Page 2 of 2

Posted: Tue Oct 20, 2009 9:32 am
by GODFRIED
Poedercoaten is het beste wat er is.
Ik weet dat je daar mee bezig bent.

Ik krijg je website momenteel niet open zal straks nog eens proberen. :(

Posted: Tue Oct 20, 2009 10:12 am
by Muddy Bandit
Poedercoaten is een mooie manier van schilderen, mits je maar op zuivere (roestvrije) ondergrond kunt werken.
Het grote nadeel van poedercoaten is dat je beschadigingen bijna niet meer kunt bijwerken, meestal moet je dan geheel opnieuw beginnen.

Oh ja, een poedercoating plaatsen op materialen die heet worden lijkt me trouwens ook niet zo verstandig.... rookt en stinkt behoorlijk. :wink:

Posted: Tue Oct 20, 2009 10:40 am
by oetker
Quote
-------
Het grote nadeel van poedercoaten is dat je beschadigingen bijna niet meer kunt bijwerken
=============================================

Inderdaad, die ervaring heb ik ook.
Een spuitbusle velgenverf is niet zo duur om bij te werken, en een beetje beschadiging op de velgen heb je zo.
Temeer daar ik de velgen er al 50x heb afgehad, ziet mijn rechter voorwiel er al niet meer uit.
Paar keer weg geschoten met de luchtsleutel, en waar de bouten inzitten zit al helemaal niets meer op.

Posted: Tue Oct 20, 2009 10:37 pm
by GODFRIED
Beschadigingen zijn onvermijdbaar. Het is een kwestie van tevreden te zijn of opnieuw lakken.

Posted: Tue Oct 20, 2009 10:52 pm
by matramurena
Grote voordeel van poedercoaten is dat er heeeel wat nodig is voor er een beschadiging in komt. En als die er dan toch in komt dan is het zelfs mogelijk het gedeeltelijk opnieuw te coaten. (alleen niet bij grote coatingpbedrijven, die werken slechts met een coat-straat waar hele delen in een keer gecoat worden)

Hoge temperaturen is ook geen probleem voor poedercoating. Alleen moet je wel High-Temp poeder gebruiken. Uiteraard iets duurder en er zijn wat minder kleuren in te verkrijgen... Wordt het echt heet (1500 Celsius en meer) dan kan er een Ceramic Poedercoating op gezet worden. Dit is ideaal voor hete delen want ze rotten nooit meer weg hierna. Gebeurd onder andere veel voor Turbo's en dergelijke.

Posted: Tue Oct 20, 2009 11:05 pm
by GODFRIED
Martijn, ik krijg je website niet open. Ben ik alleen??

Posted: Tue Oct 20, 2009 11:50 pm
by matramurena
Godfried,

Wegens mijn verhuizing heb ik ook een andere internetprovider moeten kiezen. Als het goed is krijg ik deze week een nieuwe web-space en dan kan ik mijn websites weer in de lucht krijgen.

Posted: Wed Oct 21, 2009 9:14 am
by GODFRIED
Bedankt voor de tip. :wink:

Posted: Wed Oct 21, 2009 8:35 pm
by oetker
quote
---------
1500 Celsius en meer
================

Dus een uitlaatspruitstuk moet dan ook kunnen?

Posted: Wed Oct 21, 2009 8:52 pm
by matramurena
Met Ceramic Coating kun je met gemak een uitlaatspruitsyuk behandelen. Maar ik denkd at het zelfs met de normale Hi-Temp poeders kan. Ik heb nu black metallic en Silver op de plank staan en die kunnen op onderdelen die tot 650 Celsius worden.

Posted: Wed Oct 21, 2009 9:53 pm
by hendrik
Hij matramannen, ik heb de uitlaatspruitstuk met kachelverf gedaan dat is goed spul en dat kan 2000 graden hebben maar het is dan wel grijs van kleur.




grt harry de matra.

Posted: Thu Oct 22, 2009 9:27 am
by GODFRIED
Harry, het probleem is wel dat je die kachelverf niet kunt kopen!! Met relaties lukt dat wel. Aan mij verkoopt hij geen druppel!!! :cry:

Posted: Thu Oct 22, 2009 9:38 am
by oetker
Hier staat een bedrijf die aan dealers levert in Belgie.
Zoek er 1 in de buurt door op dealers te klikken.

http://www.superisol.be/nl/producten.html

Posted: Fri Oct 23, 2009 10:21 am
by GODFRIED
Eens bellen! :wink: