RVS lasser gezocht

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
Post Reply
User avatar
Richard
Posts: 1788
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

RVS lasser gezocht

Post by Richard » Wed Apr 20, 2011 12:24 am

Hoi,

Ik had een adresje die voor mij o.a. mijn RVS lucht aanzuig buis heeft gemaakt. Ik had deze persoon gevraagd om ook mijn inlaatspruitstuk na te bouwen zodat ik mijn Mikuni' s met originele inlaatrubbers kan bevestigen (ipv stukken koelwaterslang).

Hij komt hier echter niet aan toe. Heeft iemand van dit forum zelf de kunde in huis om dit werk eventueel uit te voeren of kent iemand een adresje waar dit evt gedaan zou kunnen worden ?

Het betreft het namaken van het huidige spruitstuk met een kleine toevoeging voor de bevestiging van de inlaatrubbers. Het huidige spruitstuk kan als voorbeeld dienen.

Zodra ik de spullen retour heb zal ik een foto posten.

Bij voorbaat dank,

Richard

edit: - het mag natuurlijk ook een andere materiaal zijn zoals bijv aluminium
- foto toegevoegd
Attachments
P1010182.jpeg
P1010182.jpeg (74.02 KiB) Viewed 3025 times
Dodge Challenger 3.6L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Matra Murena 1.6, 1982
Honda PCX125, 2015

User avatar
oetker
Posts: 7490
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Fri Apr 22, 2011 8:01 am

Enkele jaren terug was dit geen probleem geweest hier.
Toen hadden we nog gespecialiseerde bedrijven in RVS zoals de Metawa Tray.
Daar werkten een paar goede maten van me (expert lassers), en alles op dit gebied kon gerealiseerd worden.
In Polen kon het goedkoper, dus iedereen is hier de straat op getrapt en het bedrijf verhuisd.
Sinds die tijd is het met RVS hier ook moeizaam.

Heb je soms problemen met dat spruitstuk dat je wat anders wil, of is het voor optisch?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
Richard
Posts: 1788
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Fri Apr 22, 2011 8:17 am

ik ben met de oplossing met de slangen niet zo gelukkig, de carb's zijn me er als eens uitgeschoten. Daarbij wil ik over op LPG en heb dan graag een bedrijfszekere oplossing.

Ik heb originele Mikuni inlaatrubbers (behorend bij de carburateurs) op de kop getikt. Hieraan zit een flens. Als ik een plaat kan maken aan de carburateurkant kan ik daar de rubbers op monteren en daaraan dan weer de carburateurs. Op die manier ziet het er voor het oog beter uit en is e.e.a. ook stabieler.

Verder is dit spruitstuk niet helemaal zuiver, de linker buis staat iets naar binnen waardoor hij net niet lekker uitkomt en er altijd wat spanning op staat.
Dodge Challenger 3.6L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Matra Murena 1.6, 1982
Honda PCX125, 2015

User avatar
oetker
Posts: 7490
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Fri Apr 22, 2011 9:02 am

Er zitten geen opstaande flens op de pijpjes van het spruitstuk, vandaar dat ze er makkelijk afschieten.
Is daar niet wat te verzinnen?
Je zou bvb de pijpen iets van de rand rondom in kunnen vijlen en grote O-ringen in leggen die als borg gaat functioneren.
Zo maar een idee hoor.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
Richard
Posts: 1788
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Fri Apr 22, 2011 9:06 am

volgens mij is wat ik nu wil (laten) maken ook niet zo spannend omdat ik de originele rubbers erbij heb.......... er zit natuurlijk nogal wat beweging dus vandaar dat ik graag ga voor een 'zekere' oplossing
Dodge Challenger 3.6L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Matra Murena 1.6, 1982
Honda PCX125, 2015

User avatar
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Post by bart_heemskerk » Fri Apr 22, 2011 8:00 pm

Hoe komen de rubbers aan het spruitstuk? Is dat met die bijbehorende flens? In de orginele rubbers zit een rand, die in een groef van het spruitstuk moet vallen. Heb je er een foto van?
Komt de onderlinge afstand van de carbs overéén met de matra inlaat?
Wat is de diameter? Heb je een rvs flensplaat voor het blok?
Is het mogelijk om het huidige spruitstuk aan te passen zodat de rubbers daarop passen?

User avatar
matramurena
Posts: 789
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena » Fri Apr 22, 2011 11:08 pm

Eindje van jou vandaan, maar Goba (WWW.GOBA.NL) levert heel mooi RVS laswerk!
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2003 Mercedes V-klasse 210 CDI
2004 Volvo XC90 2.5T AWD
1976 Joda 24 Tur, Bukh DV20

User avatar
Richard
Posts: 1788
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Fri Apr 22, 2011 11:12 pm

hierbij even een foto van de rubbers. hieraan zit een flens die met schroeven vastgezet kan worden. In de rubbers zit een ribbel die in de carburateur ' grijpt' het zijn originele rubbers.

Evt kan het huidige spruitstuk worden aangepast. Nadeel voor mij is wel dat mocht e.e.a. niet goed functioneren dat ik niet meer terug kan.

Het huidige spruitstuk komt precies gelijk uit met de carb' s 1 pijp staat eigenlijk iets te ver naar binnen.

Aan de blokkant zit alles gelijk met de inlaten, ik reed hier al mee rond.

Diameter van het materiaal moet ik meten, de rubbers zijn 40mm
Attachments
P1261487.JPG
P1261487.JPG (160.4 KiB) Viewed 2955 times
P1231428.JPG
P1231428.JPG (160.73 KiB) Viewed 2955 times
Dodge Challenger 3.6L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Matra Murena 1.6, 1982
Honda PCX125, 2015

User avatar
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Post by bart_heemskerk » Sat Apr 23, 2011 10:14 am

Dat zijn erg handige rubberflensen!

Moet er een knik in de pijpjes zitten, of kunnen ze gewoon recht?
Mogen die rubber ook zonder pijpjes op één of andere manier rechtstreeks tegen de matra inlaat zitten?

User avatar
Richard
Posts: 1788
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Sat Apr 23, 2011 10:24 am

in de pijpjes zit een knik/bocht. uitgaande van aanpassen van hetgeen er nu op zit zit de knik er dus al in.

deze rubbers komen van een motorfiets, ik denk dat ze daar ook op een ilaatsuk zitten dus niet rechstreeks op het blok.
Dodge Challenger 3.6L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Matra Murena 1.6, 1982
Honda PCX125, 2015

User avatar
Richard
Posts: 1788
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Sat May 14, 2011 10:38 am

de lasser is gevonden....... de resultaten in dit topic
Dodge Challenger 3.6L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Matra Murena 1.6, 1982
Honda PCX125, 2015

Post Reply