Terug van weggeweest

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
Post Reply
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Terug van weggeweest

Post by matrafan »

Effen enkele weken naar het land van Uncle Sam geweest

Daarna ook nog bij de Canadese beren binnengeweest.

Tot slot nog enkele daagjes plat gelegen in het zonnige Florida tussen de dolfijntjes.

Had intussen rondgekeken of ook in het land van Winnetou oldtimers rondcruisen.

In New York zeer veel wrakken gezien evenals in Canada waar blijkbaar ook maar zeer weinig odtimers rijden.

Daarentegen in het zonnige Florida een heuse samenkomst gezien van Ford Mustang's .
Zijn dan wel geen Matra's maar was toch na enkele weken een verademing om weer eens tussen de oude auto's te vertoeven.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Je hebt toch niet stil gezeten als ik zie waar je overal geweest bent, kan me voorstellen dat het een enorme indruk heeft nagelaten. Om maar alleen geroest ijzer te zien hoef je niet zo ver te gaan! :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

De beste oldtimers kwamen uit Floridam vanwege het klimaat.
Alees wat daar rondreed aan oude auto's is al naar Europa gebracht als ik zo rondkijk.
Daar kwamen zelfs nog gave MG's vandaan :o
Een Matra daar vinden lijkt me onmogelijk :P
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

oetker wrote:De beste oldtimers kwamen uit Floridam vanwege het klimaat.
Helaas is het tegenwoordig zeer moeilijk om na te gaan of ze altijd in Florida hebben gewoond....er zijn daar veel handelaren die oude auto's "verzamelen en oplappen" vanuit de gehele USA.
Dikke laag plamuur, verse lak en je miskoopt je snel aan zo'n oldtimer met californisch kenteken....heb er al genoeg zo gezien die via een tussenpersoon daar duur zijn gekocht.(compeet 'gerestaureerd')

Op het oog zien ze er zeer gaaf en hard uit bij aankomst in europa.
En een kenteken erop krijgen is in Nederland ook niet zo moeilijk.
Maar na een half jaartje gebruik begint het...lak blaart op, lasnaden worden zichtbaar, sierstripjes laten los...
En als je er dan mee aan het werk gaat schrik je...plamuur overal, direct over de roest en ingelaste stukken blik heen.
En garantie is er niet...... :evil:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Post Reply