Page 2 of 2

Posted: Sat Sep 11, 2010 10:17 pm
by oetker
Quote
--------
Mij lijkt een richtprijs van 4.500€ à 5.000€ een correcte verkoopprijs te zijn voor een Murena in (zonder meer) goede staat en zonder mankementen.
===========================================================================

In mijn ogen is dat toch de prijs voor een Murena in goede staat met werk.
Een echt goede gaat toch meer richting €10.000.- of meer.

Posted: Sun Sep 12, 2010 12:22 pm
by dieterwieter
@ Oetker: met zo'n prijs mogen ze de mijne dadelijk komen halen! Wat zeg ik: dan breng ik hem zelfs nog persoonlijk tot aan het einde van de wereld! :wink:

Posted: Sun Sep 12, 2010 1:08 pm
by henk wouterse
dat zou hij wel waard moeten zijn, maar ik denk een S 10.000 een goede 2.2 6 a 7 en een 1.6 4 a 5000 euro maar wel een goede staat, en dan moet je nog geduld hebben want de markt is niet zo groot voor de matra's maar ik neem aan dat de meeste hem daar niet voor kopen om hem weer snel te verkopen, degene die hem weer snel verkopen zijn toch de jongens die een goedkope kopen en dan valt het tegen en dan moet hij weer weg

Posted: Sun Sep 12, 2010 1:23 pm
by oetker
Quote
-------
@ Oetker: met zo'n prijs mogen ze de mijne dadelijk komen halen!
=============================================
Het is natuurlijk maar wat je in goede conditie noemt.

Goede conditie noem ik een kwart slag voor showroom conditie.
Een Murena waar alle techniek van aangepakt is, (dus alle zwakke plekken).
Het interieur zeer gaaf is, en op de juiste manier netjes in de verf is gezet.
Een auto die klaar is om weer 100.000 probleemloos mee te rijden.
Mijn Murena zal ooit deze conditie bereiken (NB: duurt nog wel even) en zal dan echt niet verkocht worden voor peanuts.
Dan rijdt ik hem nog liever de sloot in.

De goede conditie Murena's die ik tijdens de aanschaf van de mijne gezien heb, waren daar nog heel ver van af en werden aangeprezen als goed.
Ik heb daar schijnbaar een andere mening over.
Als ik de ruimte had, zou ik zo een Bagheera aanschaffen, en voor een goede best die prijs willen geven.

Posted: Sun Sep 12, 2010 8:55 pm
by Muddy Bandit
Een goede staat is voor een liefhebber een heel ander begrip als voor een handelaar.

Optisch gezien zijn voor een leek de meeste Murena's wel in een "goede" staat... polyester roest immers niet, en wat eronder zit zien ze niet en weten ze niet waar ze op moeten letten.
Het gevolg is dan al heel snel dat het plaatjes- en prijsvergelijk gaat worden, op internet worden "goede" murena's al aangeboden vanaf zo'n 2500 euro tot het 3-voudige hiervan.

De gemiddelde "zuinige Hollander" zal dan gelijk gaan voor de laagste prijs, wat later komt dan het achterstallige onderhoud met bijbehorende kosten aan het licht en het gevolg is dan dat een Murena opeens als een rotwagen en sleutelhok bestempeld wordt... en gelijk de daadwerkelijk goede Murena's hierdoor weer sterk in waarde dalen door deze onkunde. :cry:

Het is misschien wel hard gezegd, maar eigenlijk is er gewoon nog te veel aan rijdende projectmurena's in de handel om bij een topmurena z'n daadwerkelijke waarde te kunnen krijgen.

Posted: Mon Sep 13, 2010 8:50 pm
by JEAN
Mijn murena zou toch minimum 5000 euro moeten opbrengen als ik hem zou wegdoen met de nadruk op als ik.
Ik heb een jaar moeten zoeken om één te vinden die nog redelijk mooi is
en geloof me ik heb er een paar gezien.
Nee verlopig blijft de murena waar hij is bij mij :wink:

Posted: Mon Sep 13, 2010 9:51 pm
by matramurena
Mijne zal niet te koop komen in ieder geval... Zit al te veel werk in.

Mocht er een heel goed bod komen..... dan nog niet. ;) Ik ben nu bezig uit te zoeken wat invoer van de wagen gaat kosten als we zouden emigreren. (is een plan voor tussen nu en 5 jaar) en dat zou me voor de Murena zo'n 3000 gaan kosten en voor de Avantime 10.000 :o Maar de Murena gaat zeker mee!

Ik denk dat een echt goede Murena eentje is waarvan een liefhebber al het meeste vervangen en opgeknapt heeft. Maar die doen ze niet zo snel weg. Voor de rest is het wel logisch dat een 25-30 jaar oude wagen zonder roest (uiteraard) en sluitageplekken in het interieur door de handel gezien wordt als zeer goed.

Posted: Mon Sep 13, 2010 10:50 pm
by dieterwieter
@ Muddy Bandit: je slaat de nagel op de kop! :wink:

Wat een vrij groot misverstand is: dat de 1.6 minder waard zou zijn dan de 2.2.
Velen hebben het er zeker voor over om te kiezen voor eentje waarvan vervangingsonderdelen makkelijker te vinden zijn en dus goedkoper in onderhoud.

De "sportiefste"/snelste varianten zijn daarom niet altijd het meest waard.

Er zijn zeker zoveel liefhebbers voor de "minder" snelle.

Dat zie je nu al bij de Peugeot 205 GTI:
Er is bij echte liefhebbers een erg grote aanhang van de "oer"-GTI ; dus deze van 105pk uit de eerste bouwjaren ; terwijl de meesten denken dat de 130pk de meest interessante/duurste is.

Posted: Mon Sep 13, 2010 10:56 pm
by hendrik
Ik verkoop mijn gele murena ook nooit ik heb daar al teveel geld in gestoken die ik niet meer terug zal krijgen.De grijze murena weet ik nog niet als ik die verkoop is het om een bagheera te kopen we zien wel hoe dat afloopt.




grt harry de matra.

Posted: Wed Sep 15, 2010 6:49 pm
by henk wouterse
Het is gewoon zo dat de 1.6 minder waard is, kijk maar naar de verkoop

dieterwieter wrote:@ Muddy Bandit: je slaat de nagel op de kop! :wink:

Wat een vrij groot misverstand is: dat de 1.6 minder waard zou zijn dan de 2.2.
Velen hebben het er zeker voor over om te kiezen voor eentje waarvan vervangingsonderdelen makkelijker te vinden zijn en dus goedkoper in onderhoud.

De "sportiefste"/snelste varianten zijn daarom niet altijd het meest waard.

Er zijn zeker zoveel liefhebbers voor de "minder" snelle.

Dat zie je nu al bij de Peugeot 205 GTI:
Er is bij echte liefhebbers een erg grote aanhang van de "oer"-GTI ; dus deze van 105pk uit de eerste bouwjaren ; terwijl de meesten denken dat de 130pk de meest interessante/duurste is.

Posted: Wed Sep 15, 2010 10:51 pm
by matramurena
Afgezien dat veel mensen de 2.2 al ondergemotoriseerd vinden voor de looks van de wagen is het ook zo dat er ruim 1000 meer 1.6-en verkocht zijn. (op het totaal is dit best veel) Meer aanbod is dus een lagere prijs.

Aangezien de Peugeot 205 GTI in de 105 pk versie is al rap genoeg is van zijn eigen is hier wel vraag naar, maar het is niet voor niets dat deze een stuk duurder in aanschaf is dan de 1.1 versie.

Posted: Wed Sep 15, 2010 11:00 pm
by oetker
Bij verkoop is het wel zo dat iemand de waarde van de wagen moet zien.
Als je begint met restaureren, dan is €10.000 euro zo maar uitgegeven.
Als je dus een goed gerestaureerd exemplaar onder de 8-10 kan kopen is dat verstandig.
Je hebt dan waarschijnlijk niet de lol van het sleutelen.
Aanvankelijk wilde ik ook een €2000.- exemplaar kopen, maar na er een aantal bekeken te hebben ben ik daar toch op terug gekomen.
Heb gewoon iets meer uitgegeven, en daar is nog genoeg aan te doen :roll:

Posted: Thu Sep 16, 2010 8:27 am
by hendrik
Aan een matra is altijd wel wat te sleutelen ook al heb je al een gerestaureede.






grt harry de matra.

Posted: Thu Sep 16, 2010 11:44 am
by Muddy Bandit
Sleutelen hoort erbij, maar je hebt gewoon onderhoud of achterstallig onderhoud... en dat maakt een groot verschil. :wink:

Posted: Thu Sep 16, 2010 4:49 pm
by JEAN
Alle matra's rijden even rap aan 120km :D
Ik heb al genoeg snelheidsboetes gehad om nog een matra aan te schaffen :cry:
Dus voor mij was het van geen belang of het nu een 1.6 of de rappere versies ervan want ik heb op een 2.2 gestaan en ook een S versie maar ben heel blij met mijn 1.6 heeft mij nog niet laten staan :)
Wat de aankoop prijs van een matra hangt volledig af van de staat van de wagen.
Als ik rap wil rijden dan neem ik mijn bmw wel de matra is er voor te genieten maar voor iedereen zal dat wel anders liggen 1 ding hebben we gemeen we vinden het een toffe wagen en dat is het belangrijkste :wink:

groeten
jean

Posted: Thu Sep 16, 2010 7:50 pm
by hendrik
Dat is ook zo jean, ik ben tevreden met een 1.6 ik zou geen andere willen. Het gaat mij ook om het model. Ik vind dat een prachtige wagen om van te genieten en daar gaat het mij ook om. Je kan toch nergens meer hard rijden dus een 1.6 is zwaar genoeg.



grt harry de matra.