Page 2 of 2

Posted: Mon Aug 09, 2010 10:56 am
by hendrik
Het is te hopen godfried anders zie ik het niet meer zitten.




grt harry de matra.

Posted: Tue Aug 10, 2010 7:12 am
by GODFRIED
Ik kan Harry heel goed begrijpen, als ze in detail gaan heb je problemen bij de kleinste verandering ook al gebruik je onderdelen die in andere landen van europa gebruikt mogen worden.
Het is hier een apenland. Die mannen en vrouwen worden verplicht om een aantal wagens per dag af te keuren anders worden ze op het matje geroepen. Volgens mij maken ze er een wedstrijd van om de meest afgekeurde wagens op hun naam te krijgen. Misschien krijgen ze zelfs een premie!!!! :evil:

Posted: Tue Aug 10, 2010 8:49 am
by Vollegaaz
Mwaa, dat geloof ik echt niet, die mensen moeten ook op hun hoede zijn want daar worden ook meermaals per maand steekproeven gedaan door anonieme inspecteurs.

Uiteraard is er soms stof tot discussie, zeker wanneer andere/betere onderdelen op de wagen zitten. In Duitsland heb je de TUV keuring, dat zit wel iets beter in mekaar.

Posted: Tue Aug 10, 2010 7:20 pm
by Muddy Bandit
Officieel gezien moet je in Nederland ook elke voertuigwijziging doorgeven en/of laten keuren door de RDW.
Maar omdat er tijdens de APK-keuring op vele wijzigingen ten opzichte van het origineel niet gelet hoeft te worden (als het maar veilig werkt volgens de vastgestelde normen is het goed) gaat bijna niemand hiervoor naar de RDW.

Het kan echter wel voorkomen dat er bij een grote verkeerscontrole ook RDW-beambten aanwezig zijn die de auto toetsen naar de bij RDW geregistreerde typegoedkeuring.
Er wordt dan voornamelijk gelet op brandstofsoort, motortype, veiligheid en afmetingen voertuig.
Kloppen deze gegevens niet dan wordt het kenteken ter plekke ingenomen en moet het voertuig eerst opnieuw gekeurd worden.
Naast de keuringskosten heb je dan ook gelijk een boete, en de afsleepkosten komen ook voor eigen rekening.

Maar goed, de pakkans hierbij is bijna nihil, en zolang de auto er maar niet te extreem verbouwd uitziet of klinkt geef je ook geen aanleiding voor verder onderzoek. :wink:

Een ander risico (en in mijn ogen een veel groter risico) vormt de verzekering... deze is meestal afgegeven naar de kentekengegevens, en als deze niet kloppen met de werkelijkheid dan heb je een heel grote kans dat ze bij schade niets uitkeren en je alles zelf moet dokken. :evil:

Posted: Tue Aug 10, 2010 9:16 pm
by oetker
Inderdaad Patrick, de verzekeringsmaatschappijen draaien zoveel mogelijk om alles heen om maar niet te hoeven uitkeren.
Voorzichtigheid is daar geboden.