Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 8715
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Tue May 12, 2020 4:37 pm

Koop niks online bij de Brico
Brico heeft de slechtste service ooit. Beter gezegd ze hebben geen service. Hun dienst na verkoop is waardeloos. Ze laten je gewoon stikken. Het enige wat je krijgt na het klachtenformulier ingevuld te hebben is een automatische mail dat ze er mee bezig zijn.
Dit mag iedereen weten.
Voor je online iets koop bij de Brico moet je dit gelezen hebben. Ik koop er niks meer!!!! Ze hebben mij gezien als klant. Ze zijn het niet waard. Het zijn bedriegers.
Hier mijn verhaal.
Op 05/04/2020 heb ik 4 pakjes schrootje en wat lijstjes besteld. Voor € 208,93.
Levertijd 2 dagen maar door corona 5 dagen stond op hun site. Na 10 dagen de eerste levering. Geen 4 pakjes schrootjes maar 3, ook geen lijstjes. Na een telefoontje met hun service dienst. De levering van het vierde pakje schrootjes en de lijstjes zullen binnenkort wel volgen. De volgende dag, een nieuwe levering. De lijstjes, geen vierde pakje schrootjes. Weer contact genomen met de service dienst. We zullen het doorgeven maar aan wie??? Ondertussen een maand en meerdere mails en telefoons verder en nog steeds geen vierde pakje schrootjes en ook geen enkele reactie van hun!! Tijdens mijn laatste telefoontje werd ik verbonden met een callcentrum. De service dienst van de Brico heeft het te druk, wij hebben het overgenomen. Geweldig hé. We zullen het doorgeven!!

Ook hun eigen service dienst kan je niet helpen. Ze kunnen niks zien of doen met je bestelnummer of factuurnummer. Onbegrijpelijk!!
Ondertussen ook in een brico vestiging geweest. Nee, “wij hebben deze schrootjes niet, deze kun je alleen online verkrijgen”.
Het gaat om Dumaplast schroten ' Dumaclip PVC wit.
In Nederland zijn ze ook te koop in de Praxis.
Als de grenzen niet gesloten waren ging ik daar een pakje halen.
Wat een ergernis. :x
Triestige service dat hebben ze!!
PS,De drie pakjes schrootjes een 15 kg samen werd op een pallet geleverd!!!!!! :o

https://nl-be.trustpilot.com/review/www.brico.be
https://www.test-aankoop.be/klagen/bedr ... /100000282
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
matrafan
Posts: 1783
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by matrafan » Tue May 12, 2020 9:40 pm

Die Dumaplast schroten heb ik vorig jaar ook gebruikt voor mijn badkamer/Wc.

Zeer fijn spul om mee te werken en degelijk materiaal (ook niet het goedkoopste).

Ik heb ze destijds online besteld bij CEVO BOUWMARKT in Westerlo.

Perfect op tijd en alles tesamen geleverd, een heel andere service als bij Brico als ik uw ervaring lees. :evil: :evil:
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979 (under construction)
Kia Stonic bj.: 2018
Camper Peugeot Pilote bj. 1991

User avatar
GODFRIED
Posts: 8715
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Wed May 13, 2020 7:21 am

Ik verwacht niks extra's, alleen waarvoor ik betaald heb. Het geld gaat wel onmiddellijk van je rekening.Triestig hé.
Ik weet ook niet of ze dit wel ooit rechtzetten. Je krijgt geen enkele officieel reactie van de Brico buiten een automatische mail. :evil:
Dat ik met die drie pakjes schrootjes niks kan doen is wel duidelijk. Ik heb er vier nodig. Ik kan dus niet verder!!! :x
Als je de andere reviews leest van de Brico zie je genoeg. Dit is een zeer klant onvriendelijke onderneming.
Spaar je een hoop ergernis en ellende. Koop er niks meer. :evil: :evil:
Matra Bagheera S - 1977

Murenanimal
Posts: 192
Joined: Fri Jul 03, 2015 3:29 pm
Location: Buurt van Antwerpen

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by Murenanimal » Thu May 21, 2020 10:20 am

Godfried,
Terugsturen een optie? Door Corona je beroepen op langere terugzendregeling aangezien de firma ook meld langere levertijd.
Groetjes en blijf gezond.
Guido
Newbee in Matra-land, samen met mijn eega, blij met onze Murena S.

User avatar
jurgen M
Posts: 1109
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by jurgen M » Thu May 21, 2020 12:37 pm

Voor gereedschap wat ik weinig gebruik durf ik bij lidl al eens iets kopen. 3 jaar garantie en geen discussie , ook als je het na 2 jaar en 11 maand terugstuurd, gewoon geruild voor een nieuw toestel (in deit geval haagschaar)

User avatar
GODFRIED
Posts: 8715
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Fri May 22, 2020 7:33 am

Murenanimal wrote:
Thu May 21, 2020 10:20 am
Godfried,
Terugsturen een optie? Door Corona je beroepen op langere terugzendregeling aangezien de firma ook meld langere levertijd.
Groetjes en blijf gezond.
Guido
Dit heb ik ook overwogen en info gevraagd via hun klantendienst. Terugsturen kan alleen via het klachtenformulier. Daar ze hier niet op antwoorden kan dit ook maanden aanslepen eer je het kan terugsturen!!

Jurgen, ook ik heb goede ervaringen met de service van de Aldi en de Lidl. Je wordt daar steeds correct geholpen. Klant is daar koning en zo zou het ook moeten zijn. :D

Gisteren terug een klacht ingediend maar nu via Testaankoop met de vermelding dat ze het mogen doorsturen naar de Brico. Tegen alle verwachtingen in al een antwoord gekregen van de Brico dat ze het gaan onderzoeken. :o :o :o :o
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
GODFRIED
Posts: 8715
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Thu Jun 18, 2020 8:22 am

Onbegrijpelijk het blijft maar duren. Veel beloven en niks doen. Wat een triestige firma is de Brico.
Veertien dagen geleden een mail gekregen dat ze het ontbrekend artikel van mijn bestelling zouden terugbetalen. Alhoewel ze weten dat ik mijn bestelling volledig wil annuleren. Ik wil geen kleurverschil hebben in de schrootjes. Weer geen enkele reactie. Ze hopen dat de klant het na een tijdje opgeeft. Wat een service. Mensen koop er niks meer het kan jullie ook overkomen. Ze hebben nul service bij de Brico planit.
Dieven, gangsters zijn het. Zelfs dit kan in België. :x

Ps, ook nog steeds geen geld ontvangen van wat ze willen terugbetalen.
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
GODFRIED
Posts: 8715
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Sat Jun 27, 2020 9:02 am

Nooit meer klant bij de Brico. Ik zet daar geen voetstap meer binnen. Ze mogen nog verkopen wat ze willen. Ik betaal nog liever meer met een goede service. Ze laten je daar stikken als er zich een probleem voordoet. Welk probleem maakt niet uit. Ze reageren totaal niet op hun klachtenformulier en telefonisch kunnen ze je ook niet helpen. Waardeloze service. Ze zijn het niet waard dat ze nog klanten hebben. Jullie moeten me niet geloven ' koop maar veel daar en jullie zullen het vroeg of laat wel ervaren".
Wat een zeer triestige handelaar. :evil: :evil: :evil:
Bijna drie maanden hebben ze me voor de gek gehouden. Nu sluit ik dit hoofdstuk af. Weer een slechte ervaring rijker.

Ondertussen hebben ze het geld terug gestort van de ontbrekende goederen. Dus ze laten me zitten met een onvolledige levering die ik niet kan gebruiken of met kleurverschil door ergens anders een pakje schrootjes bij te halen. Ik had thans gevraagd om mijn bestelling volledig te annuleren.
Brico planit, jullie hebben mij gezien. Ik bestel daar nooit meer en iedereen die ik ken mag en zal het weten. :x
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
GODFRIED
Posts: 8715
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Wed Jul 08, 2020 8:09 am

Na meer dan drie maanden komen ze nu met de oplossing en willen mijn geld terug betalen als ik alles terug doe naar een Brico winkel.
Te laat, het kalf is al verzopen!!!!!! Mij zijn ze kwijt als klant en een goede raad " denk na voor je daar iets bestelt".

BricoPlanit geeft geen service na verkoop, een waardeloze firma is het die niks met hun klanten inzitten. :evil: :evil: :evil: :evil:
Matra Bagheera S - 1977

Murenanimal
Posts: 192
Joined: Fri Jul 03, 2015 3:29 pm
Location: Buurt van Antwerpen

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by Murenanimal » Thu Jul 09, 2020 10:33 am

Krijg je tenminste al je geld terug.
Kan je er weer wat anders mee doen. ;-)
Guido
Newbee in Matra-land, samen met mijn eega, blij met onze Murena S.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8715
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Fri Jul 10, 2020 8:16 am

Murenanimal wrote:
Thu Jul 09, 2020 10:33 am
Krijg je tenminste al je geld terug.
Kan je er weer wat anders mee doen. ;-)
Guido
Ja dat is waar, maar dat dat drie maanden heeft moeten duren is onaanvaardbaar. Voor mij heeft de BricoPlannit volledig afgedaan. :evil: :evil:
Die zien me nooit meer terug. Wat een klungelaars. :o :o :o :x
Je hebt er geen idee van hoe ik heb moeten bedelen voor wat informatie. De eerste twee maanden geen enkele reactie op al mijn telefoontjes en mails. Ze laten je gewoon stikken en ik zie dat er nog steeds klachten bijkomen. Ze zullen het nooit leren. Nee bij de BricoPlanit is de klant geen Koning. :cry:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
jo
Posts: 1521
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by jo » Sun Aug 23, 2020 1:46 am

Kocht in reclame een 6pk briggs en stratton grasmaaier bij planit voor de gangbare prijs van een 4PK.
Had zo mijn twijfels dus folder goed bijgehouden, foto in de winkel genomen met de beschrijving.
Thuis getest en echt geen 6 pk maar even sterk als mijn oude 4 pk.
Info opgevraagd bij briggs en statton ; ze geven nooit de echte kracht op maar 3.8 pk bij benadering, duidelijke info per mail toegestuurd gekregen.
Klacht neergelegd bij de overheid. Duurt even maar van tijd kreeg ik mail met opvolging dossier.
Bijna jaar later neemt planit contact met me op door een brief te sturen waarin ze zeggen dat ik mijn machine mag gaan omwisselen voor een 6PK.
Machine goed proper gemaakt, ik naar daar. Ja maar mijnheer die is al gebruikt. Euh ja ik kan geen jaar zonder mijn gras af te doen.
Ok maar waarom ben je niet direct terug gekomen dan had je je geld terug gekregen.
Ja maar ik wou mijn geld niet terug, ik wou een 6PK aan die prijs.
Nieuwe 6 PK meegekregen.
Zo behandel je planit. :lol:

Als je nog een schrootjes nodig hebt www.bouwkampioen.be dat is service en goed gerief.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
GODFRIED
Posts: 8715
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Sun Aug 23, 2020 9:06 am

Eind goed al goed! Maar wat een gedoe. De volhouder wint wel maar de meeste mensen geven het dan wel op.
Ze hebben een zeer slechte dienst na verkoop. Mij zijn ze kwijt als klant. Ik betaal nog liever te veel voor mijn aankopen, als er iets mis loopt met de levering of de garantie wil ik dat ze me niet laten stikken. Klant moet koning blijven. Ik ben helemaal geen moeilijke klant maar ook geen bedelaar om mijn rechten te doen gelden. Brico Planit heeft een prachtige reclamefolder en ook de winkels zijn prachtig met veel mooie artikelen maar ze kunnen me niet meer bekoren.
Ze zijn hun klanten niet waard. Als er iets mis loopt kennen ze je niet meer. :( Als je kijkt naar de klachten online, het blijft het gewoon duren. Ze leren er niets van. :evil: :evil: :evil:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
jo
Posts: 1521
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by jo » Thu Sep 03, 2020 12:40 am

Ik ga al jaren niet meer naar Hubo, val nog liever dood. Voor dezelfde reden.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
GODFRIED
Posts: 8715
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Brico, online, review, slechte service, diens na verkoop

Post by GODFRIED » Thu Sep 03, 2020 8:03 am

jo wrote:
Thu Sep 03, 2020 12:40 am
Ik ga al jaren niet meer naar Hubo, val nog liever dood. Voor dezelfde reden.
Ik heb nog geen slechte ervaringen gehad bij de Hubo. Ook al aangekochte goederen terug gebracht zonder problemen. Onlangs nog een elektrische kantmaaier op batterij. :wink: Dat was gewoon een miskoop. Wat een prul... :evil:
Matra Bagheera S - 1977

Post Reply