Kaasschaaf
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Kaasschaaf
Om het gemis enigszins te compenseren, heb ik voor drie zevende van de verkoopprijs van de Murena een 20 jaar oude Hollandse kaasschaaf gekocht:
met diverse zaken die de Murena-rijder onbekend is
en de nodige ervaring
maar daar krijg ik dan ook een werkende airco, leren bekleding en, daar was het mij om te doen, 4 zitplaatsen voor terug.
Meteen heb ik, na de aankoopprijs, de uitgaven aan de auto met 6,3% verhoogd door te tanken (er zit dan ook een 60-litertank in).
Lijstje van to-do's:
http://www.volvo480forum.com/index.php/ ... 578.0.html
Kortom, ik hoef me niet te vervelen
Maar een Murena, zeker de S, is veel leuker en stukken simpeler te onderhouden.
met diverse zaken die de Murena-rijder onbekend is
en de nodige ervaring
maar daar krijg ik dan ook een werkende airco, leren bekleding en, daar was het mij om te doen, 4 zitplaatsen voor terug.
Meteen heb ik, na de aankoopprijs, de uitgaven aan de auto met 6,3% verhoogd door te tanken (er zit dan ook een 60-litertank in).
Lijstje van to-do's:
http://www.volvo480forum.com/index.php/ ... 578.0.html
Kortom, ik hoef me niet te vervelen
Maar een Murena, zeker de S, is veel leuker en stukken simpeler te onderhouden.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- Matramartin
- Posts: 164
- Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
- Location: Veenendaal
- Contact:
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Nog niet, op 28 april staat de afspraak met de TüV, maar de cash was al binnen bij de overdracht, dus of 'ie nou wel of niet door de export heenkomt is feitelijk niet mijn probleemYoran wrote:Maak ik hieruit op dat de murena nu wel door de export heen is?
Zeker, als ik voor kwaliteit en betrouwbaarheid was gegaan, had ik net als vrienden van mij 12 jaar geleden een nieuwe Toyota moeten kopen. Daar rijden ze nog steeds in.Aparte auto, maar volgens mij inderdaad net zo'n moneypit als de murena
De build quality van een 20 jaar oude 480 met 325k op de teller is vergelijkbaar met een 30 jaar oude Murena. Ik voel me helemaal thuis Gelukkig is de onderdelenvoorziening iets beter, maar niet heel veel, want een paar jaar geleden heeft Volvo alle overgebleven onderdelen verschrot en er is geen gespecialiseerde garage à la Carjoy die dergelijke onderdelen heeft opgekocht. Er zijn er ongeveer 80.000 van gebouwd en er zit een Renault motor en bak in, dus wat dat betreft niet zo'n probleem, maar achterlichten zijn net zo duur als die van een Murena bijvoorbeeld.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Gefeliciteerd met deze wagen! Een leuke en aparte wagen weer, net zoals de Murena eigenlijk.
Zelf heb ik een 15 jaar oude V70 met 320k op de teller. Geen problemen mee en de 2,5 motor is onverwoestbaar. Maar een 480 is toch wel wat exclusiever en duurder in onderhoud en onderdelen denk ik...
Zelf heb ik een 15 jaar oude V70 met 320k op de teller. Geen problemen mee en de 2,5 motor is onverwoestbaar. Maar een 480 is toch wel wat exclusiever en duurder in onderhoud en onderdelen denk ik...
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
En het "Made in the Netherlands" staat ook wel leuk op een typeplaatjematramurena wrote:Gefeliciteerd met deze wagen! Een leuke en aparte wagen weer, net zoals de Murena eigenlijk.
De V70 is een stuk steviger en daar zijn de onderdelen een stuk eenvoudiger van. Maar een V70 is ook een stuk minder exclusief. Aan de andere kant, de 2 liter B20F-motor (een iets vergrote versie van de 1721cc Renault-motor) die erin ligt is dusdanig betrouwbaar, dat de 480-sloperij in principe geen motorblokken op voorraad houdt, niemand komt erom.Zelf heb ik een 15 jaar oude V70 met 320k op de teller. Geen problemen mee en de 2,5 motor is onverwoestbaar. Maar een 480 is toch wel wat exclusiever en duurder in onderhoud en onderdelen denk ik...
Zojuist is voor mij het definitieve afscheid gekomen van de Murena, ik heb bericht dat de JS-DF-11 voortaan als MB-FE 50 door het leven gaat. Ik heb even een traantje weggepinkt en heb de eigenaar nog vele gelukkige jaren samen toegewenst.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Volgens mij was het meer probleem dat iemand een correct kentekenbewijs wilde voor een 2.2, in plaats van een ambtenaar die zomaar wat invult.gydomatra wrote:Weet je ook hoe ze het probleem van de ontbrekende KW's op kenteken opgelost hebben? Althands, dat was het probleem toch?
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Ik mocht de kaasschaaf op 2e pinksterdag op de rollenbank zetten bij AutoWeek Live:
Dit is het resultaat:
Dat is 12 pk en 22 Nm meer dan de fabrieksopgave
Ook werd 'ie op de brug gezet voor een technische inspectie, maar m'n Murena was er met 33 jaar toch een stuk beter aan toe dan deze Neder-Volvo met 20 jaar. Motor en bak lekken olie, remleidingen mogen onderhand wel vervangen worden en de waterpomp lekt een beetje.
Dit is het resultaat:
Dat is 12 pk en 22 Nm meer dan de fabrieksopgave
Ook werd 'ie op de brug gezet voor een technische inspectie, maar m'n Murena was er met 33 jaar toch een stuk beter aan toe dan deze Neder-Volvo met 20 jaar. Motor en bak lekken olie, remleidingen mogen onderhand wel vervangen worden en de waterpomp lekt een beetje.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Meer dan fabrieksopgave zie je niet vaak! Mooi man!
Geen interesse in een V70 toevallig? Ik moet er van eentje af binnen een paar weken.......
Geen interesse in een V70 toevallig? Ik moet er van eentje af binnen een paar weken.......
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Ik heb een armeluis-V50 voor de deur staan oftewel een Ford Focus, dus een V70 erbij is niet zo handig.matramurena wrote:Geen interesse in een V70 toevallig? Ik moet er van eentje af binnen een paar weken.......
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.