verzekering via Marsh

In deze rubriek komen de allerdaagse dingen ter sprake.
Post Reply
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

verzekering via Marsh

Post by matra530lx »

Zie hieronder de mail die ik ontvangen heb van het BFOV het is nu een stuk eenvoudiger voor ons allemaal.

Mvg, Matra 530 Lx

Verzekeringsaanvragen via het internet 06.09.2011
Ter attentie van de club MATRAMANIA

Beste clubverantwoordelijke,
Beste STRUYF JEAN,


Verzekeringsaanvraag via het internet


We hebben een tool aangemaakt om verzekeringsaanvragen via het internet in te voeren. Iedere liefhebber, lid van een club aangesloten aan de BFOV, zal niet langer meer via het secretariaat van de club moeten gaan om een verzekeringsaanvraag in te dienen bij de BFOV. Hij zal voortaan deze aanvraag online kunnen registreren maar de verantwoordelijke voor de verzekeringen binnen uw club dient nog wel een email te beantwoorden als bevestiging.

Deze procedure heeft als voordeel dat MARSH de aanvraag onmiddellijk kan behandelen van zodra de bevestiging gebeurde, wat een tijdswinst is voor uw leden.

De te volgen procedure:
- De liefhebber die een verzekering wenst aan te vragen vult al de gegevens in via de webpagina die speciaal voor de BFOV ontworpen werd (zie link onderaan)
- Hij zal in de clublijst de club kunnen aanduiden waarbij hij aangesloten is
- Hij zal zijn ingescande documenten zoals het aanvraagformulier (zonder dat deze noodzakelijk de stempel en/of handtekening vertoont van de clubverantwoordelijke), de copie van het dagdagelijks voertuig, roos aanvraagformulier, …) bijvoegen aan zijn aanvraag via het internet.
- De verantwoordelijke voor de verzekeringen binnen uw club zal onmiddellijk een email ontvangen met de details van de aanvraag en waarop hij zal moeten antwoorden (reply) om te bevestigen dat de aanvrager wel degelijk lid is van uw club. Deze email zal liefst zo spoedig mogelijk beantwoord worden!
- De aanvrager stuurt gewoon zijn documenten op met de post naar het gekozen kantoor van MARSH

Deze procedure zal verhinderen dat de clubverantwoordelijken op gelijk welk ogenblik van de dag aanwezig moeten zijn om een aanvraagformulier af te stempelen en te ondertekenen om te bevestigen of de aanvrager al dan niet lid is van uw club.

Indien u een email zou ontvangen van MARSH voor een totaal onbekende persoon, dan volstaat het op deze email te antwoorden met de melding dat deze persoon GEEN lid is van uw club. MARSH zal de aanvrager dan contacteren en om uitleg vragen.

Om zeker te zijn dat we in het bezit zijn van de juiste gegevens van de verantwoordelijke voor de verzekeringen binnen uw club, verzoeken we u om de onderstaande gegevens na te kijken en ons desgevalled de verbeteringen te melden. Dit is van groot belang omdat onderstaande persoon de email zal ontvangen van de verzekeringsaanvraag die ingediend werd, teneinde het lidmaatschap te bevestigen.

Persoon die verantwoordelijk is voor de verzekeringen binnen uw club

Naam + Voornaam : STRUYF JEAN
Adres : AVEREGTENLAAN 55
PC + Gemeente : 2220 HALLAAR
Telefoonnummer : 015/242103
Faxnummer:
GSM nummer: 0477/367047
Emailadres 1: matra530lx@skynet.be
Emailadres 2:

U kan vanaf nu reeds uw leden die een verzekering wensen af te sluiten doorverwijzen naar de internetpagina.

De link om een verzekering online te onderschrijven is beschikbaar via onze website www.bfov.be rubriek Verzekeringen en dan klikken op het logo van MARSH. Klik hier om de rechtstreekse link te activeren

We blijven uiteraard ter beschikking

Peeter Henning
CEO BFOV

--------------------------------------------------------------------------------


Deze e-mail werd verstuurd naar matra530lx@skynet.be.
Uitschrijven - Profiel update



powered by
privacy policy
Matra 530 A
Matra 530 LX
Matra 530 SX
Avantime 2.2 Dci x2
Geert
Posts: 209
Joined: Sun Aug 20, 2006 7:46 pm
Location: Gingelom

Post by Geert »

Dit is inderdaad eenvoudiger.
Het is te merken dat het geen overheidsinstantie is...
User avatar
GEN3
Posts: 126
Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
Location: 3600

Post by GEN3 »

Wat een toeval:-) ik las er net over op de website.
Nu zit ik met een vraagje, ik ben hier bij de club met de Bagheera. Deze is verzekerd bij Fortis. Nu heb ik een oldtimer Ford erbij gekocht, kan ik dit gewoon via de bfov/Marsh regelen daar ik bij deze oldtimerclub ben, of geldt het enkel voor de matra?

Groetjes,

GEN3
User avatar
GEN3
Posts: 126
Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
Location: 3600

Post by GEN3 »

Net een mailtje terug van de bfov;

U mag uiteraard andere voertuigen via deze club verzekeren want de voorwaarde is duidelijk 'u moet lid zijn van een club die aangesloten is bij de BFV'

Nergens staat vermeld dat u lid moet zijn van een merkenclub om dat bepaald merk te kunnen verzekeren. Dit zou te grof zijn.
BFOV vzw - FBVA asbl


Dank je wel Matramania:-)

Groetjes,

GEN3
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Inderdaad je kunt meerdere oltimers laten verzekeren bij het BFOV.


Meteen enkele Matra's bij kopen. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Meerdere wagens is geen probleem.
Merk maakt niet uit, helemaal niet als de club waarbij U bent aangesloten geen bezwaar maakt.
De club dient wel zijn accord te verklaren.

Wel even oppassen als er meerdere bestuurders zijn en of inzittenden.
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Paul wrote:
Wel even oppassen als er meerdere bestuurders zijn en of inzittenden.
Eigenlijk iemand enig idee hoe dit zit om met iemand anders z'n oldtimer te toeren.

Indien deze persoon meerdere oldtimers met O-plaat heeft, mag dit zeker niet gezien hij maar met één O-plaat oldtimer op de baan mag.

Ben ik verzekerd indien deze persoon met een normaal kenteken gekeurde oldtimer rijdt en ik met zijn O-plaat oldtimer wil rondrijden?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Indien je meerdere oldtimers hebt en je verzekerd ze bij het BFOV , dan kun je kiezen of je met één of meerdere oldtimers gelijk op de weg komt. Dit kost iets meer, dacht zoveel als de verzekering van je eerste oldtimer.
Had mijn bagheera en murena zo eerst verzekerd. Daar je niet met twee gelijk kunt rijden denk ik dat het geen probleem is als één uitleent aan een vriend. Je moet dan je dan wel houden aan het reglement, alleen meeting enz.
Het grote probleem is als je vriend een ongeluk krijgt met jou oldtimer. Ga je dan zelf de onkosten betalen of hij!!! Dit kan dan dan een procedure worden en waarschijnlijk ben je je vriend kwijt en je oldtimer indien het een zwaar ongeval was.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

matrafan wrote:Ben ik verzekerd indien deze persoon met een normaal kenteken gekeurde oldtimer rijdt en ik met zijn O-plaat oldtimer wil rondrijden?
Hier ben je beter af daar je voertuig waarschijnlijk een dekking draagt voor normaal gebruik.
Zo is er eigenlijk geen beperking, het is zelfs geen oldtimer bij de registratie.
Tenzij anders voorzien, ten gevolge van kortingen, zijn er geen beperkingen bij de verzekering.
Om ergernis te voorkomen bij een ongeval, kan je de wagen op reële waarde verzekeren, zelfs met een omnium, ook bij Marsh.
Maar alles heeft zo zijn prijs. :-?
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

De vraag is er eigenlijk gekomen als één van ons met z'n oldtimer in panne valt net voor een rondrit of evenement.

Ben er wel achter gekomen via Marsch-verzekeringen dat er wel degelijk beperkingen zijn indien een wagen gekeurd is voor dagelijks gebruik en bij hun verzekerd is.

Volgend antwoord gekregen van BFOV:

Beste Jos,

Je moet twee zaken totaal van elkaar onderscheiden namelijk

1. de wet op de inschrijvingen en daaraan de keuring gelinkt

2. de verzekeringsvoorwaarden

1. De wet op de inschrijving voor voertuigen van minder dan 25 jaar :

Deze voertuigen zijn verplicht om aan een jaarlijkse keuring onderworpen te worden en hebben op zich geen enkele beperking om te gebruiken

2. De verzekering BFOV


De verzekering van de BFOV is weliswaar bedoeld om hobbymatig gebruik en niet om dagdagelijks ermee te gaan werken, daarom worden de tarieven tot 30% goedkoper aangeboden en daarom is het woon-werk verkeer uitgesloten. Net omdat we dit woonwerk verkeer uitsluiten kunnen de tarieven tot 30% goedkoper aangeboden worden. Daarom ook dat we de voorwaarden opleggen om een dagdagelijks voertuig te bezitten en dat men lid moet zijn van een club

hopelijk is dit verschil duidelijk

Peeter Henning

CEO BFOV
Post Reply