Page 1 of 1

RVS lasser gezocht

Posted: Wed Apr 20, 2011 12:24 am
by Richard
Hoi,

Ik had een adresje die voor mij o.a. mijn RVS lucht aanzuig buis heeft gemaakt. Ik had deze persoon gevraagd om ook mijn inlaatspruitstuk na te bouwen zodat ik mijn Mikuni' s met originele inlaatrubbers kan bevestigen (ipv stukken koelwaterslang).

Hij komt hier echter niet aan toe. Heeft iemand van dit forum zelf de kunde in huis om dit werk eventueel uit te voeren of kent iemand een adresje waar dit evt gedaan zou kunnen worden ?

Het betreft het namaken van het huidige spruitstuk met een kleine toevoeging voor de bevestiging van de inlaatrubbers. Het huidige spruitstuk kan als voorbeeld dienen.

Zodra ik de spullen retour heb zal ik een foto posten.

Bij voorbaat dank,

Richard

edit: - het mag natuurlijk ook een andere materiaal zijn zoals bijv aluminium
- foto toegevoegd

Posted: Fri Apr 22, 2011 8:01 am
by oetker
Enkele jaren terug was dit geen probleem geweest hier.
Toen hadden we nog gespecialiseerde bedrijven in RVS zoals de Metawa Tray.
Daar werkten een paar goede maten van me (expert lassers), en alles op dit gebied kon gerealiseerd worden.
In Polen kon het goedkoper, dus iedereen is hier de straat op getrapt en het bedrijf verhuisd.
Sinds die tijd is het met RVS hier ook moeizaam.

Heb je soms problemen met dat spruitstuk dat je wat anders wil, of is het voor optisch?

Posted: Fri Apr 22, 2011 8:17 am
by Richard
ik ben met de oplossing met de slangen niet zo gelukkig, de carb's zijn me er als eens uitgeschoten. Daarbij wil ik over op LPG en heb dan graag een bedrijfszekere oplossing.

Ik heb originele Mikuni inlaatrubbers (behorend bij de carburateurs) op de kop getikt. Hieraan zit een flens. Als ik een plaat kan maken aan de carburateurkant kan ik daar de rubbers op monteren en daaraan dan weer de carburateurs. Op die manier ziet het er voor het oog beter uit en is e.e.a. ook stabieler.

Verder is dit spruitstuk niet helemaal zuiver, de linker buis staat iets naar binnen waardoor hij net niet lekker uitkomt en er altijd wat spanning op staat.

Posted: Fri Apr 22, 2011 9:02 am
by oetker
Er zitten geen opstaande flens op de pijpjes van het spruitstuk, vandaar dat ze er makkelijk afschieten.
Is daar niet wat te verzinnen?
Je zou bvb de pijpen iets van de rand rondom in kunnen vijlen en grote O-ringen in leggen die als borg gaat functioneren.
Zo maar een idee hoor.

Posted: Fri Apr 22, 2011 9:06 am
by Richard
volgens mij is wat ik nu wil (laten) maken ook niet zo spannend omdat ik de originele rubbers erbij heb.......... er zit natuurlijk nogal wat beweging dus vandaar dat ik graag ga voor een 'zekere' oplossing

Posted: Fri Apr 22, 2011 8:00 pm
by bart_heemskerk
Hoe komen de rubbers aan het spruitstuk? Is dat met die bijbehorende flens? In de orginele rubbers zit een rand, die in een groef van het spruitstuk moet vallen. Heb je er een foto van?
Komt de onderlinge afstand van de carbs overéén met de matra inlaat?
Wat is de diameter? Heb je een rvs flensplaat voor het blok?
Is het mogelijk om het huidige spruitstuk aan te passen zodat de rubbers daarop passen?

Posted: Fri Apr 22, 2011 11:08 pm
by matramurena
Eindje van jou vandaan, maar Goba (WWW.GOBA.NL) levert heel mooi RVS laswerk!

Posted: Fri Apr 22, 2011 11:12 pm
by Richard
hierbij even een foto van de rubbers. hieraan zit een flens die met schroeven vastgezet kan worden. In de rubbers zit een ribbel die in de carburateur ' grijpt' het zijn originele rubbers.

Evt kan het huidige spruitstuk worden aangepast. Nadeel voor mij is wel dat mocht e.e.a. niet goed functioneren dat ik niet meer terug kan.

Het huidige spruitstuk komt precies gelijk uit met de carb' s 1 pijp staat eigenlijk iets te ver naar binnen.

Aan de blokkant zit alles gelijk met de inlaten, ik reed hier al mee rond.

Diameter van het materiaal moet ik meten, de rubbers zijn 40mm

Posted: Sat Apr 23, 2011 10:14 am
by bart_heemskerk
Dat zijn erg handige rubberflensen!

Moet er een knik in de pijpjes zitten, of kunnen ze gewoon recht?
Mogen die rubber ook zonder pijpjes op één of andere manier rechtstreeks tegen de matra inlaat zitten?

Posted: Sat Apr 23, 2011 10:24 am
by Richard
in de pijpjes zit een knik/bocht. uitgaande van aanpassen van hetgeen er nu op zit zit de knik er dus al in.

deze rubbers komen van een motorfiets, ik denk dat ze daar ook op een ilaatsuk zitten dus niet rechstreeks op het blok.

Posted: Sat May 14, 2011 10:38 am
by Richard
de lasser is gevonden....... de resultaten in dit topic