Een dagje Frankrijk en het einde van de Sunny.

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Een dagje Frankrijk en het einde van de Sunny.

Post by oetker »

Tje, dankrijg je ineens een telefoontje uit Frankrijk van je zoon, dat ze
een ongelukje met de auto hebben, en of ik ze maar even op wil halen.
Dan heb je even ruimte nodig, en zo kan het dan gebeuren dat je op
zwarte zaterdag s'morgens om 0.700 in Tours staat staat met de nieuwe
Kia van mijn dochter samen met mijn schoonzoon.
Je voelt je niet op je gemak, want de berichten waren niet goed, en er
gaat van alles door je heen.
Als je dan ziet hoe de auto er bij staat dan wordt je ook niet vrolijk.
Image
Image
Image
Image
Image
Het resultaat van een 5 voudige koprol.
Dan heb je een beschermengel nodig om daar goed uit te komen.
En dan ben je blij dat ze er redlijk goed van af zijn gekomen.
Image
Image
Ben even 36 uur in touw geweest om de zaken te regelen, en heb denk ik even een paar dagen nodig om bij te komen.
We kunnen op zoek naar een ander karretje.
Jammer van de Nissan.
Ik had hem van een 85 jaar oud baasje gekocht, met 56000 op de klok, en daar waren inmiddels 15000 bij gereden.
Gekocht als beginnerskarretje voor de lompe beer.
We hebben weer wat te doen van de week.
Last edited by oetker on Sun Mar 18, 2012 11:24 am, edited 5 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

de auto zou ik ook niet mee zitten als ik de Sunny zo zie, als je er zo uit kom dan heb je inderdaad een engeltje ik zie wel een nekkraag hopelijk niet al te veel nekklachten want daar kun je heel lang last van hebben, wat was de oorzaak
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Er zijn gelukking nog goede onderdelen die je kan verkopen op eBay. Grapje. De kinderen mogen blij zijn dat ze er met een paar schrammen vanaf gekomen zijn. Het kon veel erger. Hopelijk leren ze iets uit het ongeval, en krijg je in de toekomst zo'n telefoontje niet meer.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het is niet zo zichtbaar op de foto, maar zijn vriendin voelt zich niet zo best.
Ze lag ook te slapen toen het gebeurde.
We hebben in het ziekenhuis moeten praten als Brugman om haar mee te krijgen.
Inderdaad, nekklachten en misselijk, wat duid op een hersenschudding.
Vervelende blauwe plekken op de slaap, en een bloeduitstorting in haar oog.
Zij zal de komende week zeker rust moeten houden, en maar hopen dat het allemaal goed uitpakt.
De oorzaak was een rukwind, en hij raakte van de weg.
Hij heeft geprobeerd tegen te sturen.
Een klassieke fout.
Ik had de auto nog helemaal uitgetest voor de vakantie.
En het was een stabiele auto met goede vering en schokbrekers.
Daar heeft het zeker niet aan gelegen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain »

Herman,

Gelukkig kunnen ze het nog navertellen, als je de auto ziet met losgeknipt dak, dan konden ze er op eigen krachten waarschijnlijk niet uit geraken. Je kunt af en toe een goede engelbewaarder wel eens gebruiken...
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Inderdaad, en we mogen God wel op onze blote knietjes wel bedanken dat ze er zo goed van af zijn gekomen.
De oude Nissan heeft voor mij wel bewezen een structureel degelijke auto te zijn.
Nog wel niet voorzien van moderne gemakken, zoals airbags en zo.
Was er nog een van de Japanse import.
Heb in dit type enorm veel vertrouwen.
Zal niet mee vallen er nog een in deze conditie te vinden, maar auto's genoeg om uit te kiezen.

We gaan van de week maar is even op snuffel.
Zal vandaag maar is met zoonlief een stukje gaan rijden.
Er zit een enorme deuk in zijn zelfvertrouwen.
Moet weer even zijn angsten overwinnen.
Vandaag ben ik dus even psycholoog.
Daarna gaan we hem maar is inschrijven voor een slipcursus.
Dan kan hij is voelen wat je met een auto, wel en niet kan doen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
JV
Posts: 510
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Re: Een dagje Frankrijk en het einde van de Sunny.

Post by JV »

oetker wrote: Het resultaat van een 5 voudige koprol.
Dan heb je een beschermengel nodig om daar goed uit te komen.
En dan ben je blij dat ze er redlijk goed van af zijn gekomen.
Pffft, dat kun je wel zeggen. Die zijn er zo te zien heel erg goed vanaf gekomen: dat had ook heel anders gekund.
Hopen dat de hersenschudding en de nek weer vlot herstellen.

Jan
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Zo aan de foto van de Nissan te zien hebben ze een beetje h??l v??l geluk gehad.

Jammer van de wagen maar auto's zijn er in overvloed en als het lichaam terug hersteld is, is de pijn snel vergeten.

Vlug herstel gewenst en veel succes met de zoektocht naar een andere wagen.

Groetjes,

J.B.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

De pechduivel lijkt je de laatste tijd te achtervolgen, gelukkig enkel materiele schade. Geen paniek het geluk zit misschien achter de volgende hoek.
Eind goed, al goed.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Al een paar dagen voor mijn zoon bezig een andere Jap te vinden, (of Nissan shitbox zoals wij die dingen noemen).
Het moet wel weer een budget karretje worden, zolang hij nog in de ontwikeling van zijn rijstijl zit.
Gelukkig is hij makkelijk wat betreft keuze in auto.
Er moeten 4 wielen aan zittten, en voor de rest maakt het hem niet veel uit.
Als hij er maar mee op zijn werk kan komen.
Dat maakt het voor mij makkelijk.
Ik hoef niet naar gepimpte bakken te kijken waar de vellen aan hangen.

Inmiddels al weer half Nederland afgekachelt met de Murena om het juiste karretje te vinden en al flink wat scroot voorbij zien komen die beschreven werden alsof het nieuwe waren.
We hebben inmiddels weer een Sunny gevonden die een beetje aan de eisen voldoet.
Iets nieuwer model, en wel 2 ton op de klok, maar die dingen zijn gewoon onvewoestbaar.
Wel wat minimale schade op het voorpatbord, maar het is dan ook geen nieuwe (1996)
Image
1.4i en stuurbekrachtiging, bewust naar gezocht, omdat hij vertelde dat het stuur uit zijn handen was geslagen tijdens de klapper.
hmmmm open dakje er in, niet bevordelijk voor stunts als beschreven.
Wel de hele onderhoudshistorie erbij en alle stempeltjes van de dealer.
Loopt als nieuw en zit goed in de tectyl en bodyschutz vanaf nieuw.

Deze karren gelden geen druif, maar voor een nette wil ik wel wat uitgeven.
€1000 is deze me wel waard.
Van de week maar even ophalen, dan kunnen we hem even nalopen, en dan moet het maar weer.
Hij is er afhankelijk van, want begint s,morgens om 0.600 uur in Den Bosch, en dat is met het openbaar vervoer niet te doen.
Last edited by oetker on Tue Mar 27, 2012 9:04 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Oetker,

Gelukkig is het bij het verlies van de Nissan gebleven. Had je hem niet beter een oude vrachtwagen gekocht is zeker veiliger maar verbruikt wel wat meer.
Veel geluk met hun nieuwe wagen en voorzichtig zijn AUB. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ja Herman, je maakt wat mee.
Hier wordt "GELUK" nog eens met hoofdetters geschreven.
Ik hoop dat jouw batterij niet leegloopt!
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
-------
Ik hoop dat jouw batterij niet leegloopt!
---------------------------------------------------
Er moet iemand zijn in dit gezin die moet blijven duwen.
Moet toegeven dat het me wel is moeite kost.

De vriendin van mijn zoon gaat gelukkig ook weer vooruit.
Ze ziet er niet uit, bont en blauw.
Ze is al de hele week naar fysio geweest, en het ziet er positief uit.
Nekspieren zijn nog wat pijnlijk en gelukkig geen wiphlash.
Zoonlief alleen nog wat herstellende wonden op zijn arm.
Hij kwam er het best af, mede door zijn speciale stoel die ik er in had gebouwd.

We hebben de shitbox even op de brug geheel nagelopen.
Het is geen verkeerd karretje.
Wat kleinigheden, zoals antenne afgebroken, zijraam bevestiging, schanier vd hoedenplank, wieltjes balanceren (reeds gedaan), een paar bekledingsstrips.
Ruitenwissertjes heb ik ook net vervangen en sproeierpompje is kapot.
Volgend jaar nieuwe remblokjes.
Motor en bak is 100%, en de wegligging voelt goed voor een shitbox.
De sloop is echter met vakantie, dus deze dingetjes moeten even in de wachtkamer.
Kunnen we volgende week even Radio/cd inbouwen en speakers.
Pakken we ook maar even de aut. deuropeners mee.
Pa wordt weer bezig gehouden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

oetker wrote:Pa wordt weer bezig gehouden.
Gelukkig maar......., zorgt voor een gezonde afleiding............ 8)
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

tja, daar wordt je niet echt vrolijk van, ikzelf ben net terug van 3 weekjes Spanje, helaas ook op de terugreis m'n (firma)wagen moeten achterlaten te midden van de pyrenee?n, tijdens een beklimming gaf ie ergens op 3200m hoogte de pijp aan maarten, droge harde klak en de nodige rook en plots geen vermogen meer, amper 1800rpm in neutraal met plankgas, het beestje toch nog over de top gedwongen, de geluiden dat ie toen maakte deed me kippevel krijgen, alle lichtjes gingen branden en het dingdingding geluidje voorspelden niet veel goeds, maar ik kon de wagen echt niet aan de kant zetten op die berg te midden van niets. Sterk was wel de service van de leasing, omstreeks 10u in panne gevallen, om 18u stond ik in Zaventem op de luchthaven en vandaag zit ik al in een nieuwe citro?n C4 full option :o
Wel alle bagage moeten achterlaten (behoorlijk geshopt in Andorra 8) )

t'was al bij al avontuurlijk 8)
Bagheera X '78
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Zoiets is mij in de buurt van Rome ook is gebeurd.
In een godverlaten dorpje.
Was geen eens een telefoon te vinden (deden ze geloof ik nog met een tam-tam), en mobiel moest nog uitgevonden worden.
Wel gastvrij onthaald bij een klein boerderijtje.
Geeft een hoop stress en gedoe, maar je komt altijd weer een keer thuis.
Dat zijn de avonturen, en test je flexibiliteit.
Gelukkig voor je op de terugreis.
Heen had het minder geweest.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Even een update,
Haalde vandaag nog 2 graankorrels uit de arm van mijn zoon en de laatste glassplinters. :o
Die heeft dus geluk dat hij zijn arm nog heeft.
Wonden zijn practisch genezen, en buiten wat nachtmerries komt het denk ik wel ok.

Zijn vriendin is nog bezig met fysio, en heeft last van concentratieproblemen, en nog wat hoofdpijn.
Vervelend, want heeft deze week herexamens dierengeneeskunde.
Gaat door dit ongeluk een jaartje overdoen.
Kijken of we dit bij de verzekeringsmaatschappij kunnen neerleggen.
Een jaartje overdoen in Gent kost toch nog wel het een en ander.
Het had slechter kunnen aflopen, maar is toch vervelend.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Vandaag had ik de brug weer even tot mijn beschikking.
Alhoewel ik vandaag liever wat aan de Matra had gedaan, loop ik nogal achter de feiten aan met de Sunny, dus die had wat voorrang.
Had inmiddels al een pak spullen binnen hiervoor, maar die lagen al 2 maanden achterin.
2 homokineten, 2 nieuwe banden, 2 nieuwe achterschokbrekers. set rempads.
Splinternieuw bij elkaar gescharreld voor €170.
Heb wel niet alles kunnen doen, maar wel het meeste.

De assen vervangen.
Image

De rempads.
Image

Ook de voorbanden vervangen en even op de balanceermachine.
De ruitensproeierpompjes uit elkaar getrokken en gesmeerd/gereinigd en weer in elkaar gelijmd.
Image
Moesten we de wielkuip voor lostrekken om bij te kunnen komen.
Nog even met de teerknots hier en daar de bodyshutz bijgewerkt, en motormangement afgesteld, en dat alles in 3,5 uur met zijn tweeen.
Ik ga er nog handig in worden, alhoewel goe gereedschap een hoop doet.
Volgende keer nog de achterschokbrekers, en dan is de shitbox weer perfect in orde.
Hij heeft er alweer 6000 km mee gereden.
Last edited by oetker on Tue Mar 27, 2012 9:08 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Daar mag je fier op zijn, voor 170? deze spullen bij elkaar halen lukt niet in een garage. Maar goed dat we veel zelf kunnen anders is het niet te betalen. Je hebt daar wel ergens een goede werkplaats, handig voor in de winter. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het is ongelofelijk soms waar je de spullen voor kunt vinden.
Had 2 splinternieuwe schokbrekers achter voor €60

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0054800660

Homokineten voor €35 perstuk, met hoes vet en alles erbij.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0262407804

Banden uit China voor €27 per stuk bij garage waar ik sleutel.

Die brug staat in een vrij open schuur midden in het veld.
Het is daar s'winters superkoud.
Geen wc en geen water.
Ik mag al blij zijn dat ik er af en toe gebruik van mag maken, dus ik moet niet zeuren.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ongelooflijk wat een koopje en zeker die schokbrekers, deze passen zeker niet op onze matra's :cry:
Of die banden nu uit Chine of Japan Komen dat maak geen verschil, Het blijft een koopje.
Ja, met de winter voor de deur moet je een verwarmde werkplek hebben of je houdt het niet lang uit. Ik ga de murena in de garage onder mijn huis zetten en de bagheera mag in de koude box overwinteren. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote Godfried
-----------------
en de bagheera mag in de koude box overwinteren.
------------------------------------------------------------

Die moet er na zo'n restauratie zeker tegen kunnen :wink:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Vandaag weer even een paar uur van de brug gebruik mogen maken.
De Sunny maar is af proberen te krijgen.
De Schokbrekers waren aan de beurt.
Image

Een spannend klusje.
Image
Image

Was zo gepiept.
Image

Een andere antenne is onderweg, en nog een dashbordlampje vervangen, en dan ben ik klaar met de Sunny.
Daar mag zo te zien het hele dashbord eruit.
Ook dus nog een hele klus.
Nu maar hopen dat deze Sunny een tijdje heel blijft.
Last edited by oetker on Tue Mar 27, 2012 9:11 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Zo op de eerste foto's te zien zag de Nissan er niet zo slecht uit.

Maar bij nader toezien valt dat hier precies toch een beetje tegen.

Als ik zie hoeveel werk en stukken dat ge reeds vervangen en hersteld heb is er toch wel ??n en ander loos met de jap.

Hopelijk begint het nu zo een beetje op z'n einde te lopen.

Nog veel succes verder.

J.B.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dat weet je met oude auto's.
Ik had deze gebreken op voorhand al geconstateerd.
Er was weinig tijd om een betere te zoeken, er moest snel een betrouwbaar karretje komen.

Er zijn er genoeg te koop van deze Sunny's echter deze was carosserie technisch de beste.
Er is totaal geen roest, en dat weegt bij mij het zwaarst.
De motor en de bak is 100% in orde.
Ik heb gewoon de beste uitgekozen die ik op dat moment kon vinden.
De gebreken heb ik voor lief genomen.
Je weet met welke reden hij verkocht is.

Uiteindelijk valt het prijsplaatje nog wel mee.
€1000.- aanschaf, dynamo ging na 1 week defect en was op de sloop €35.-
Antenne €16.- en €170,- voor bovengenoemde onderdelen.
Niet alles hoefde onmiddelijk vervangen te worden, maar ik wil dat de auto technisch goed is.
€1231.- is toch niet verkeerd voor een goede auto?
Als hij daar weer 2 jaar mee verder komt, is het goed.

Het is jammer van de andere Sunny.
Die was van 1988 en had op zijn fluitjes de oldtimerstatus kunnen bereiken.
Die was net ingereden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Al maar goed dat we het allemaal zelf kunnen repareren, anders hing er een heel ander prijskaartje aan.

Maar t'is zoals ge zegt "met oude auto's elke dag wat".

Anderzijds blijven we zo werk houden, wie weet wat we anders wel gingen doen.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

quote
-------
Al maar goed dat we het allemaal zelf kunnen repareren, anders hing er een heel ander prijskaartje aan.
---------------------------------------------------------------------------------
Dat is zo, en mijn zoon heeft 2 linkerhanden op dit gebied.
Ik had het hem zelf ook wel kunnen laten uitzoeken, maar die was gegarandeerd met het wrak van de weg thuis gekomen in dat budget.
Je koopt voor dat geld nu eenmaal niet veel bijzonders.

Ik heb zelf ook een lange periode met FL1000,- karretjes rondgereden, en de beste resultaten met de jappen gehad, wat betreft betrouwbaarheid.
Dat zijn taaie rakkers.
Dat is gewoon de beste keuze in dat prijssegment.
Niet dat er geen slechte jap bestaat.
Als er geen onderhoud plaats vind, gaat iedere auto er onder door na een jaar of 10-12.
Veel jue heeft zo'n ding niet.
Het is standaard grijs interieur en plastic met parkers, maar voor vervoer van A naar B prima.
We zullen zien hoe lang die weer gaat.
Kan die even sparen voor een betere.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb sinds 5 jaar ook een jap in huis voor mijn oudste zoon, en dit is de eerste wagen waar ik technisch zo weinig aan moet doen. Ik zal maar niet te hard roepen zeker! Het gaat om een Nissan 100 nx. De eerste heeft hij in de prak gereden, gelukkig was alleen de auto buiten dienst. Toen hebben we de zelfde aangekocht maar een injectie van 1995, dat karretje loopt al een trein. Zo een snel karretje heb ik nog nooit gehad, mijn zoon wist dat natuurlijk daarom moest het een 100NX worden. Buiten een stel remblokjes en enkele liters antiroest heb ik nog geen problemen gehad met deze wagen. Ja, verkijk je niet aan die jappen ze maken goede wagens. Mijn andere zoon heeft een net als ik een Ford escort cabrio en aan deze heb al veel moeten sleutelen, geen dure stukken maar er is altijd iets. Thans met mijn escort heb ik geen problemen na 150000km, waarschijnlijk heeft deze van mijn zoon veel meer km gemaakt!!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

De Nissan van mijn zoon is weer goedgekeurd, maar niet in 1x.
Alhoewel aan de onderzijde geen slechte plekken zitten, wist de keurmeester toch feilloos een zwakke plek te vinden.
Achter de rechter schokbreker, onzichtbaar voor het oog, was een krokant stukje.
Met de hand kon je het voelen.
Heel lastig bij te komen, maar de garagist heeft er een 2 plaatjes opgelast.
Zelf heb ik de andere kant nog aan een nauwe inspectie onderworpen, en die is binnenkort dus ook aan de beurt.
Verder een stuurhoesje gescheurd.
Door de vorst was de ruit kapot gevroren, en moesten de achterbanden vervangen.
De ruit is vervangen door een kennis van de garagist bij Autotaalglas voor het matsprijsje van €200.- incl ruit en sierlijsten.
De wagen is ook maar uitgelijnd, want aan de doppen kon ik zien dat er no wel is wat geraakt word met de wielen.
Lompe rijstijl denk ik dan maar.
Zoonlief was alles bij elkaar weer €350.- armer, maar goed, hij heeft er inmiddels al weer 40.000 km mee gereden.
Vooral de ruit was de tegenvaller.
Nou maar is kijken of deze Nissan shitbox weer een jaartje verder komt.
Auto loopt nog super goed na 240.000 km
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Herman,met een jap rij je gemakelijk 20 jaar zonder een probleem.
Ik heb ook eens een nissan gehad die krijg je niet kapot.




grt harry de matra.
Post Reply