"Break-In Secrets"

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
Post Reply
User avatar
jo
Posts: 1512
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

"Break-In Secrets"

Post by jo » Mon Apr 21, 2008 4:32 am

Het inrijden van een nieuwe motor.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Zet u neer als je het gaat lezen. :lol:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
oetker
Posts: 7609
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Mon Apr 21, 2008 11:45 am

Het is een leuk verhaal, maar niet echt wetenschappelijk ondebouwd.
Zouden de ingneurs door alle jaren heen nou echt niet weten dat dit de manier moet zijn om een motor in te laten lopen.

In de huidige motoren is alles al voorgekookt en behandeld met teflon.
Vol synthetische olie gaat erin en na 30.000 km komt pas de eerste verversing.
Inrijden hoeft niet meer en inloopolie wordt niet meer gebruikt, maar we doen de eerste 500 kmm toch maar rustig.
Bij de laatste 3 nieuwe auto's die we de afgelopen jaren gehad hebben is geen spat olie bijgevuld tussen de verversingen.
Ik houd me toch maar aan de voorschriften van de fabrikant.
Kun je ook geen gezeur over de garantie krijgen als het misloopt.
Dit verhaal neem ik met een korreltje zout.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

Post Reply