De Roestduivel

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
Post Reply
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

De Roestduivel

Post by Vollegaaz »

Mijn ouwe getrouwe Vito gaat stilaan naar de 300.000km maar doet het nog prima, maar afgelopen winter heeft hij behoorlijk te lijden gehad. Zo komt de roestduivel behoorlijk sterk opzetten, dit vooral aan de randen onderaan de deuren. Hoe pak ik dit het beste/goedkoopste/t'simpelste aan ?

Schuren tot op bloot ijzer, roeststopper, grondverf/plamuur, verf ?
mag je op een roeststopper meteen plamuren of grondverf zetten enz...welke producten zijn prijs/kwaliteit het beste ?
Bagheera X '78
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Op roeststopper mag je plamuren en ook grondverf zetten als het allemaal goed droog is dan is dat geen probleem. Dat is toch wel een ziekte bij die vitos aan die deuren ik heb dat pas bij een vriend ook gedaan en het is mooi gelukt.





grt harry de matra.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

het is inderdaad een zwak punt, maar verder geen klagen van, dat busje heeft me doorheen heel europa gereden zonder me 1x in de steek te laten. Natuurlijk nooit zwaar geladen geweest, enkel de moto en gereedschap achterin.
Bagheera X '78
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja dat zijn prachtige busjes en een zeer goede motor.



grt harry de matra.
User avatar
djapo
Posts: 105
Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by djapo »

ik zou het kaal maken, zeker als je van vito nog even plezier wilt hebben, afhankelijk van de grote van de plek lassen of plamuren. Als je aan het plamuren slaat zorg dan wel voor goede hechting en laat elke laag goed drogen.

Succes
Elk probleem heeft een houdbaarheidsdatum...
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain »

David,

Valt De Vito ook onder de 30 jaar roestgarantie die Mercedes op zijn personenwagens geeft? Anders kan je het onder garantie laten herstellen.
Met mijn C klasse hebben ze de wielkastranden en de onderkant van de deuren na 9.5 jaar gratis herspoten.
Best even informeren, bij mij werd het zelfs door hun voorgesteld. (misschien uit eerlijke schaamte?)
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Post by bart_heemskerk »

Mijn collega heeft een vito van zo'n 5 jaar oud. Overal roest!
Post Reply