

De vraag is natuurlijk of er doorgeprocedeerd gaat worden en door wie. Alle partijen hebben immers het recht om in hoger beroep te gaan. We beraden ons uiteraard op deze kwestie en werken achter de schermen een aantal scenario's uit. Het kan zijn dat we uw hulp daarvoor nodig hebben en we zullen niet schromen om die te vragen. Maar goed, zo ver is het nog niet; we concentreren ons eerst op de komende zaken. U hoort van ons!

In the spotlights, steun onze actie en doneer!

U weet het: in iedere nieuwsbrief zetten we graag één van onze hoofdsponsors van het eerste uur in the spotlights. Dat is nodig en terecht want veel organisaties hebben ons vanaf het begin gesteund en we willen hen graag bedanken. Met hun hulp en uw steun moet het mogelijk zijn om de vijf rechtszaken tot een goed einde te brengen. Steun ons en doneer, net zoals bijvoorbeeld Marlog Car Handling dat doet.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

De rechtzaken deel 2
Dar komt nog een vervolg van.

https://www.youtube.com/watch?v=ZNemeC8 ... e=youtu.be
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by oetker »

Een klein glimpje hoop voor de karren van voor 1986.

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/blog ... euitbekend

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by Richard »

New Doc 16_1.jpg
New Doc 16_1.jpg (775.9 KiB) Viewed 11423 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by oetker »

De 3e rechtzaak (Renault Alpine)

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by oetker »

Het was een tijdje rustig aan het front.
Van opgave is echter nog geen sprake.
De laatste perikelen.

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... 015-nieuws
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by oetker »

De Laatste rechtzaak heeft inmiddels plaats gevonden.
Er was in deze een luisterend oor van de rechter.
Dat wil niet zeggen dat er een positieve uitspraak komt.

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... 015-nieuws
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by oetker »

De regering begint door te krijgen dat er fout is gehandeld en gerekend.
Een lichtpuntje gloort voor ons.
Zal dat weer leiden tot een wetsverandering?

http://amklassiek.nl/wiebes-geeft-toe-r ... 015/10/12/
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply