Page 1 of 1

Ford escort, spanningsverlies

Posted: Mon Apr 04, 2011 6:15 pm
by GODFRIED
De auto van mijn zoon blijft elektrisch voor problemen zorgen.

De radio valt regelmatig uit en gaat dan weer aan.
Het voorgloeisysteem werk dan wel en dan weer niet!!
Wat stel ik vast!

De spanning is niet constant soms meet ik 3v 6v en som 12v. Vreemd, dit zal het probleem wel veroorzaken??

Ik heb de zekeringkast uitgebouwd omdat ik dacht hier zal de fout wel inzitten. Helaas niets kunnen vinden maar dit is ook moeilijk te controleren, is volledig in elkaar gesoldeerd.
Vermoedelijk enkele aansluitingen die slecht contakt hebben in de kaelboom?
Begin die kabelboom maar eens open te snijden. Dit ben ik niet van plan. Ga waarschijnlijk enkele nieuwe draden trekken.

Wat vinden jullie hiervan??

Posted: Mon Apr 04, 2011 6:32 pm
by benny
Controleer eens of de klemmen op de batterij goed vastzitten.

Posted: Mon Apr 04, 2011 9:53 pm
by hendrik
Godfried , ik heb dat vroeger ook eens gehad en toen lag dat aan de min van de batterij die klem was doorgescheurd en had toen een slechte mas kijk dat een na.




grt harry de matra.

Re: Ford escort, spanningsverlies

Posted: Mon Apr 04, 2011 10:15 pm
by Muddy Bandit
GODFRIED wrote:
Wat vinden jullie hiervan??

Snel verkopen, en dan overstappen in een Matra. :lol:

Posted: Tue Apr 05, 2011 12:29 am
by oetker
Dat is moeilijk zo maar te zeggen.
Standaard zou ik het voorgloeirelais is nalopen.
Daar loopt een zware stroom door.
Nu je dat paneel in je handen hebt zou je is kunnen controleren op bros geworden soldeerverbindingen.
En dan natuurlijk de standaard problemen op connectoren die we ook in de murena kennen.
Contactslot????
In principe moet je met de universeelmeter en schema de fout er uit meten, echter moet die wel optreden op dat moment.

Posted: Tue Apr 05, 2011 2:07 am
by jo
Die radio kan ook gewoon aan die radio liggen, hier in de Berlingo valt die ook zo nu en dan even uit, 10-20 keer/jaar, de moeite niet om naar te kijken.
Ik zou dus niet teveel focussen op 1 groot probleem terwijl het misschien 2 of 3 kleinere problemen zijn.

Posted: Tue Apr 05, 2011 6:55 am
by GODFRIED
De batterij aansluitingen zijn zuiver en goed vast.
Daar de storing maar op een gedeelte van de zekeringkast zit vermoed ik dat het niets met de batterij aansluitingen te maken heeft.
Enkel maanden geleden ook een nieuwe draad moeten leggen om de ventilator in stand 1 terug aan het draaien te krijgen. Van de schakelaar naar de ventilatormotor.
Het gloeirelais heb ik vervangen samen met het relais dat stroom geeft aan het motorcompartiment.
Het contactslot heb ik gecontroleerd en lijkt goed te zijn!!
Het vervelende is dat de fout zich niet altijd voordoet, maar het wordt wel steeds vaker.

zoals jullie weten heb ik een maand of 7 geleden het Pats systeem moeten uitschakelen omdat het de motor blokkeerde en geen start toeliet.
Vreemd, voor een stukje doet zich nu de zelfde fout voor. Toch voor wat het gloeisysteem betreft. Het volledige gloeisysteem werk soms niet inclusief het controle lampje.

Nu werk weer alles!!! De radio heeft een nieuwe aansluiting via het contactslot en ik heb enkele relais vervangen.
Maar misschien is het weer tijdelijk, afwachten!!

Niet geloven dat mijn zoon en ik met het zelfde type wagen rondrijden. Die van mij loopt als een klokje. Oppassen met dit te zeggen!!!!

Posted: Tue Apr 05, 2011 8:19 am
by hendrik
Godfried, schreeuw niet te hard straks heb je het ook, het blijft nog altijd een ford he.






grt harry de matra.

Posted: Tue Apr 05, 2011 8:24 am
by oetker
Als je de relais kunt openmaken, dan zou je is kunnen controleren op ingebrande contacten, maar in principe zijn dit lastige fouten.
Je moet soms alles uit de kast trekken om het te vinden, en alle logica gebruiken die je hebt.
Schemas is daarbij onontbeerlijk.

Als de fout soms optreed, dan is het makkelijk om op sommige punten controlelampjes aan te solderen.
Als er dan wat mis gaat kun je aan die lampjes aflezen uit welke hoek de wind waait.

Posted: Tue Apr 05, 2011 10:57 am
by GODFRIED
Ja, ik ga dat afgebouwd relais eens open doen.
Zeer handig dat van die controlelampjes. Weer iets bijgeleerd. :wink:

Momenteel blijft alles werken, misschien blijft het zo en is het probleem opgelost.