Page 3 of 5

Posted: Tue Apr 06, 2010 7:17 am
by GODFRIED
Een vrouw vol verassingen. Daar zit wel pit in!
Voor dat geld een zeer mooie auto.

Spijtig dat het hier niet zo eenvoudig is om een gastank te plaatsen. :(

Posted: Tue Apr 06, 2010 9:42 am
by oetker
Deze auto heeft geen gastank nodig.
Loopt 1 op 22 (NB: maar zal wel iets minder zijn)
Deze valt in energieklasse A.
Dat betekent geen BPM, en geen wegenbelasting.
Deze gaat gewoon 1200 minder per jaar kosten als de Ka bij 15000 km, en zal de Totota Aygo, Peu 107, en Citroen C1 verkopers bleek om de neus laten zien.

Oh ja, als je denkt dat dit een oubollig karretje is, lees dan even deze tets.
Is van de Pixo, maar dat is dezelfde auto van Nissan.

http://www.carmaniacs.nl/nissan/nissan- ... o-test.php

Posted: Tue Apr 06, 2010 10:25 am
by jurgen M
die alto krijgt voor een basisautootje geen slechte kritiek, scherpe prijs en 5 jaar garantie :o

Posted: Tue Apr 06, 2010 10:56 am
by oetker
Dit karretje gaan we veel op de Nederlandse wegen zien, en qua veiligheid zit het ook wel goed.
Wij hebben de comfort uitvoering gekocht, en deze heeft 6 airbags.
Hier de crashtest met 2.

http://www.youtube.com/watch?v=rpyWR7x8 ... re=related

Heb er even test mee gereden, maar moet mijn rechtervoet toch een beetje bedwingen.
Onmerkbaar reed ik in de stad bijna 100 in de 2 versnelling :oops:
Denk dat het een verantwoorde aanschaf is.
Kan deze het benzine zuipen van de Ka een beetje goed maken.
Levertijd valt mee.
De Susuki zal eind april in bezit zijn, waar de Nissan Pixo pas ergen in Juli kon leveren.
Het is echt een fun karretje, en ik zit er geweldig goed in, waar ik bij de C1/107/Aygo voor geen meter goed kon zitten.

Posted: Wed Apr 07, 2010 9:17 am
by oetker
Quote Jurgen,
-------------------------
5 jaar garantie
_________________


Heb dat even nagezocht, maar in Nederland is dat 3 jaar.
In Belgie inderdaad 5 jaar.
Waarschijnlijk zijn de belgen zuiniger op hun auto dat ze dat aandurven 8)

Posted: Wed Apr 07, 2010 1:49 pm
by GODFRIED
Misschien omdat in België de wegen beter zijn!! :lol: :lol: :lol:

Posted: Wed Apr 07, 2010 4:03 pm
by hendrik
Hij godfried, je bent zeker nog nooit in nederland geweest daar zijn de wegen 100 keer beter dan in belgie.


grt harry de matra.

Posted: Wed Apr 07, 2010 5:56 pm
by jurgen M
GODFRIED wrote:Misschien omdat in België de wegen beter zijn!! :lol: :lol: :lol:
of omdat bij bekend staan voor onze rustige rijstijl, Herman? 8)

Posted: Wed Apr 07, 2010 7:26 pm
by oetker
Is wel iets om even de discussie aan te jagen bij de dealer.
Discriminatie?

Posted: Wed Apr 07, 2010 8:16 pm
by GODFRIED
hendrik wrote:Hij godfried, je bent zeker nog nooit in nederland geweest daar zijn de wegen 100 keer beter dan in belgie.


grt harry de matra.
Het is daarom dat ik het schrijf. :lol:

Posted: Sat May 08, 2010 9:51 pm
by oetker
De Ka heeft vanochtend zijn laatste ritje met ons gedaan.
Auto leeg gemaakt en ingeruild.
Image
Image
Er zit wel weer wat werk aan deze 3 jaar oude Ka met 43000 km.
Voorbanden versleten, uitlijnen is nodig.
Problemen met de AC, voor de 3e keer.
Heb hem van de week nog op de brug gehad, en eigenlijk ziet de wagen er voor 3 jaar dramatisch uit.
Tank en uitlaat zijn zwaar veroest en zullen de komende 2 jaar vervangen moeten worden.
We zijn er vanaf.
Dit is de nieuwe aanwinst, en natuurlijk weer rood.
Image
Image
Image
We kregen er een taart bij....mmmmm lekker.
Image
Image
Inbouw normale DIN radio gewoon mogelijk.
Dat scheelt aanmerkelijk in verhouding tot het Suzuki model radio.
Image
Ziet er afgewerkt uit.
Niet high quality, maar toch netjes.
Image
Image
Achterin niet voor hele grote mensen, maar 1m80 gaat redelijk.
Image
Simpel raampje, maar er kunnen geen kinderen uitklimmen.
Image
Wieldopjes zijn minimalistisch.
Image
Steenslag protectie fabriek af.
Image
Starre achteras.
Image
Image
Staat beter in de protectie als de Ka, en 12 jaar garantie op doerroesten.
Image
Image
Versnellingsbak, hangt een druppel olie aan :o
Image
Image
Image
Nu we toch bij de garagist waren, gelijk even de nieuwe schokbrekers op Yorans Murena gezet.
Daar gaan we woensdag het stuurhuis van reviseren.

Posted: Sat May 08, 2010 10:09 pm
by benny
Wat is de naam van de bakker op die taartdoos?????

Posted: Sat May 08, 2010 11:04 pm
by oetker
Die bakker kan daar ook niets aan doen.
Waarschijnlijk hofleverancier van de Suzuki dealer :lol:

Je moet natuurlijk naar de prijsstelling van dit machientje kijken.
Vanaf €8000.- geen slechte koop denk ik.
Wilde wat roestprotectie aanbrengen, maar dat mag dus niet.
Dan vervalt de carosseriegarantie van 12 jaar :o

Heb uitgeteld dat de bijbetaling aan deze auto zich binnen 3 jaar terug verdiend tov de Ka, door minder gebruik en geen wegenbelasting.
Heb er een paar ritjes mee gedaan volgens het nieuwe rijden, en daar kwam een verassende bijna 4 liter op 100 km uit, ofwel 1 op 24
Ik was wel een rijdende chicane op de weg 8)
Heb de motor minimaal belast in deze test.
Het rechtervoetje van de vrouw is echter wel wat zwaarder.
Die waarden zullen wel niet meer gehaald worden.
De vrouw beschouwd het woon/werkverkeer als een soort F1 race :o

Posted: Sun May 09, 2010 9:39 am
by GODFRIED
Dat er maar weinigen zijn die een nieuwe wagen zo inspecteren daar mag je zeker van zijn. Gelukkig hebben die Japanners die hem gemaakt hebben je niet bezig gezien, waarschijnlijk hadden ze in dienst genomen.

Ziet er een zeer mooi wagen uit voor zijn geld. Heeft een ook een zeer goede behandeling tegen roest gehad. Moet ook wel als je 12 garantie durft te geven.

Veel geluk en zorgeloze km met deze wagen.

Posted: Sun May 09, 2010 10:37 am
by hendrik
Ja herman, het ziet er een tof wagentje uit maar dat kan ook niet anders met die japannerkes veel geluk er mee .


grt harry de matra.

Posted: Sun May 09, 2010 11:01 am
by oetker
De auto is wel onder Japanse supervisie gemaakt, maar de produktie zit in India.
De auto is ook nog niet zo lang op de markt, en zal nog wel wat kinderziektes kennen.
Deze heeft ook nog weinig overeenkomsten met de oude Alto.
De wagen is veel groter geworden en zeker 16 cm breder.
Er zit wel een doorontwikkeling in van de oude Alto 3 pitter.
Dat is een zeer goede motor.
Er zijn wel wat kostenbesparende factoren doorgevoerd, en dat merk je.
Zo zitten er Falken synergy banden onder, en die hebben zeker niet de kwaliteit die de Michelins onder de Ka hadden.
Die wieldopjes zijn een aanfluiting voor de auto.
Toch zit de auto netjes in elkaar, en alles sluit goed aan.
Nog een nadeel gevonden.
De airbags zitten in de voorste raamstijlen, en maakt die iets breder.
Dat geeft wat meer dode hoek.
Op passen bij zebrapaden dus.

Posted: Sun May 09, 2010 9:41 pm
by GODFRIED
Ook een duurdere wagen heeft zijn minpunten. Dat deze wagen in India geproduceerd wordt wist ik niet. Je bent zeker dat er een motor onder kap zit en geen koe. :lol:

Posted: Sun May 09, 2010 9:45 pm
by oetker
Ik heb niks horen loeien toen ik hem op zijn staart trapte :lol:

Posted: Sun May 09, 2010 10:11 pm
by GODFRIED
Dat is bingo. :lol: :lol:

Posted: Mon May 10, 2010 8:14 pm
by Yoran
Gaaf autootje herman!
mijn auto valt helemaal in het niet op de foto haha :)

Posted: Mon May 10, 2010 8:42 pm
by Muddy Bandit
Leuk boodschappenwagentje Herman!
Maar waar laat je dat oude vrouwtje van dit topic nu? :lol:

Posted: Mon May 10, 2010 9:07 pm
by oetker
@ Yoran
Jou Murena heeft ook meer een schutkleur Yoran
Valt niet op in de natuurlijke omgeving achter de garage :lol:

Posted: Mon May 10, 2010 9:24 pm
by oetker
@ Muddy,

Ik zal het oude mannetje moeten worden die er de komende 25 jaar mee gaat rijden denk ik.
Ik merkte aan de vrouw dat ze er niet zo veel zin in had.
Iets met status en collega's denk ik.
Mijn schoondochter interesseert dat geen ruk.
Als student kijk je alleen maar naar de cijfertjes.
Slimme meid.
Is inmiddels druk bezig de Honda beslag op te leggen.
Ik wil er eigenlijk niet van af, vind hem zelf veel te funny.

Posted: Wed May 19, 2010 1:12 pm
by oetker
Vandaag was de dag des oordeels.
APK en LPG keuring aangevraagd bij de instantie waar je dat liever niet doet, bij de Rijksdienst wegverkeer dus.
Na een uurtje op mij beurt gewacht te hebben mocht ik de auto de teststraat oprijden.
Alles werd minutieus bekeken.
Alle Eurokeurmerken gecontroleerd van de gasinstallatie, CO, lekkages en remmentestbankproef.
De Honda vloog er probleemloos doorheen.
Kreeg nog een veer in mijn kont van de keurmeester,au :lol:
Geen enkele negatieve aanmerking over mijn werk.

Na het aftikken van € 116.- werd het voorlopige kenteken verstrekt compleet met nieuwe APK.
Helemaal geweldig.
Ik kan het schijnbaar nog, dat gas inbouwen.
Moet zeggen dat ik toch wel een bepaalde spanning voelde.
De regeltjes veranderen nog wel is.
Je weet maar nooit of je die wel helemaal hebt nageleefd.
In 35 jaar veranderd er veel qua regelgeving.

Posted: Wed May 19, 2010 6:56 pm
by GODFRIED
proficiat... :wink:

Posted: Wed May 19, 2010 10:58 pm
by jo
Kom steek ik nog even een pluim bij.... :D
Maar je weet toch, gas is om op te koken of op te stoken. :lol:

Posted: Wed May 19, 2010 11:08 pm
by oetker
au :)

Posted: Tue Jun 22, 2010 10:43 pm
by matra530lx
Herman,

Ik ben ook het slachtoffer geworden van een vrouw die er willetje heeft door gedreven en wel in het aanschaffen van een nieuwe auto.
Jij hebt nog geluk dat ge over een zuinige Nederlandse vrouw beschikt die het allemaal een beetje prijselijk houd.
Daar en tegen lijkt het dat een Belgische vrouw voor meer gaat en een serieus gat in mijn portemonnee veroorzaakt heeft. Hier volgen enkele foto's van het aangeschafte voertuigje.
Stiekem moet ik toegeven dat ik hem of haar ook wel leuk vindt.

Mvg,

Matra 530 LX

Posted: Tue Jun 22, 2010 10:54 pm
by oetker
Hele mooie auto Jean.
In mijn ogen de enige geslaagde retromobiel.
Helaas gelden hier geen retro prijzen voor.
Mijn vrouw is gelukkig makkelijk hier in.
Ze is blij met de Suzuki, maar was ook blij met de Ka.
Ik had echter iets tegen dat ding.
Veel plezier er mee, en ik moet toegeven dat ik ook graag een rondje in de auto van de vrouw doe.

Posted: Wed Jun 23, 2010 6:48 am
by GODFRIED
Dat ziet er prachtig uit, heeft alles wat een auto moet hebben.
Veel plezier met deze wagen. :wink: