Page 2 of 2

Posted: Sun Sep 07, 2008 8:02 pm
by benny
Vandaag water op het blok gedaan. GVDomme, de cilinderkoppakking is zo lek als een zeef. Er komt zelfs water in het karter, en aan de buitenkant druppelt er ook water uit vantussen het blok en de culasse. Dus de cilinderkop er terug af.

Posted: Mon Sep 08, 2008 5:09 am
by GODFRIED
Wat is de oorzaak?? Zijn de bouten voldoende aangetrokken? :o

Posted: Mon Sep 08, 2008 7:30 am
by benny
70 Nm zoals voorzien. De vorige cilinderkoppakking zat er op van in mei. en met deze had ik geen probleem. Zelfs met alle vorige koppakkingen die ik geplaatst heb, heb ik nog geen problemen gehad. Dus de motor terug open en een nieuwe pakking kopen. Een koppakking kan geen tweemaal gebruikt worden. Of toch, indien de motor nog niet gedraaid heeft? :evil: :evil: :evil: :evil:

Posted: Mon Sep 08, 2008 6:31 pm
by Marcel
Benny, Bout gaten goed uitgeblaasen; culas toch niet krom heb je deze laten vlakken?

Posted: Mon Sep 08, 2008 6:57 pm
by benny
Culasse vlakken was niet nodig, omdat ik 4 maanden geleden al eens een joint geplaatst had, en geen problemen gehad heb met de motor. Vandaag een andere joint geplaatst en water op gedaan, en morgen de rest. Hopelijk gaat alles goed. Ik heb nog eens een zuigerveer in de cilinder geplaatst. Die veer stond 1.6 mm open. Normaal mag dat maar 0.2 tot 0.5 mm zijn. De oude zuigerveren waren dus goed versleten.

Posted: Tue Sep 09, 2008 5:48 pm
by benny
Zopas een ritje gedaan, en lijkt normaal te werken.

Posted: Thu Sep 11, 2008 5:09 am
by GODFRIED
Mooi zo. :wink:

Posted: Thu Sep 11, 2008 8:04 am
by oetker
Volgens mij is voorschrift om na elke kopwissel een nieuwe pakking te plaatsen.
Persoonlijk had ik de oude pakking niet meer gebruikt.
Je wil de boel toch niet weer uit elkaar trekken voor een lek?
Bij een Saab900 van een vriend hadden we dat ook gedaan.
Lekke koppaking dachten we.
Nieuwe pakking er tussen en nog lekken.
Bleek een scheur in de kop.
Andere kop gezet en de oude nieuwe pakking gebruikt.
Toen bleek de pakking niet meer goed.
Het ding echt vervloekt toen, want we konde deze klus dus voor de derde keer doen.
Daat wordt je echt niet blij van.

Posted: Fri Sep 12, 2008 5:06 am
by GODFRIED
Het is een hobby maar als het tegen zit is de lol eraf. :wink:

Posted: Fri Sep 12, 2008 2:59 pm
by Marcel
Marcel wrote:Benny, Bout gaten goed uitgeblazen; culas toch niet krom heb je deze laten vlakken?

Posted: Sat Sep 13, 2008 12:26 am
by benny
Marceln de culas niet gevlakt, en alles terug gemonteerd zoals de eerste keer. Wat de oorzaak was van het lekken van de joint de culas is voor mij nog altijd een raadsel. Enkel nog een klein olieverlies aan de benzinepomp.

Posted: Sat Sep 13, 2008 9:16 am
by GODFRIED
Een slechte kwaliteit van een koppakking, te oud!!!!!! :(

Posted: Sat Sep 13, 2008 9:27 am
by benny
Hij was van het merk "Elring", nochtans het meest gebruikte merk bij de garagisten zonder auto-merk.

Posted: Sat Sep 13, 2008 3:25 pm
by GODFRIED
We zoeken meestal een reden maar vinden deze niet altijd. Zo is het ook met mijn ziekte, onbegrijpelijk!!!!

Posted: Tue Sep 28, 2010 11:21 am
by jurgen M
GODFRIED wrote:De kosten voor een wagen aan huis te krijgen die zijn niet te onderschatten, je bent al vlug 400? kwijt aan transportkosten. De kans dat je er ??n kort aan huis vind is klein.
Heb destijds een Solara in Amsterdam gekocht; trnasportkosten vielen mee vond ik ; huur autoambulance €50, lenen trekauto €0 , tank vullen €80. En een retourtje Nederland 6uur werk. De prijs van het oud ijzer dekte het vullen van de benzinetank.