Page 1 of 1

Spriraalveren vervangen of niet ?

Posted: Sat May 24, 2014 12:18 pm
by Richard
Hoi,

Ik heb een lekke achter schokbreker op mijn VW. De veren die eronder zitten zijn uit 1995. Is het verstandig om ook de spiraalveren te vervangen of is dat onnodig. Ik kan mij voorstellen dat de veren slapper zijn geworden, echter ze zijn niet goedkoop, dus 'maarzo' vervangen mij te gortig. Is er een methode om te bepalen of ze aan vervanging toe zijn ?

bvd

Richard

Posted: Sat May 24, 2014 4:48 pm
by hendrik
Richard, ik heb bij mijn Toyota ook nieuwe veren gezet en de spiraalveren niet en die is ook van 1995 als ze nog goed zijn zou ik ze laten zitten.







grt harry de matra.

Posted: Sat May 24, 2014 4:59 pm
by oetker
Zelf zou ik in dit geval alleen de schokbrekers vervangen.
Zwaar overbelast zal de Corado niet gereden hebben.
Bij bestelwagens ligt dat wel eens anders.

Herman

Posted: Sat May 24, 2014 5:34 pm
by Richard
okay, dan doe ik dat. ik geef de veren weer een kleurtje en hoppa. gezien het weinige aantal km's dat ik maak zocht ik een koopje, die blijken er te zijn. Of goedkoop ook duurkoop zal zijn....... geen idee......

het is geen geld natuurlijk:

http://www.ebay.de/itm/VW-Corrado-VR6-5 ... 2ebb34e5ba

Posted: Sat May 24, 2014 6:39 pm
by oetker
Nee inderdaad, in Duitsland is dat soort dingen gewoon veel goedkoper.

Posted: Sun May 25, 2014 9:09 pm
by Matra69
Maar 114€ voor 4 schokbrekers... lijkt me toch zeer goedkoop...

Posted: Sun May 25, 2014 9:12 pm
by Richard
ja, en dan ook nog incl stofkappen toplagers etc...........

Posted: Sun May 25, 2014 9:17 pm
by oetker
Voor de meeste auto's is het in Duitsland gewoon veel goedkoper onderdelen vinden.
Je moet wel op de duitse e-bay inloggen.
Gaat zonder problemen met je eigen password
www.ebay.de

Zo kocht ik al voor een Honda Civic een uitlaat voor 40 Euro incl. verzend.
Schokbrekers achter voor een Sunny en beide homokineten 2 banden en remblokken voor 170 Euro totaal.

Altijd even zoeken naar de beste prijs kun je veel mee verdienen.

Herman

Posted: Fri May 30, 2014 8:32 pm
by Richard
spullen zijn binnen. lastig om de kwaliteit in de schatten, op het eerste gezicht zou het iets lichtere kwaliteit kunnen zijn dan wat er nu onder zit. Het is wel een hoop spul voor een lage prijs.

Posted: Fri May 30, 2014 8:51 pm
by oetker
Ik moet altijd lachen wat ze op de dozen zetten.
Distributed by Denmark compagny.
Dat suggereert dat ze uit Denemarken komen.
De russische tekens doet echter oostblok vermoeden.

Zo zie je ook wel eens Made for Germany :wink:

Posted: Fri May 30, 2014 8:55 pm
by Richard
heb toevallig een Russisch Forum door de translator gehaald, daar was idd iemand dit 'merk' 'op de hoek' kon krijgen ja. Dus ik denk dat het idd uit die hoek komt

Posted: Fri May 30, 2014 9:00 pm
by oetker
Is niks tegen.
Bij de Sunny had ik hetzelfde spul
Heeft jaren dienst gedaan.

Posted: Fri May 30, 2014 10:20 pm
by matramurena
Ziet er helemaal niet slecht uit, zeker voor die prijs!

Posted: Thu Aug 21, 2014 7:59 pm
by Richard
ben de veerpoten aan het plaatsen. de stofkappen zaten bij de huidige exemplaren vast bovenin (stofkap in de piraalveer die valt over de veerpoot heen). Nu lijken ze los onderin de staan, kan dat kloppen, of moeten ze normaal ergens bovenin 'hangen'

hmmm wil foto bijvoegen maar het forum zit schijnbaar aan de max, hoop de de vraag duidelijk is. Het gaat om de kappen een paar reacties terug (20140530_202037.jpg)

Posted: Thu Aug 21, 2014 8:56 pm
by oetker
Nrmaal gesproken moeten ze de glijstang die de breker ingaat beschermen.
Met korte kap kan die dus onderin hangen maar het is niet gebruikelijk.
Kun je de oude kappen niet gebruiken?

Hier zijn nog wel wat foto's van.
https://www.google.nl/search?q=corrado+ ... 93&bih=926

Posted: Thu Aug 21, 2014 9:26 pm
by Richard
korte kap............. goede hint :D volgens mij heb ik de kappen van voor nu achter zitten. hetgeen nog in de doos zit is een stukje langer en heeft een kleiner gat voor de glijstang. Dat past vast beter. Morgen maar weer ff loshalen dan