Page 1 of 1

Citroen Nemo Fiat fiorino Benzine

Posted: Sat Nov 17, 2012 3:55 pm
by jurgen M
Heeft iemand ervaring met zo'n bestelbusje op benzine? kwaliteit? Hoe rijdt zo'n ding?
:-?
Volgens mij is de benzine motor (ook in fiat) een TU3 van PSA. En kan die gemakkelijk op gas.
Ondanks dat ze identiek zijn, is de prijs voor de fiat beduidend lager.
En als de benzinemotor idd de TU3 zou zijn, overweeg ik zo'n fiat. Tenzij ...

Posted: Sat Nov 17, 2012 4:08 pm
by Urbain
Jurgen,

Ik zou eens bij een dealer binnen stappen en een proefrit vragen...

Posted: Sat Nov 17, 2012 4:25 pm
by jurgen M
Urbain wrote:Jurgen,

Ik zou eens bij een dealer binnen stappen en een proefrit vragen...
Is blijkbaar moeilijk te regelen, als ze al een demovoertuig hebben, is het altijd een diesel.

Posted: Sat Nov 17, 2012 6:04 pm
by jo
1360cc, dat kan de tu3 motor inderdaad zijn.
Kan hij goed op gas? Ik deed net mijn Berlingo met 265000 km weg, motorisch nog steeds goed.
Denkelijk lag die vanaf 40-50000 km op gas (bj 97 en LPG in 2000 gemonteerd)

maar de qubo is ook leverbaar met de twinair! super zuinig weinig uitstoot en krachtig ook nog.

Posted: Sat Nov 17, 2012 6:31 pm
by benny
Indien je de voorkeur heeft aan een Citroën of Peugeot ipv Fiat, moet je de garages tegen elkaar uitspelen. Ze gaan wel zakken in prijs als ze willen verkopen.

Posted: Sat Nov 17, 2012 6:46 pm
by jo
Fiat is echt wel goedkoper dan de andere twee, kijk maar eens naar mobilhome's, in 90 % van de tijd altijd Fiat.

Posted: Sat Nov 17, 2012 7:15 pm
by jurgen M
benny wrote:Indien je de voorkeur heeft aan een Citroën of Peugeot ipv Fiat, moet je de garages tegen elkaar uitspelen. Ze gaan wel zakken in prijs als ze willen verkopen.
Ga met de offerte van fiat sowieso eens langs bij mijn citroengarage.

Posted: Sat Nov 17, 2012 8:04 pm
by Muddy Bandit
Ervaring heb ik niet met deze merken.
Maar ik weet wel dat je gebruikte Citroën, Peugeot en Fiat bedrijfswagens hier in de buurt aan de straatstenen nog niet meer kwijt wordt... dat spul gaat momenteel allemaal voor een habbekrats op de export richting de Balkan.
De VW Caddy, Opel Combo en Ford Transit Connect zijn dan wel een heel stuk waardevaster. :wink:

Posted: Sat Nov 17, 2012 8:57 pm
by jurgen M
Muddy Bandit wrote:Ervaring heb ik niet met deze merken.
Maar ik weet wel dat je gebruikte Citroën, Peugeot en Fiat bedrijfswagens hier in de buurt aan de straatstenen nog niet meer kwijt wordt... dat spul gaat momenteel allemaal voor een habbekrats op de export richting de Balkan.
De VW Caddy, Opel Combo en Ford Transit Connect zijn dan wel een heel stuk waardevaster. :wink:
De bedoeling is om er terug minstens 10 jaar mee te rijden. We rijden nu met een Saxo TU1 al 190000 km op gas, en jammergenoeg is hij te klein geworden voor ons. Restwaarde is dus minder belangrijk

Posted: Sun Nov 18, 2012 7:32 pm
by bart_heemskerk
Muddy Bandit wrote:Ervaring heb ik niet met deze merken.
Maar ik weet wel dat je gebruikte Citroën, Peugeot en Fiat bedrijfswagens hier in de buurt aan de straatstenen nog niet meer kwijt wordt... dat spul gaat momenteel allemaal voor een habbekrats op de export richting de Balkan.
De VW Caddy, Opel Combo en Ford Transit Connect zijn dan wel een heel stuk waardevaster. :wink:
Enkele jaren geleden zocht ik een lease bestelauto. Een vw caddy, opel combo, ford transit connect en zo. Het moest zo goedkoop mogelijk. (ja,ja, ik weet het, hollander) Het werd een fiat doblo. In de lease was die 25% goedkoper dan vergelijkbare ford vw opel. De nieuwprijs van vw ford opel lag op hetzelfde nivo als de fiat. Maar de fiat toch 25% goedkoper in de maand. Lease prijs wordt bepaald door te verwachten onderhoudskosten en waarde vermindering. Dus fiat is beter dan vw ford opel.

Posted: Sun Nov 18, 2012 9:11 pm
by Urbain
bart_heemskerk wrote:
Enkele jaren geleden zocht ik een lease bestelauto. Een vw caddy, opel combo, ford transit connect en zo. Het moest zo goedkoop mogelijk. (ja,ja, ik weet het, hollander) Het werd een fiat doblo. In de lease was die 25% goedkoper dan vergelijkbare ford vw opel. De nieuwprijs van vw ford opel lag op hetzelfde nivo als de fiat. Maar de fiat toch 25% goedkoper in de maand. Lease prijs wordt bepaald door te verwachten onderhoudskosten en waarde vermindering. Dus fiat is beter dan vw ford opel.


Ofwel geeft Fiat meer extra korting aan de lease maatschappij dan de anderen. Ik heb van een dealer (wel geen Fiat) gehoord dat grote bedijven makkelijk 20 - 25% extra krijgen.

Posted: Sun Nov 18, 2012 11:13 pm
by Muddy Bandit
Hier in Almelo (Lenferink Auto's) is momenteel nog een actie met de Opel Vivario: 4 halen = 3 betalen, of financial lease € 199,00/maand :o

Bij de leasemaatschappijen speelt de aanschafwaarde een hele grote rol, want dat is immers wel het geld wat er gedurende 5 jaar in vast zit en waar op afgeschreven wordt.
Het normale onderhoud (de grote beurten) ligt voor bestelauto's allemaal wel op een redelijk vergelijkbaar nivo, en het technische gebeuren wordt voor een groot deel dan nog afgewend op de fabrieksgarantie... daar lopen ze dus niet het meeste risico.

Maar als je 10 jaar met een auto wilt rijden kun je op internet ook eens gaan zoeken naar duurtesten van het betreffende merk. (Autoweek, Problemcar enz.)
Dan lees je al gauw waar de pijnpunten van het betreffende merk liggen.

Ik was ook op zoek naar een wat grotere en sterkere bestelbus, iets van een Opel Vivario, Renault Trafic of zo...
Maar toen ik overal las van versnellingbakproblemen vanaf 150.000 km ben ik maar wat verder gaan zoeken, en nu staat hier sinds kort een Ford Transit van 5 jaar oud voor de deur. 8)

Image

Er is hier trouwens een gezegde in de berdijfsautohandel:
"Waar de loonwerkers en slopersbedrijven mee blijven rijden, en waar de polen en russen nog voor willen betalen: dat is het sterke en degelijke spul." :lol:

Posted: Sun Nov 18, 2012 11:32 pm
by jo
Op mijn werk rijden er 5 Opel Vivario, Renault Trafic , de laatste tijd is er steeds wel eentje kapot.
Dieselpomp, injecteurs, koppeling, versnellingsbak, ophanging vooraan, het houdt niet op, garagist wil ze allemaal buiten, directie is nog niet volledig overtuigd. :o
Ook 3 Vito's en een Sprinter in de running naast 2 Partners en 4 Bippers, die doen het goed.

Muddy, mooie bus.